Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?


Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji

Strony: [1]
DrukujPobierz PDF
Autor Wątek: [ROZ] Retusz twarzy: efekt idealnej cery  (Przeczytany 4358 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
pucia.^
Nowicjusz

Reputacja: 0 Offline Offline

Płeć: Kobieta
GIMP: 2.0
Licencja: Copyright
Wiadomości: 3
Galeria Użytkownika


grafik


Zobacz profil
« : 23.08.2013, 23:24:10 »

Jak zrobić efekt takiej skóry na twarzy tak jak na zdjęciu:

//be@: Poprawiłam tytuł
« Ostatnia zmiana: 16.09.2013, 11:03:59 wysłane przez be@ » Zapisane

be@
Moderator globalny

Reputacja: 49 Offline Offline

Płeć: Kobieta
GIMP: 2.8
Licencja: CC-BY
Wiadomości: 6 820
Galeria Użytkownika



Zobacz profil
« Odpowiedz #1 : 24.08.2013, 02:27:35 »

Jak dla mnie, to ta pani na zdjęciu ma po prostu grubą warstwę tapety
Jeśli chodzi Ci o wygładzenie skóry, to jest na to sporo tutków w necie, np. na YT. Tutaj także mamy taki tutorial, a nawet 2:
http://www.gimpuj.info/index.php/topic,55210.0.html
http://www.gimpuj.info/index.php/topic,2979.0.html - ten chyba lepszy
Można też pomóc sobie pluginem:
http://registry.gimp.org/node/11742
wersja dla Windows: http://registry.gimp.org/node/13439 (tutoriale i przykłady użycia: http://sleepylog.hubpages.com/hub/Gimp-tutorial-for-the-Wavelet-Decompose-plug-in)
 lub skryptem:
http://registry.gimp.org/node/13549
Tak w skrócie: Wavelet decompose rozkłada obraz na kilka warstw. Na każdej z nich są widoczne różnej wielkości szczegóły, dlatego np. zamazując jakieś pryszcze czy pieprzyki na warstwie z większymi i średnimi szczegółami nie naruszasz faktury skóry, która znajduje się na warstwie z drobniejszymi szczegółami.
« Ostatnia zmiana: 24.08.2013, 04:17:17 wysłane przez be@ » Zapisane
pucia.^
Nowicjusz

Reputacja: 0 Offline Offline

Płeć: Kobieta
GIMP: 2.0
Licencja: Copyright
Wiadomości: 3
Galeria Użytkownika


grafik


Zobacz profil
« Odpowiedz #2 : 25.08.2013, 13:42:00 »

Raczej chodzi mi o taki efekt i tu nie chodzi o makijaż.
Zapisane

be@
Moderator globalny

Reputacja: 49 Offline Offline

Płeć: Kobieta
GIMP: 2.8
Licencja: CC-BY
Wiadomości: 6 820
Galeria Użytkownika



Zobacz profil
« Odpowiedz #3 : 25.08.2013, 16:28:45 »

Odpisałam już na pw ale napiszę jeszcze tutaj. Mogłaś od razu podać ten przykład. Wiele więcej już raczej nie doradzę. Jedyne co przychodzi mi do głowy, do po usunięciu wszelakich niedoskonałości i wygładzeniu zastosować jakąś teksturę dla uzyskania takiej faktury. Można ją nałożyć albo za pomocą mieszania warstw albo stosując mapowanie wypukłości. Ew. na różnych fragmentach twarzy musiałabyś zmapować różne rodzaje przygotowanego wcześniej szumu. Mapowanie szumu masz opisane w jednym z tutoriali, do których podałam linki w poprzednim poście. Jeszcze inny sposób, to użycie gotowych pędzli imitujących fakturę skóry różnych części twarzy (inna pod oczami, inna na policzkach). Pędzle znajdziesz np. tu: http://www.soultravelmultimedia.com/2012/08/27/180-photoshop-and-gimp-skin-brushes/ lub zebrane w jednej paczce: https://dl.dropboxusercontent.com/u/27473063/skin.7z.

@Edit:
Z pomocą Wavelet decompose udało mi się osiągnąć coś takiego:
http://www.gimpuj.info/gallery/93/48452_29_08_13_12_49_36.png
@Edit2:
W najnowszej wersji pluginu G'MIC pojawił się bardzo dobry filtr do szybkiego wygładzania skóry: Repair -> Smooth[skin]. Jednak jakieś większe, wyraziste niedoskonałości (duże pryszcze, pieprzyki, brodawki) trzeba najpierw usunąć za pomocą klonowania lub łatki. Filtr ładnie usuwa drobniejsze niedoskonałości typu: piegi (o ile nie są bardzo duże i ciemne), zmarszczki, jakieś małe krosty.
« Ostatnia zmiana: 19.03.2014, 21:03:29 wysłane przez be@ » Zapisane
Strony: [1]
DrukujPobierz PDF
Polskie Forum Użytkowników GIMP-aHyde zoneArchiwum[Archiwum] Pomocna dłoń - GIMPWątek: [ROZ] Retusz twarzy: efekt idealnej cery
Skocz do: