Digital Painting - Kły, Rogi i inne ostrości
Tutorial
Opracowanie: Typhon
Poziom trudności: średni
Tutorial, który nauczy Was, jak malować zgrabne ząbki i rogi.
Tutorial napisany w wersji GIMP 2.6.7 W innych wersjach nazwy narzędzi i pojęć mogą się różnić.
Zaczynamy 1. Stwórz nowy obraz z białym tłem, o wymiarach
500x
500px. a następnie stwórz nową przezroczystą warstwę.
2. Wybierz narzędzie
pędzla [P], rodzaj pędzla zmień na
Circle (01), poziom krycia ze
100% zmień na
5%, zaznacz opcję
Przyrostowe.
3. Na przezroczystej warstwie rozpocznij rysowanie kształtu Twojego kła lub rogu.
Kształt rogów oraz kła:
4. Poziom krycia
pędzla [P] zwiększ do
100%, jego rodzaj dopasuj do wielkości Twojej grafiki i rozpocznij nadawanie głównego koloru. Do zamalowania rogu segmentowego użyłem koloru
#726b5f, do rogu okrężnego
#6b6862 i
#763f3f, zaś do kła
#ede6d2 4.1 Zęby oraz kły z reguły są w martwym, cielistym kolorze, rogi zazwycczaj są brązowe z bordowymi elementami.
Wygląd wstępnie pokolorowanych rogów:
5. Wykasuj białe tło. Teraz wybierz lekko ciemniejszy odcień, którym kolorowałeś szkic i dodaj detale w przybliżeniu
400% -
800%.
Przykład ściemnienia moich kolorów:
- #763f3f - #6a3939 - Zewnętrzna warstwa okrągłego rogu,
- #6b6862 - #5a5853 - Wewnętrzna warstwa okrągłego rogu,
- #ede6d2 - #d9d1bd - Kieł,
- #726b5f - #646059 - Róg segmentowy.
5.1 Proponuję tutaj, abyś pracował mając zaznaczoną figurę, by nie stracić jej pierwotnego kształtu.
[/list]
Grafika ukazująca wstępne dodanie detali:
6. Wybierz jaśniejszy odcień koloru, którym malowałeś detale i dodaj szczegóły, które wstępnie ukazują światło. Pracuj w przybliżeniu
400%.
Przykład rozjaśniania moich kolorów
- #763f3f - #914f4f - Zewnętrzna warstwa okrągłego rogu,
- #6b6862 - #85827b - Wewnętrzna warstwa okrągłego rogu,
- #ede6d2 - #f6efdb - Kieł,
- #726b5f - #a09787 - Róg segmentowy.
Grafika ukazująca dodanie detali 2 stopnia:
7. Używając narzędzia
Rozjaśniania - Wypalania [Shift]+[D], z wartością krycia ustawioną na
5%, dowolnej wielkości pędzlem typu
Circle Fuzzy, z ustawionym typem
wypalania, (jeżeli cieniujesz) lub
rozjaśniania, (jeżeli rozświetlasz) w zakresie
światła, rozpocznij nadawanie cieni i światła na obiektach. Po skończeniu cieniowania, zmienień zakres ze
światła na
cień, po
czym w najbardziej zacienionych miejscach popraw cień, aż uzyska on barwę zbliżoną do czerni.
Grafika ukazująca stopniowe dodawanie światła i cienia na moich rogach i kle:
8. Teraz pozostaje jedynie domalować jakiegoś potwora, bądź zwykłe zwierze i gotowe... Lecz nie w tym tutorialu dane Wam będzie nauczyć się sztuki tworzenia istot...
EFEKT KOŃCOWY:
Koniec
Tutorial dobiegł końca, lecz mam nadzieję, że tak krótka rzecz okazała się wielce przydatna
Pamiętajcie, że z byle plamy farby można stworzyć dzieło, za pomocą prostych narzędzi, takich jak pędzel bądź wypalanie i rozjaśnianie... wystarczy tylko chcieć !:)
Ps. Podstawą końcowych potworów były 2 plamy... jaśniejsza, i ciemniejsza
potem tylko zabawa światłocieniem.
Miłego Digital Painting'owania