Lord of the Rings signature
Tutorial
Opracowanie: Zdybek
Poziom trudności: średni
Przy tworzeniu sygnatury pamiętajcie, aby odpowiednio dobrać stock. Ja zdecydowałem się na Mordor, bo to kojarzy mi się z Władcą Pierścieni.
C4D można znaleźć w załączniku, do tych których tam, nie ma będą podane linki.
Tutorial napisany w wersji GIMP 2.6. W innych wersjach nazwy narzędzi i pojęć mogą się różnić.
Zaczynamy 1. Na początku należy wybrać stock, który posłuży nam jako tło i jakiś ładny render. Stock którego użyłem:
http://www.gimpuj.info/gallery/10211_04_04_09_3_26_16.jpg oraz render:
http://planetrenders.net/renders/displayimage.php?pos=-8501. Teraz tworzymy nowy obraz o dowolnych rozmiarach (tylko nie przesadzajcie, to ma być sygnatura), ja wybrałem
400x
200px. Wklejamy nasz stock i jakoś ładnie ustawiamy, jeśli potrzeba to skalujemy
Warstwa -> Skaluj warstwę.
2. Teraz dodajemy chmury. Stock którego ja użyłem:
http://www.blizzard.com/diablo3/_images/artwork/ss36-hires.jpg. Wklejamy stock jako nową warstwę, a następnie
Kolory -> Desaturacja. Dodajemy maskę warstwy
Warstwa -> Maska -> Dodaj maskę warstwy. Bierzemy
pędzel [P], ja użyłem
Circle Fuzzy (19) i kolorem
czarnym zamalowujemy to co źle wygląda, np. chmury na górach itp.
3. Teraz wklejamy nasz render.
Kolory -> Desaturacja. Ja dodatkowo odbiłem render w poziomie. Narazie wygląda to tak:
4. Jak widać render jest zdecydowanie za jasny, a może to stock jest za ciemny? Przechodzimy więc do warstwy z naszym stockiem po czym wybieramy
Kolory -> Jasność i kontrast. Jasność
31, a kontrast
-3. Przechodzimy do warstwy z renderem i też wybieramy opcje jasność i kontrast. Tym razem jasność
-56, kontrast
20. Efekt jaki powinniśmy osiągnąć:
5. Teraz bierzemy narzędzie
Rozsmarowywanie {S}, jako pędzel ustawcie
Circle (19). Drganie
1,5, krycie
30%. Przechodzimy do warstwy z renderem i smużymy go. Nie za mocno, ja zrobiłem to tylko z prawej strony pomijając głowę, ręce i miecz. Oraz lekko z lewej kaptur.
6. Tworzymy nową warstwę i bierzemy
pędzel [P], wybieramy pędzel
Circle Fuzzy (19). I kolorem
białym malujemy tam gdzie chcemy mieć jaśniej (czyli tam gdzie pada światło), a
czarnym tam gdzie ma być ciemniej. U mnie wygląda to tak:
7. Na warstwie na której malowaliśmy pędzlem stosujemy rozmycie gaussa
Filtry -> Rozmycie -> Rozmycie Gaussa. Ja ustawiłem
50px pionowo i poziomo. Krycie warstwy zmniejszamy do ok.
40%, następnie duplikujemy warstwę i duplikatowi zmieniamy tryb krycia na
pokrywanie 8. Wykonując krok siódmy sprawiliśmy że miecz stał się ciemny, a ja chcę żeby on był bardziej widoczny, dlatego tworzymy nowa warstwę wypełnioną kolorem
czarnym. Bierzemy
pędzel [P],
Circle Fuzzy (19) i w miejscu gdzie jest nasz miecz malujemy na czarnej warstwie kolorem
białym. Następnie rozmywamy tą warstwę
Filtry -> Rozmycie -> Rozmycie gaussa,
50px pionowo i poziomo. Tryb warstwy zmieniamy na
rozjaśnianie.
9. Przyszła kolej aby dodać C4D. W załączniku znajdziecie te których użyłem ja. A jeśli żaden wam nie będzie pasował to polecam
paczkę renderów C4D by BURIXON. Oczywiście wklejone C4D
Kolor -> Desaturacja. Tryb warstwy ustawiamy na
rozjaśnianie. To co nieładnie wygląda wymazujemy
Gumką [Shift+E].
10. Teraz dodajemy drugi C4D (
chaos-ffx (9)). Odpowiednio go skalujemy
Warstwa -> skaluj warstwę. Tryb
rozjaśnianie i zmazujemy to co brzydko wygląda. Krycie około
25-30% 11. Czas na C4D kółka. Ja dodałem je trzy razy, każda warstwa miała tryb
rozjaśnianie i inne ustawienie. To co było brzydkie wymazałem.
12. Dodajemy clipping maski. Aby to zrobić trzeba stworzyć nową warstwę z widoku, później wkleić C4D
explosion jako nową warstwę. Kiedy już to zrobimy, klikamy prawym przyciskiem myszy na warstwę z C4D i wybieramy opcję
Kanał alfa na znaczenie. Usuwamy warstwę z C4D i przechodzimy do warstwy z widoku. Naciskamy
[CTRL+C], teraz usuwamy warstwę z widoku. Tworzymy nową warstwę i wklejamy
[CTRL+V] to co wycięliśmy. Na koniec pozostaje nam trochę przesunąć warstwę przy pomocy
przesunięcia [M] i wymazać to co nie potrzebne, ja zostawiłem tylko koło miecza, i kaptura.
13. Teraz tworzymy nową warstwę z widoku,
Warstwa -> Nowa z widoku, następnie
Filtry -> Uwydatnianie -> Maska wyostrzająca ze standardowymi ustawieniami. Duplikujemy tą warstwę i duplikat rozmywamy
Filtry -> Rozmycie -> Rozmycie Gaussa,
10px. Tryb duplikatu zmieniamy na
pokrywanie 14. Tworzymy nową warstwę i wypełniamy ją
białym kolorem. Zmniejszamy krycie do
20%, tryb pozostaje bez zmian.
15. Robimy nową warstwę z widoku. Duplikujemy ją. Ustawiamy kolor pierwszoplanowy na
#62015e, a kolor tła na
#e06a12. Następnie wybieramy
Kolory -> Odwzorowania -> Odwzorowanie gradientu. Tryb warstwy -
pokrywanie. Ponownie tworzymy nową z widoku. Zmieniamy kolor pierwszoplanowy na
#9a6d6c, a kolor tła na
#c29464 i ponownie
Kolory -> odwzorowania -> odwzorowanie gradientu, tryb warstwy
pokrywanie.
16. Wykorzystując tutorial
Napisy w sygnaturach autorstwa INSEKT'a tworzymy napis.
17. Tworzymy nową warstwę i wypełniamy ją kolorem #3a3a3a. Tryb
Tylko jaśniejsze, krycie
30%. Duplikujemy warstwę i zmieniamy jej tryb na
zwykły, krycie ok.
16%. Na koniec jeszcze ramka, tu już wedle uznania.
Koniec
Miłego GIMPowania.