ja juz tylko na doczepkę, ale skoro już przyszłam to odpowiem
Otóż! Ja nigdy tekstur w gimpie nie tworzyłam - ja je rysowałam w inkscape
Z gimpa zrezygnowałam na samym początku ponieważ nie gwarantował mi możliwości wyeksportowania tekstury w dowolnym rozmiarze a to w przypadku gier - dosyć kluczowe. To spowodowało, że inkscape narzucił mi pewien styl graficzny, trochę kreskówkowy - dotychczas też korzystaliśmy z silników lub bibliotek, które nie dawały specjalnego wsparcia dla map innych niż po prostu diffuse. (jak to robiłam, można zobaczyć tu
https://www.youtube.com/watch?v=3HZcLWFbyKU)
Ale za miesiąc GODOT będzie miał oficjalnie pbry (teraz ma tylko dla tych, co sobie sami kompilują) i w związku z tym postanowiliśmy zmienić workflow..... na Substance Paintera. (jak robię teraz, można zobaczyć tu
https://www.youtube.com/watch?v=MQ0JFuIJF0Q)
Także podsumowując....jeśli chodzi o Gimpa, to za wiele pomóc nie mogę. Używałam go tylko do dodawania efektów w czasach kiedy nie używałam nocnych wersji inkscape - od kiedy używam tych nocnych - mam dostęp do różnych trybów krycia warstw i spełnia wszystkie moje oczekiwania).