Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji

Strony: [1]
DrukujPobierz PDF
Autor Wątek: [ROZ] Wklejenie tekstu w obraz  (Przeczytany 3177 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Yoi
Nowicjusz

Reputacja: 0 Offline Offline

Galeria Użytkownika

Yoi

« : 01.05.2014, 20:01:39 »

Witam, jestem nowicjuszem jeśli chodzi o edycję grafiki, więc proszę o wyrozumiałość.

Od pewnego czasu starałem się wkleić cytat z jednego zdjęcia  do innego, ze względu na ciekawą czcionkę nie chciałem po prostu tego pisać w narzędziu tekstowym. Cytat znajduje na jasnym tle, lecz mimo to zaznaczenie i skopiowanie go wg koloru skutkuje półprzezroczystą warstwą, w dodatku z białym tłem, które chciałem usunąć. I stąd moje pytanie, czy jest jakiś prosty i udany sposób na taki zabieg?
« Ostatnia zmiana: 02.05.2014, 12:59:21 wysłane przez Yoi » Zapisane
be@
Moderator globalny

Reputacja: 49 Offline Offline

GIMP: 2.8
Licencja: CC-BY
Galeria Użytkownika

« Odpowiedz #1 : 01.05.2014, 20:06:34 »

Musisz najpierw usunąć tło tak, aby pozostał sam napis na przezroczystym tle. Jak to zrobić najlepiej, zależy od zdjęcia, więc musiałbyś je tutaj pokazać, żebym mogła Ci doradzić.
Yoi
Nowicjusz

Galeria Użytkownika

Yoi

« Odpowiedz #2 : 01.05.2014, 20:22:16 »

Proszę, chodzi mi o coś takiego.
http://files.tinypic.pl/i/00524/olo8cf8hdsfy.jpg
be@
Moderator globalny

Reputacja: 49 Offline Offline

GIMP: 2.8
Licencja: CC-BY
Galeria Użytkownika

« Odpowiedz #3 : 01.05.2014, 20:49:59 »

https://dl.dropboxusercontent.com/u/27473063/nowy/9ii98nyd.png
Najpierw wykadrowałam, aby pozbyć się zbędnego tła, następnie zduplikowałam Duplikowanie warstwy warstwę z napisem i na kopii zastosowałam Maskę wyostrzającą z ustawieniami:
Promień: 5,0
Rozmiar: 0,80