rubesom z tym talentem to trochę przesadzasz .... jasne, to ważne, ale ja na ten przykład nigdy talentu nie miałam i nadal nie mam
Jako dziecko malowałam, oczywiście - ale tak samo okropnie jak każde inne dziecko w moim wieku, nie mam żadnych osiągnięć w tym zakresie ani nic z tych rzeczy, ale mam do dyspozycji ogromną cierpliwość i upór. Myślę, że to jest równie ważne jak talent więc głowa do góry!
Ja osobiście polecam Tobie używanie przede wszystkim Inkscape a Gimpem jedynie się podpierać. Nie dla tego, że któryś z nich jest łatwiejszy lub trudniejszy - trudność to subiektywna ocena. Inkscape jest programem wektorowym a wierz mi - to ogromna zaleta kiedy się robi aplikacje i gry.
Kiedyś tego nie wiedzieliśmy i naszą pierwszą grę zrobiliśmy w rozdzielczości adekwatnej do ówczesnych telefonów czyli do.... G1. Jak już się pewnie domyślasz, zaraz po G1 wszystkie następne sprzęty zaczęły prześcigać się w rozdzielczościach i rozmiarach ekranów. Koniec końców grafikę do tej konkretnej gry trzeba było smarować od początku od nowa, bo wersja rastrowa nie nadawała się przecież już do niczego. Od tamtej pory zawsze wszystko robię w Inkscape, żeby nie powielać tego błędu sprzed lat i nie robić sobie bezsensownie dodatkowej roboty
Poza tym nie trzeba daleko szukać podobnych błędów... Nie dalej jak dwa miesiące temu młode Polskie studio, które zaczęło robić gry na mobilne platformy - wystartowało z akcją na wspieramto.pl żeby uzbierać kasę na nowe grafiki hd.... Nawet uzbierali wymaganą kwotę, z tym że ja bym się raczej publicznie nie przyznawała do popełnienia takiego błędu : )
aha, i jeszcze podrzucam link do swojego kanału na YT gdybyś chciał popatrzeć jak się męczę
http://www.youtube.com/user/Rejke87Wszystko jest montowane na bardzo dużym przyspieszeniu, ale myślę, że można z tych filmów wywnioskować ogólny sposób organizacji pracy a to też już naprawdę dużo