Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji

Polskie Forum Użytkowników GIMP-aHyde zoneArchiwum[Archiwum] Pomocna dłoń - GIMPWątek: [ROZ] Jak usunąć przezroczystość z dodawanego do tła obiektu?
Strony: [1]
DrukujPobierz PDF
Autor Wątek: [ROZ] Jak usunąć przezroczystość z dodawanego do tła obiektu?  (Przeczytany 6250 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Nokias
Nowicjusz

Reputacja: 0 Offline Offline

Galeria Użytkownika

Nokias

« : 25.11.2014, 21:19:47 »

Od razu zaznaczam, że jestem kompletnym laikiem jeśli chodzi o obróbkę zdjęć i jedynie chęć stworzenia fajnego prezentu spowodowała, że zainstalowałem GIMP-a Uśmiech

Chcę wgrać postać z jednego zdjęcia do drugiego zdjęcia. Przekopałem Internet w poszukiwaniu przydatnych informacji i udało mi się już coś tam zdziałać: wyodrębniłem postać z pierwotnego zdjęcia i zapisałem je na białym tle (chyba nawet inaczej się nie da na tym etapie). Teraz chcę wgrać tę postać na inne zdjęcie. Z tego, co przeczytałem, aby zaznaczyć całość postaci, a jednocześnie uniknąć białych kolorów tła, należy zamienić kolor na alfę. Tak też robię i wszystko się ładnie zaznacza, bez białych fragmentów itd. Niestety, kiedy obraz ten już sam umieszczony zostaje na innym tle (właśnie po wykonaniu operacji z kolorem alfa), prześwituje przez niego tło zdjęcia. Jak temu zaradzić? Bardzo proszę o pomoc.
« Ostatnia zmiana: 26.11.2014, 14:54:31 wysłane przez be@ » Zapisane
be@
Moderator globalny

Reputacja: 49 Offline Offline

GIMP: 2.8
Licencja: CC-BY
Galeria Użytkownika

« Odpowiedz #1 : 25.11.2014, 21:33:10 »