Dla: ZAAWANSOWANYCH
Jako, że nie ma tutaj takowych tutków, a mogą się wam przydać pokaże jak zrobić powtarzalną(lub nie) texture, którą można użyć np na tło swojej www, sygny lub gry
.
W ten sposób stworzyłem teksture użytą w Irisie2.
Jazdaaa!!!
Dobra bez
zartów.
-------------------------
----------- Uno
-------------------------
No więc tworzymy sobie obraz najlepiej duży tak, aby uwzględnić wiele szczegó
lów przez co texturka będzie dokładna najlepiej 512x512px. Wybieramy kolorek nam potrzebny(ja u
zyłem #553b16) i wypełniamy nasze tło. Wybieramy Filtry->Szum->Rozproszenie RGB i ustawiamy tj. na rys. 1.1 następnie Filtry->Rozmycie->Rozmycie w Ruchu przy ustawieniach jak na rys 1.2
RYS 1.1
RYS 1.2
-------------------------
----------- Zwei
-------------------------
Wciskamy kolejno Ctrl+Shift+o i uaktywni nam się okienko "przesunięcia warstwy" tj. na rys. 2.1 i wybieramy połowę obrazu lub wciskamy przycisk poniżej teraz obraz powinien nam się zmienić tj na rys 2.2 po przybliżeniu zauważymy, że obraz jest nierówny kolorystycznie to dlatego, że wszystko rogi nam się zeszły dzięki czemu eliminując te niedoskonałości możemy stworzyć texture powtarzalną ja do tego celu polecam narzędzie Rozsmarowywanie(s) o wielkości pędzla 1px. Gdy już skończymy wykonujemy ponownie tą samą czynność co na początku(ctrl+shift+o).
RYS 2.1
RYS 2.2
-------------------------
----------- Three
-------------------------
Wybieramy zaznaczanie prostokątne(R) i tworzymy kilka cie
ńkich prostokącików z góry na dól po czym zamalowujemy je na czarno, zwiększamy zaznaczenie (Zaznaczenie->powiększ) o 5 i dajemy Filtry->Rozmycie->Rozmycie Gaussa przy ustawieniach 10 powinno nam wyjść coś podobnego jak na rys. 3.1
RYS 3.1
-------------------------
----------- Cztery
-------------------------
Ponownie wciskamy Shift+Ctrl+o i poprawiamy wszystkie nierówności dodajemy jakieś ciemne rysy, cienie po czym dajemy Filtry->Zniekształcenia->Wytłoczenie zaznaczamy "mapowanie wypukłości" przy ustawieniach jak na rys. 4.1.
RYS 4.1
Podobnie można otrzymać kamień czy metal.
Efekt moich starań użyty w Iris2:
Edit:
Mili(lub nie) panie i panowie.
Aby uzyskać efekty pęknięci etc. zaznaczamy daną deskę po czym używamy na niej różnego rodzaju pędzli do tego stworzonych.
Tutorial jest raczej dla zaawansowanych.