Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?


Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji

Strony: [1] 2 3 ... 6
DrukujPobierz PDF
Autor Wątek: Tworzenie tekstury krwi  (Przeczytany 96773 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
gewloh
Użytkownik

Reputacja: 11 Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
GIMP: 2.6
JID: gewloh@gimpuj.info
Licencja: CC-NC-BY-SA
Wiadomości: 294
Galeria Użytkownika


Hello. I wanna play a game.


Zobacz profil
« : 28.02.2008, 00:14:46 »

Tworzenie tekstury krwi
Tutorial

Opracowanie: gewloh
Poziom trudności: łatwy
Oryginał: Blood Splatter Texture





Z racji tego, iż wielu użytkowników pytało o poradnik objaśniający jak wykonać plamy krwi w GIMPie, postanowiłem przetłumaczyć jeden z zagranicznych tutoriali. Tutorial pokazuje jak w bardzo łatwy i przystępny sposób możemy uzyskać dosyć realistyczną teksturę krwi. Opis jest krótki, więc liczę na to, że nie pojawią się żadne problemy, nawet u początkujących.
Podziękowania za link dla DaFFy'ego.

Tutorial napisany w wersji GIMPa 2.4.3. W innych wersjach nazwy narzędzi i pojęć mogą się różnić.



Lime Point Zaczynamy

Lime Point 1. Tworzymy nowy plik Plik -> Nowy lub [Ctrl+N], obojętnie jakich rozmiarów. To zależy tylko od tego, do czego chcemy potem przeznaczyć powstałe tekstury. Ja wybrałem rozmiar domyślny.
Wypełniamy (Wypełnienie kubełkiem Wypełnienie kubełkiem [Sfift+B]) tło kolorem #d0d0d0.




Lime Point 2. W głównym oknie programu wybieramy narzędzie Aerograf Aerograf [A], a następnie pędzel Pędzel o nazwie Sparks (to coś na kształt żółtej plamy). Ustawienia aerografu zostawiamy domyślne.



Lime Point 3. Tworzymy nową, przezroczystą warstwę i malujemy po niej aerografem. Ważne, aby plamy co jakiś czas pokrywały się i w kilku miejscach były intensywniejsze.



Lime Point 4. Następnie zaznaczamy ikonę Blokowanie kanału alfa (przezroczystości) znajdującą się w górnej części okna warstw. Znajdziemy ją zaraz pod suwakiem do ustawiania przezroczystości. Ustawiamy jako kolor pierwszoplanowy #680000. Wchodzimy w Edycja -> Wypełnij kolorem pierwszoplanowym (lub przeciągamy kolor pierwszoplanowy na warstwę).
Plamy wykonane aerografem powinny teraz mieć czerwony kolor.




Lime Point 5. Teraz wyłączamy Blokowanie kanału alfa, które aktywowaliśmy w poprzednim podpunkcie.
Wchodzimy w Kolory -> Krzywe, z rozwijanego menu Kanał wybieramy Alfa. Dostosowujemy krzywą tak, jak to widać na screenie (zauważmy, że krzywa składa się z 3, a nie 2 punktów):




Lime Point 6. Jeśli kolor krwi nam nie odpowiada, możemy dostosować go do naszych wymagań za pomocą opcji Kolory -> Jasność i Kontrast. Przesuwamy suwaki do momentu otrzymania zadowalającego nas zabarwienia.



Lime Point Nasze tekstury są już gotowe! Możemy je teraz wykorzystać do jakiejś „większej” pracy.



Lime Point Koniec



Tutorial jest chroniony następującą licencją: Creative Commons Attribution-NonCommercial 2.0 Austria.

W załączniku dodałem plik *.xcf
Miłego GIMPowania. Uśmiech




* A.xcf (30.97 KB - pobrany 325 razy.)
« Ostatnia zmiana: 06.06.2009, 11:20:35 wysłane przez Domaxi » Zapisane

Początek przygody z GIMPem? Przeczytaj koniecznie!      Nie pomagam poza forum i kanałem IRC.
NeXuS
Gość
« Odpowiedz #1 : 06.04.2008, 17:58:25 »

to moje dzielo Język


* krewa.png (33.02 KB, 400x250 - wyświetlony 923 razy.)
Zapisane
Kubiak7
Nowicjusz

Reputacja: 2 Offline Offline

GIMP: 2.6
Licencja: Copyright
Wiadomości: 3
Galeria Użytkownika



Zobacz profil
« Odpowiedz #2 : 13.04.2008, 16:12:26 »

Ja dodałem jeszcze napis  Mrugnięcie
Oto moje dzieło:
Zapisane

Wiewiórobot
Nowicjusz

Reputacja: 2 Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
GIMP: 2.4 + GAP
Licencja: Copyright
Wiadomości: 6
Galeria Użytkownika

Wiewiórobot

Wiewiór :D


Zobacz profil
« Odpowiedz #3 : 01.05.2008, 12:37:38 »

Moje dziełko:

* krew.xcf (86.16 KB - pobrany 310 razy.)
Zapisane

Wizuu
Nowicjusz

Reputacja: 0 Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
GIMP: 2.4
Licencja: Copyright
Wiadomości: 12
Galeria Użytkownika


Jestem początkujący w sredniozaawansowaniu xD


Zobacz profil
« Odpowiedz #4 : 30.06.2008, 09:25:57 »

Heh a ja się trochę zabawiłem  Język Przydatny tutek, brawo dla autora! (dla tłumacza też xD)

