Opracowanie: Typhon
Poziom trudności: łatwy
Piekielna wersja Tetrisa 3D powstała... na Ziemię wypuszczone zostały tylko zdeformowane ogniem piekielnym kwadratowe bloki, które otrzymały jedną misję... Zawładnąć Gimp-em i PFUG-iem...
Tutorial napisany w wersji GIMP 2.6.7 W innych wersjach nazwy narzędzi i pojęć mogą się różnić.
Zaczynamy 1. Stwórz
nowy obraz [Ctrl+N] o wielkości
700x
700px.
2. Trzykrotnie użyj
Filtry -> Renderowanie -> Lawa.., a suwak
szorstkości ustaw na
10. Po wytworzeniu przez program lawy pojawi się nowa warstwa. Jedną z tych warstw nazwij
LEWO, zaś drugą
DÓŁ 3. Użyj teraz
Filtry -> Odwzorowanie -> Odwzorowanie obiektu....
3.1 Jeżeli posiadasz w komputerze procesor mocniejszy niż 1.8 GHz i ponad 2 GB Ramu, wejdź w
Edycja -> Preferencje... i zmień
Rozmiar cache kafli z
1024 (domyślnie) na 2/4 - 3/4 mocy Twoich kości RAM. W moim wypadku z
1024 zwiększyłem do
3000 MB.
color=beige]Opcje:[/color]
- Zaznacz Wyświetlaj szkielet,
- Zaznacz Przezroczyste tło.
Światło - Położenie:Ułożenie - Obrót:Prostopadłościan - Obrazy na płaszczyznach prostopadłościanu:- Przód: Tło
- Dół: Dół
- Lewo: Lewo
Kliknij
[OK] i uzbrój się w cierpliwość. Odwzorowanie takiego prostopadłościanu może trwać długo (około 1 minuty), więc najlepiej, abyś w czasie odwzorowywania nie dotykał żadnego z narzędzi.
Po stworzeniu prostopadłościanu wszystkie warstwy możesz bezpiecznie skasować. Duplikuj warstwę z kostką i ustaw jej tryb na
Suma, lub
Przesiewanie. Połącz wszystkie warstwy razem.
5. Włącz teraz
Filtry -> Odwzorowanie -> Zniekształcenie fraktalne.... Tutaj suwaki musisz dopasować sam, ponieważ efektów do uzyskania jest dosłownie ponad miliard... Najważniejsze jednak, abyś suwak
Głębia ustawił na wartość nie większą niż
3,00.
Moje ustawienia suwaków:- X1: 5,26
- X2: -5,79
- Y1: -4,21
- Y2: 4,74
- Głębia: 1
6.Jeżeli chcesz mieć same kostki, właśnie zakończyłeś pracę, lecz jeśli nie... Stwórz nową warstwę, użyj na niej
Filtry -> Renderowanie -> Chmury -> Plazma..., a suwak
Turbulencje ustaw na
2,00. Zrób duplikat tej warstwy.
7. Wyłącz wszystkich warstw poza najniższą, na której znajduje się plazma. Potraktuj ją
Kolory -> Barwienie... o następujących wartościach:
Barwienie:- Odcień: 0
- Nasycenie: 75
- Jasność: -10
8. Włącz widoczność duplikatu warstwy z plazmą i wykonaj na niej tą samą operację, lecz wartości suwaków zmień na:
Barwienie:- Odcień: 55
- Nasycenie: 70
- Jasność: 5
Zmień
tryb warstwy z żółtą plazmą na [/b]Twarde światło[/b], po czym połącz obie plazmy i nazwij je
Tło[. Włącz widoczność wszystkich warstw.
9. Wybierz warstwę
Tło, użyj
Filtry -> Rozmycie -> Rozmycie "w ruchu"....
Typ rozmycia ustaw na
Powiększanie, a suwak
Długość przesuń na wartość równą
13. Włącz teraz
Filtry -> Artystyczne -> Rysunek... i po prostu kliknij
Ok.
10. Daj
Kanał alfa na zaznaczenie warstwie z klockami, powiększ zaznaczenie
Zaznaczenie -> Powiększ... o
4px, stwórz nową warstwę pod klockami, ale nad tłem i wypełnij ją czarnym kolorem.
Koniec
Warstwę, która ma być konturem można dodatkowo rozmyć używając
Filtry -> Rozmycie -> Rozmycie "w ruchu", aby bardziej wtopić klocki w tło, lecz INSEKT zażyczył sobie "bez zbędnych efektów na klockach"
Miłego zrzucania bloczków
Typhon