Teksturę musisz dodać jako nową warstwę powyżej zdjęcia i dostosować jej kształt i ułożenie do dłoni. Za pomocą filtra:
Zniekształcenia -> Deformowanie dostosujesz ułożenie materiału, np. tam gdzie na dłoni jest wypukłość można kliknąć pędzlem z zaznaczoną opcją rozrost itd. Zamiast tego czasami równie dobrze lub lepiej sprawdzi się filtr:
Odwzorowania -> Przesuń, gdzie jako mapę dla przesunięcia trzeba ustawić warstwę ze zdjęciem. Wszystkie te czynności wymagają dobrej znajomości ww. filtrów i umiejętności biegłego posługiwania się nimi. Tryb warstwy z teksturą trzeba zmienić np. na
Monożenie,
Pokrywanie lub
Połączenie ziarna - trzeba przetestować różne tryby i wybrać ten, który sprawdza się najlepiej. Czasami nawet wymaga to powielenia warstwy z teksturą i ustawienia każdej w innym trybie. Czasem jeszcze trzeba powielić warstwę ze zdjęciem.
Przede wszystkim przyda się tutorial:
http://www.gimpuj.info/index.php/topic,53227.0.html - zamiast dłoni jest mur, zamiast tekstury obraz, ale zasady nakładania te same.
Pomocny może być również:
http://www.gimpuj.info/index.php/topic,21514.0.html