Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?


Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji

Strony: [1] 2 3 ... 10
 1 
 : Dzisiaj o 02:58:11 
Zaczęty przez Colorful - Nowe: wysłane przez be@
Hmm, skoro tak, to możliwe że faktycznie wystąpił jakiś błąd Smutny W takim razie można założyć, że projekt jednak jest w 300 PPI. A próbowałeś zrobić tak jak pisałam, tzn. utworzyć nowy dokument w stosownych wymiarach i 300 PPI, po czym przeciągnąć na niego ten problematyczny XCF z projektem?

Odnośnie ucinania postów - trzeba uważać, aby przypadkiem nie wbić dodatkowej spacji, bo właśnie to powoduje ucinanie Smutny

 2 
 : Wczoraj o 18:23:27 
Zaczęty przez Colorful - Nowe: wysłane przez Colorful
Przed spłaszczeniem wszystkich warstw jest 300PPI a po spłaszczeniu czasami zdarzy się że jest 72PPI.
Na gorze ucielo post, wiec napisze jeszcze raz:
Ogólnie problem zaczął sie od przejścia na nowy PC. Otóż na starym miałem w gimpie wszystko poustawiane tak, aby projekt miał te 300PPI przy każdym rozpoczęciu. Teraz zainstalowalem najnowsza wersje gimpa i zaczynaja sie problemy. Zrobilem od nowa jedną grafike już na poczatku ustawiajac 300PPI, zapisałem w xcf. Otworzyłem, sprawdziłem właściwości obrazu i wszystko się zgadza, 300PPI. Dokonałem małych zmian w projekcie (dodałem tekst), sprawdzam po chwili właściwości obrazu i jest 72 PPI.

Wydaje mi się, że te projekty ktore byly robione na starym PC zachowały swoje wlasciwosci 300PPI i nowa wersja gimpa takie odtworzyła - jest to możliwe ?

 3 
 : Wczoraj o 16:39:47 
Zaczęty przez Colorful - Nowe: wysłane przez be@
Nie da się zmienić PPI obrazu rastrowego bez zmiany jego rozmiarów. W zasadzie trzeba tworzyć obraz od początku w docelowej rozdzielczości. Musisz utworzyć dokument w 300PPI i wtedy wrzucić tam swój projekt. Zobaczysz, że automatycznie zostanie pomniejszony, bo większa rozdzielczość, to po prostu większe zagęszczenie pikseli, a obraz rastrowy ma ograniczoną liczbę pikseli. W ostateczności będziesz musiał przeskalować, ale skalowanie w górę powoduje utratę jakości, bo program musi wtedy sam dodać brakujące piksele.
W przypadku grafiki wektorowej taki problem nie występuje

 4 
 : Wczoraj o 16:34:42 
Zaczęty przez Colorful - Nowe: wysłane przez Colorful
Mam kilka gotowych projektow do wydrukowania które mają od poczatku ustawione bodajże 74ppi. Zapomniałem ustawić 300PPi zanim zacząłem robić te grafiki i teraz jest pewien problem.
Po zmianie na 300PPI i zapisaniu projektu czasami zdarza sie że program resetuje te ustawienia i są domyślne 74 (albo 72 nie pamietam)
Istnieje opcja, aby każdy otwierany projekt miał właściwości 300PPI? Bez konieczności zmieniania kązdego z osobna?

//EDIT

Gdy sprawdzam

 5 
 : Wczoraj o 10:42:52 
Zaczęty przez kicio - Nowe: wysłane przez Ziomioslaw
Dodatki

 6 
 : Wczoraj o 02:39:49 
Zaczęty przez be@ - Nowe: wysłane przez be@
Ten wątek został przeniesiony do Pluginy i Script-Fu.

https://www.gimpuj.info/index.php?topic=68854.0

 7 
 : 17.11.2019, 22:49:53 
Zaczęty przez Zbyma72age - Nowe: wysłane przez Ziomioslaw
Właśnie o tym pisałem: aby inni mogli klikać w Twoje linki, wstawiaj je między tagi url:

Kod:
[url]https://duckduckgo.com/[/url]

Inaczej będą mieli problemy z pobieraniem plików.

 8 
 : 17.11.2019, 20:44:44 
Zaczęty przez Zbyma72age - Nowe: wysłane przez Zbyma72age
Z uporem godnej lepszej sprawy wstawiasz linki przez tag FTP. Jeśli to zwykłe linki (poznać idzie o po początku: HTTP, czy HTTPS) używaj tagu url. Będzie wtedy działać po kliknięciu.

Cóż mając 85 lat i tak coś robię, aby inni mogli coś ciekawego i nowego przeczytać

Życzę takich samych lat w zdrowiu!

 9 
 : 17.11.2019, 20:12:27 
Zaczęty przez Zbyma72age - Nowe: wysłane przez Ziomioslaw
Z uporem godnej lepszej sprawy wstawiasz linki przez tag FTP. Jeśli to zwykłe linki (poznać idzie o po początku: HTTP, czy HTTPS) używaj tagu url. Będzie wtedy działać po kliknięciu.

 10 
 : 17.11.2019, 20:04:28 
Zaczęty przez Zbyma72age - Nowe: wysłane przez Zbyma72age
Poradnik - GIMP wtyczka ofn-luminosity-masks

Dnia 16-11-2019 Ofnuts opublikował wtyczkę stosując inne własne podejście do tematu, niż dotychczasowe podejście do masek jasności.
Chociaż należy do kanonicznego poradnika PatDavida na ten temat (https://patdavid.net/2013/11/getting-around-in-gimp-luminosity-masks.html), tworzy te same maski, używając innej i bardziej wydajnej metody
W przeciwieństwie do w/w poradnika i w przeciwieństwie do większości skryptów i wtyczek GIMP opartych na tym poradniku:
- Wtyczka tworzy tylko jedną maskę na raz.
Ta maska jest natychmiast używana do ustawiania zaznaczenia, oszczędzając w ten sposób kilka kliknięć myszką.
Za pomocą odpowiednich skrótów można ustawić maskę za pomocą jednego naciśnięcia klawisza. - Maska nie jest tworzona przez dodanie / kompozycję innych masek, ale przez zastosowanie bezpośrednio równoważnej krzywej za pomocą narzędzia Krzywe.
- Wtyczka tworzy maskę na podstawie bieżącego stanu warstwy. W przeciwieństwie do tego w/w poradnika i wszystkich istniejących skryptów i wtyczek, tworzą wszystkie maski jeden raz, zwykle w początkowym stanie obrazu, więc gdy maski są używane kolejno, piksele pozostają wybrane na podstawie ich początkowej jasności, a nie jasności, którą osiągnęły po poprzednich kolejnych edycjach (chyba że ponownie wykonamy wszystkie maski)
Wtyczkę można znaleźć tutaj:
https://sourceforge.net/projects/gimp-tools/files/scripts/ofn-luminosity-masks.zip/download

Poradnik jak zawsze w formacie PDF

https://1drv.ms/b/s!Ao2sT6WskMABgvxUMbZCGSu1coNg5g?e=O6n6JF


Strony: [1] 2 3 ... 10