Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji

Polskie Forum Użytkowników GIMP-aHyde zoneArchiwum[Archiwum] Pomocna dłoń - GIMPWątek: [ROZ] Jak usunąć jednolite tło wokół fantazyjnego napisu?
Strony: [1]
DrukujPobierz PDF
Autor Wątek: [ROZ] Jak usunąć jednolite tło wokół fantazyjnego napisu?  (Przeczytany 4697 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
danieloo99
Nowicjusz

Reputacja: 0 Offline Offline

GIMP: 1.*
Licencja: Copyright
Galeria Użytkownika

danieloo99

« : 15.08.2012, 01:48:08 »

witam jestem początkujący i mam problem z logo, mianowicie zrobiłem sobie logo ale nie potrzebnie mi pozostało żółte tło i nie wiem jak się go pozbyć... męczyłem się z tym ponad godzinę i nie dałem rady  Niezdecydowany Wiec proszę Was o pomoc...

* logo1.jpg (14.7 KB, 327x102 - wyświetlony 282 razy.)
« Ostatnia zmiana: 18.08.2012, 23:19:37 wysłane przez bea » Zapisane
be@
Moderator globalny

Reputacja: 49 Offline Offline

GIMP: 2.8
Licencja: CC-BY
Galeria Użytkownika

« Odpowiedz #1 : 15.08.2012, 17:46:20 »

Wybierasz narzędzie zaznaczenia wg koloru Zaznaczenie wg koloru. W opcjach narzędzia ustawiasz Progowanie na 99 i klikasz w tło. Powiększasz zaznaczenie o 1px (Zaznaczenie -> Powiększ) i narzędziem pobranie koloru Narzędzie do pobierania koloru klikasz w żółte tło. Następnie kopiujesz kod pobranego koloru, wybierasz z menu: Kolory -> Zmiana koloru na alfę i tam wklejasz skopiowany kolor, po czym klikasz ok. Później możesz jeszcze zmiękczyć zaznaczenie o 2-3px (Zaznaczenie -> Zmiękcz) i powtórzyć filtr zmiana koloru w alfę, ale chyba nie będzie to konieczne.