Football Sig
Tutorial
Opracowanie: Simon1995
Poziom trudności: średni
Witam wszystkich. Dzisiaj pokażę jak wykonać sygnaturę podobną do powyższej. Mam nadzieję, że ten tutorial wiele Was nauczy. Do wykonania takiej sygnatury trzeba mieć choćby ogólne pojęcie o korzystaniu z GIMP-a.
Link do paczki z materiałamiTutorial napisany w wersji GIMP 2.6.8 W innych wersjach nazwy narzędzi i pojęć mogą się różnić.
Zaczynamy 1. Tworzymy nowy obraz (u mnie
450x150px). Dodajemy
teksturę 1 (w załączonej paczce) i ustawiamy ją tak jak na obrazku:
2. Wklejamy
teksturę 2, desaturujemy ją (
Kolory -> Desaturacja) i ustawiamy tak jak poniżej. Tryb warstwy:
Przesiewanie, krycie:
100%.
3. Wklejamy
teksturę 3, desaturujemy ją i ustawiamy tak jak na obrazku. Tryb warstwy:
Pokrywanie, krycie
65%.
4. Otwieramy
teksturę 4 i ustawiamy tak jak na obrazku. Tryb warstwy:
Przesiewanie, krycie:
100%.
5. Wklejamy
teksturę 5 i ustawiamy jak poniżej. Tryb warstwy:
Przesiewanie, krycie:
100%.
6. Otwieramy nasz render na nowej warstwie i odpowiednio go skalujemy narzędziem
Skalowanie [
Shift+T]. Następnie ustawiamy go tak jak na obrazku.
7. Czas popracować nad wtopieniem naszego rendera. Duplikujemy go i ustawiamy odpowiednio. Tryb warstwy:
Przesiewanie, krycie:
34%.
8. W dalszym ciągu popracujemy nad jego wtopieniem. Otwieramy
teksturę 6. Obracamy narzędziem
Obrót [
Shift+R] tak, aby ta wąska część biegła wzdłuż prawego ramienia postaci. Tryb warstwy:
Przesiewanie, krycie:
100%.
9. Kontynuujemy wtapianie postaci. Otwieramy
teksturę 7 i ustawiamy ją tak jak na obrazku. Tryb warstwy:
Przesiewanie, krycie:
100%.
10. Otwieramy teksturę 8, obracamy ją i ustawiamy tak, aby smuga światła szła wzdłuż lewego ramienia postaci. Desaturujemy warstwę, a następnie wchodzimy w
Kolory -> Odcień i nasycenie i zmieniamy kolor w taki sposób, żeby smuga światła była niebieska, najlepiej zbliżona kolorystycznie do koszulki postaci, tylko trochę jaśniejsza. Tryb warstwy:
Przesiewanie, krycie:
100%.
11. Otwieramy
teksturę 9 i ustawiamy ją tak jak na obrazku. Narzędziem
Rozmazywanie [
S] smużymy brzydko wyglądające miejsca. Tryb warstwy:
Przesiewanie, krycie:
57%.
12. Otwieramy
teksturę 10 i ustawiamy ją tak jak na obrazku. Tryb warstwy:
Pokrywanie, krycie:
100%.
13. Otwieramy
teksturę 11 i ustawiamy ją tak jak na obrazku. Tryb warstwy:
Przesiewanie, krycie:
100%.
14. Teraz podrasujemy kolory. Tworzymy nową warstwę
Warstwa -> Nowa warstwa [Ctrl+Shift+N] z przezroczystym tłem. Wybieramy
Pędzel [
P]
Circle Fuzzy (19) i malujemy nim w kolorze niebieskim (pasującym do postaci) w miejscach, które nam kolorystycznie nie pasują. U mnie są to rogi. Następnie na naszej warstwie stosujemy
Filtry -> Rozmycie -> Rozmycie Gaussa... z parametrami ustawionymi na
100px. W razie potrzeby warstwę duplikujemy. Tryb warstwy:
Pokrywanie, krycie:
100%.
15. Teraz zajmiemy się światłem. Tworzymy nową warstwę z przezroczystym tłem i malujemy po niej białym pędzlem w okolicach głowy i pod lewą pachą postaci. W razie potrzeby duplikujemy warstwę. Tryb warstwy:
Pokrywanie, krycie:
100%.
16. Teraz wyostrzymy naszą pracę. Sygnatura jest na razie lekko rozmyta. Tworzymy nową warstwę z widoku
Warstwa -> Nowa z widoku i stosujemy na niej:
Filtry -> Uwydatnianie -> Wzmocnienie z domyślnymi ustawieniami.
17. Teraz znowu nowa warstwa z widoku. Stosujemy
Filtry -> Uwydatnianie -> Wzmocnienie z niskimi ustawieniami.
18. Teraz opcjonalnie dodajemy ramkę i napis.
Koniec
Pozdrawiam i czekam na Wasze rezultaty.
W paczce tekstury, render i plik XCF (w celach poglądowych)