Odpisałam już na pw ale napiszę jeszcze tutaj. Mogłaś od razu podać ten przykład. Wiele więcej już raczej nie doradzę. Jedyne co przychodzi mi do głowy, do po usunięciu wszelakich niedoskonałości i wygładzeniu zastosować jakąś teksturę dla uzyskania takiej faktury. Można ją nałożyć albo za pomocą mieszania warstw albo stosując mapowanie wypukłości. Ew. na różnych fragmentach twarzy musiałabyś zmapować różne rodzaje przygotowanego wcześniej szumu. Mapowanie szumu masz opisane w jednym z tutoriali, do których podałam linki w poprzednim poście. Jeszcze inny sposób, to użycie gotowych pędzli imitujących fakturę skóry różnych części twarzy (inna pod oczami, inna na policzkach). Pędzle znajdziesz np. tu:
http://www.soultravelmultimedia.com/2012/08/27/180-photoshop-and-gimp-skin-brushes/ lub zebrane w jednej paczce:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/27473063/skin.7z.
@Edit:
Z pomocą Wavelet decompose udało mi się osiągnąć coś takiego:
http://www.gimpuj.info/gallery/93/48452_29_08_13_12_49_36.png@Edit2:
W najnowszej wersji pluginu
G'MIC pojawił się bardzo dobry filtr do szybkiego wygładzania skóry:
Repair -> Smooth[skin]. Jednak jakieś większe, wyraziste niedoskonałości (duże pryszcze, pieprzyki, brodawki) trzeba najpierw usunąć za pomocą klonowania lub łatki. Filtr ładnie usuwa drobniejsze niedoskonałości typu: piegi (o ile nie są bardzo duże i ciemne), zmarszczki, jakieś małe krosty.