Soul Calibur Tag
Tutorial
Opracowanie: Kedzoj
Poziom trudności: łatwy
Cześć! W tym tutorialu nauczymy się jak wtapiać render za pomocą tekstur i balansu kolorów.
Tutorial napisany w wersji GIMP 2.6. W innych wersjach nazwy narzędzi i pojęć mogą się różnić.
Zaczynamy 1. Tworzymy
nowy obraz [Ctrl+N] (u mnie
400x130px). Wklejamy wybrany przez nas stock (ja użyłem
tego). Jeśli zajdzie potrzeba, to odpowiednio
skalujemy [Shift+T] (bądź
Warstwa -> Skaluj warstwę).
2. Tworzymy
nową warstwę [Ctrl+N] i wklejamy
tą teksturę i ustawiamy:
Tryb warstwy: Przesiewanie,
Krycie warstwy: 100%.
3. Znowu tworzymy
nową warstwę [Ctrl+N], tylko że teraz wklejamy
to C4D i ustawiamy:
Tryb warstwy: Przesiewanie,
Krycie warstwy: 100%.
4. Teraz przyszła pora na render. Tworzymy
nową warstwę [Ctrl+N] i umieszczamy na niej
ten render. Gdy już to zrobimy, skalujemy render według uznania narzędziem skalowania
[Shift+T].
5. Przyszła pora na tak zwane wtopienie naszego rendera. Robimy
nową warstwę [Ctrl+N] nad naszym renderem i wklejamy
tą teksturę przy lewym ramieniu naszej postaci. Ustawiamy
Tryb warstwy: Przesiewanie,
Krycie warstwy: 100%. Następnie na warstwie z renderem klikamy
PPM i
wybieramy Kanał alfa na zaznaczenie. Po tej akcji przechodzimy z powrotem na warstwę ze smugą i na niej wymazujemy teksturę z twarzy. Uważajcie, żeby nie wymazać za dużo - może się zostać odrobina na włosach tak jak u mnie.
6. Kontynuujemy wtapianie naszego rendera. Tworzymy
nową warstwę [Ctrl+N] i wklejamy na nią
tą smugę. Następnie umieszczamy przy lewym ramieniu rendera. Ustawiamy
Tryb warstwy: Przesiewanie,
Krycie warstwy: 100% i wymazujemy elementy, które wchodzą na twarz naszej postaci lub ewentualnie się nam nie podobają.
7. Teraz na najwyższej warstwie klikamy
PPM i wybieramy
Nowa warstwa z widoku, bądź
Warstwa -> Nowa z widoku. Na nowej warstwie wchodzimy w
Filtry -> Uwydatnianie -> Wyostrzanie o wartości
50 i ustawiamy:
Krycie warstwy: 50%.
8. Czas na GM-ki (GM - gradient map). Na najwyższej warstwie klikamy
PPM i
Nowa warstwa z widoku. Wybieramy kolory
#904954 i
#41aef3. Następnie
Kolory -> Odwzorowania -> Odwzorowanie gradientu.
Tryb warstwy: Wydobycie ziarna,
Krycie warstwy: 50%.
9. Powtarzamy powyższy punkt, tylko że tym razem użyjemy innych kolorów:
#00d8ff i
#ffdc64.
Tryb warstwy: Tylko jaśniejsze,
Krycie warstwy: 15%.
10. Znowu powtarzamy punkt numer 8, ale z jeszcze innymi kolorami:
#000000 i
#ffffff.
Tryb warstwy: Połączenie ziarna,
Krycie warstwy: 15%.
11. Teraz kończymy naszą pracę. Na najwyższej klikamy
PPM i
Nowa z widoku. Po utworzeniu naszej nowej warstwy klikamy
Kolory -> Balans kolorów i ustawiamy wartości kolorów (oprócz żółtego)
Cienie,
Półtony i
Światła na
10 a, żółty na
8.
Koniec
Mam nadzieję, że dzięki temu poradnikowi czegoś się nauczyliście. Powodzenia w GIMPowaniu!