1. Najprostszym sposobem jest podawanie wysokości w procentach. Jest to procent szerokości i wysokości rozdzielczości na jakiej oglądasz stronkę. Jest to najprostszy i dosyć barbarzyński sposób. O ile się nie mylę, to odchodzi się od podawania takich rozmiarów i w specyfikacjach radzi się, aby z nich nie korzystać.
2. Możesz też tak:
<script>
function load()
{
document.getElementById("id_diva").style.width=screen.width;
document.getElementById("id_diva").style.height=screen.height;
}
</script>
<div id="id_diva">
tresc strony
</div>
Główna warstwa ma szerokość i wysokość rozdzielczości konkretnego monitora na którym oglądasz. Wartość jest pikselowa, a więc zgodna.
3. Możesz też przygotować kilka plików CSS dla różnych rozdzielczości i dać użytkownikowi wybór na początku. Albo za pomocą JS sprawdzić rozdzielczość i załadować odpowiedni dla niej plik CSS.
4. Kolejny łopatologiczny sposób wygląda tak:
<table width="100%" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0">
<tr>
<td> </td>
<td width="770">
Tu tworzysz całą stronę
</td>
<td> </td>
</tr>
</table>
Wszystko wrzucasz do komórki, która ma przykładowo 770px. Na każdym komputerze będzie zawsze 770px, nie ważne czy 1280*800px, czy 1024*768px. Możesz analogicznie zrobić z wysokością. Minusem tego rozwiązania jest, że musisz wybrać jakąś rozdzielczość za standard. Strona się rozjedzie dla wszystkich poniżej tego standardu. Ale tak między bogiem a prawdą, to kto w XXI wieku ma na komputerze 800*600px? Drugi minus jest taki, że ogólna specyfikacja mówi, że nie buduje się struktury na podstawie tabeli.
niemusze
przesówaćCzy ty nie widzisz, jak na czerwono system podkreśla Ci błędy?