Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji

Polskie Forum Użytkowników GIMP-aHyde zoneArchiwum[Archiwum] Pomocna dłoń - GIMPWątek: [ROZ] Nie działa paleta kolorów-"tylko indeksowane obrazy posiadaja paletę"
Strony: [1]
DrukujPobierz PDF
Autor Wątek: [ROZ] Nie działa paleta kolorów-"tylko indeksowane obrazy posiadaja paletę"  (Przeczytany 9981 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
thekonstancja
Gość
« : 04.08.2011, 06:17:30 »

W przyborniku nie moge uruchomic palety kolorow-tzn jest ikonka ,ale nie moge jej wlaczyc,
pod spodem jest napis;-"tylko indeksowane  obrazy posiadaja palete kolorow"
Jestem kompletnie zielona w gimpie, ucze sie dopiero kilka dni,wiec jesli ktos mi moze wytlumaczyc w czym jest problem,krok po kroku ,bede wdzieczna

Nie bylam w stanie przejrzec 245 stron,wiec jesli jest juz taki watek ,to prosze o przeniesienie-w wyszukiwarce nie znalazlam nic na ten temat
« Ostatnia zmiana: 13.08.2011, 22:15:09 wysłane przez beata072 » Zapisane
davlasq
Użytkownik

Reputacja: 4 Offline Offline

GIMP: 2.8
Licencja: Copyright
Galeria Użytkownika

« Odpowiedz #1 : 04.08.2011, 09:13:59 »

Sama sobie odpowiedziałaś na to pytanie, tylko indeksowane obrazy posiadają paletę kolorów. Twój obraz jest w trybie RGB. Aby to zmienić, wybierz Obraz -> Tryb -> Indeksowany. Ale wtedy będziesz ograniczona tylko do 256 kolorów, czy iluś tam...

Projektujesz strony i chcesz się dowiedzieć, w jaki sposób są one realizowane? Zapraszam na mojego bloga o webdevie i nie tylko!
be@
Moderator globalny

Reputacja: 49 Offline Offline

Licencja: CC-BY
Galeria Użytkownika

« Odpowiedz #2 : 04.08.2011, 10:52:37 »

A po co Ci właściwie ta paleta kolorów, jeśli wolno spytać?
thekonstancja
Gość
« Odpowiedz #3 : 04.08.2011, 22:11:42 »

A po co Ci właściwie ta paleta kolorów, jeśli wolno spytać?
Jak mam wypelnic np dany ksztalt kolorem ,bez palety ?
Inaczej zapytam -skad wziasc kolor?