Zapisane
ShadowDiego45
Nowicjusz

Reputacja: 2 Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
GIMP: 2.6
Licencja: Copyright
Wiadomości: 13
Galeria Użytkownika


Seryjny Samobójca


Zobacz profil
« Odpowiedz #5 : 30.06.2008, 11:27:24 »

Fajny tutek. Krew można do loga zastosować albo do czegoś. Daję 9/10
A oto mój efekt:
Zapisane

VadeR
Nowicjusz

Reputacja: 0 Offline Offline

Wiadomości: 2
Galeria Użytkownika

VadeR


Zobacz profil
« Odpowiedz #6 : 15.07.2008, 11:40:43 »

Super to jest, ale jak widzę, dla mnie za trudne niestety. Otóż mam pytanie dotyczące "4" punktu. Mianowicie "Następnie zaznaczamy ikonę Blokowanie kanału alfa (przezroczystości) znajdującą się w górnej części okna warstw. Znajdziemy ją zaraz pod suwakiem do ustawiania przezroczystości" zdaje mi się, że nie posiadam takiej opcji, albo sam nie wiem gdzie ona jest, nie wiem czy zresztą dobrze zrozumiałem. Jakby co daje screen'a i powiedzcie czy w ogóle dobrze szukam. W w sprawach Gimpa jestem żółtodziobem, dopiero zacząłem w nim prace więc wiecie...


Edit!
Przepraszam, że tak powiem na za spam, ale już sobie z tym poradziłem, teraz dopiero zauważyłem jakim żółtodziobem jestem Chichot Męczyłem się z tym z 30 minut a akurat w 35 minucie dokonałem tego co było (dla mnie) niemożliwe przed chwilą Chichot Nie myślcie, że spamuje bo jeszcze nigdy na ŻADNYM forum nie spamowałem Chichot
« Ostatnia zmiana: 15.07.2008, 12:06:09 wysłane przez VadeR » Zapisane
Starczes12
Użytkownik

Reputacja: 0 Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
GIMP: 2.4 + GAP
Licencja: Copyright
Wiadomości: 80
Galeria Użytkownika


Ale żem strzelił popisuwę


Zobacz profil
« Odpowiedz #7 : 17.07.2008, 09:39:06 »


Liczymy ile krwi.
Orange Point Twarz
Orange Point Hełm
Orange Point Ramie
Orange Point Dłoń
Orange Point Karabin
Orange Point Napis.
Zapisane


Jarek099
Nowicjusz

Reputacja: -1 Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
GIMP: 2.6
Licencja: Copyright
Wiadomości: 14
Galeria Użytkownika

Jarek099


Zobacz profil
« Odpowiedz #8 : 29.07.2008, 18:10:44 »

zawsze można użyć pędzli Uśmiech
Ja mam ten pędzel z krwią Uśmiech
Zapisane

Potrzebujesz grafiki ? Loga, sygnatur itp. ? Napisz do mnie a się dogadamy !



superjez
Nowicjusz

Reputacja: 0 Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
GIMP: 2.4
Licencja: Copyright
Wiadomości: 3
Galeria Użytkownika



Zobacz profil
« Odpowiedz #9 : 03.10.2008, 20:31:53 »

Mam pytanie... A jak zrobić ten kolor #d0d0d0?
Zapisane

by superjez
Sasoken
Nowicjusz

Reputacja: 2 Offline Offline

Wiadomości: 2
Galeria Użytkownika

Sasoken


Zobacz profil
« Odpowiedz #10 : 05.10.2008, 10:47:05 »

kiedy nabierasz kolor z palety masz tam z prawej zapis HTML-owy i tam wpisujesz ten kolor
Zapisane
Jethro
Użytkownik

Reputacja: 1 Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
GIMP: 2.6 + GAP
Licencja: CC-NC-BY-SA
Wiadomości: 37
Galeria Użytkownika


Semper Fidelis


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #11 : 19.10.2008, 11:51:36 »

Mój obrazek Uśmiech
Zapisane

The Few, The Proud, The Marines...
Semper Fi!


Jeśli oceniasz moją grafikę na 1 to napisz chociaż, co Ci się nie podobało, lub jakie błędy wpłynęły na taką decyzję. Cenię dobrą krytykę. Nie lubię krytykanctwa.
Gercio
Użytkownik

Reputacja: 0 Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
GIMP: 2.4 + GAP
Licencja: Copyright
Wiadomości: 72
Galeria Użytkownika



Zobacz profil
« Odpowiedz #12 : 10.11.2008, 13:55:46 »

Super efekt. Nada się do obrazków z gier wojennych lub zdjęć nowoczesnych o tematyce batalistycznej Uśmiech Oczywiście można zrobić "zaplamione" serce Uśmiech.

Oto moja praca:

http://i195.photobucket.com/albums/z80/kasazi/krew.jpg
« Ostatnia zmiana: 10.11.2008, 17:34:38 wysłane przez Ziomioslaw » Zapisane
mario972
Nowicjusz

Reputacja: 0 Offline Offline

GIMP: 2.6
Licencja: Copyright
Wiadomości: 4
Galeria Użytkownika


mario972


Zobacz profil
« Odpowiedz #13 : 12.11.2008, 19:36:09 »

Gdzie jest "Blokowanie koloru alfa"
Zapisane
Strony: [1] 2 3 ... 6
DrukujPobierz PDF
Polskie Forum Użytkowników GIMP-aTutorialeTutorialeGIMPRóżneWątek: Tworzenie tekstury krwi
Skocz do: