DŻINS
UWAGA: Przed przystąpieniem do pracy pobierz deseń
"ScanLineDzins.pat" i zapisz go w katalogu patterns pod głównym katalogiem Gimp:
ETAP 1 - DŻINS
1. Tworzymy nowy obraz (ctrl+n), wymiary 420x300px.
2. Nazwę warstwy "Tło" zmieniamy na "Dżins".
3. Wartwę "Dżins" pokrywamy kolorem niebieskim (ja użyłem #226688).
4.
Filtry > Szum > rozproszenie RGB o nasepujących wartościach:
5. Tworzymy nową przezroczystą warstwę. Nazywamy ją "ScanLine".
6. Warstwę "ScanLine" wyełniamy deseniem "ScanLineDzins".
7. Na warstwie "Dżins"
Filtry > Odwzorowania > Mapowanie Wypukłości o następujących wartościach:
8. Wyłącz warstwę "ScanLine":
9. Na warstwie "Dżins"
Filtry > Szum > rozproszenie RGB (wartości jak w pkt. 4).
10. Twój Dżins jest już gotowy.
ETAP 2 - NICI
11. Za pomocą narzędzia Ścieżki, projektujemy linie (nici).
Oto i moje ścieżki:
Zalecam projektowanie każdej ścieżki osobno (ułatwia to późniejszą modyfikację):
Jeżeli nie robisz kieszeni pomiń punkty 12, 13, 1412. Duplikujemy ścieżkę "Dżins". Nowo powstałą ścieżkę nazywamy "Kieszeń"
13. ścieżkę "Kieszeń" obracamy (shift+R) o jakiś stopień (ja użyłem -40)
14. Tworzymy zaznaczenie w kształcie naszej kieszeni (PPM na scieżkę "Kieszeń" > Ścieżka na zaznaczenie).
Powiększamy je o 2px (zaznaczenie > powiększ).
Zaznaczenie odwracamy (ctr+I).
Zaznaczenie czyścimy (ctrl+K).
15. Jako kolor pierwszoplanowy ustawiamy pomarańczowy (np. #ffdd00)
Uaktywniamy ściężkę (klik LPM na niej) i wciskamy "Rysowanie wzdłuż ścieżki":
16. Punkt 15 powtarzamy dla każdej ścieżki i dżins z nićmi jest gotowy:
ETAP 3 - PRZETŁOCZENIA
17. Tworzymy nową warstwę i nazywamy ją "Tłocz"
18. Na warstwie "Tłocz" stosujemy:
Filtry > Renderowanie > Chmury > Jednolite chmury:
19. Duplikujemy warstwę "Dżins". Nowo powstałą warstwę nazywamy "Dżins tłocz".
Na warstwie "Dżins tłocz" usuwamy zbędny obszar, zostawiamy tylko to co ma być przetłoczone.
20. Na warstwie "Dżins tłocz" stosujemy:
Filtry > Odwzorowania > Mapowanie wypukłości21. Punkty 19 i 20 powtarzamy dla przetłoczenia kieszeni (i ewentualnie innych obszarów).
Efekt końcowy: