Piaskowa Runa
Tutorial
Opracowanie: SECONDHEARTBEAT
Poziom trudności: Łatwy
Efekt końcowy może i nie jest powalający, ale dla początkującego Grafika takie drobne ćwiczenie na pewno się przyda. Osobiście nie uważam tego za jakiś cud składania pixelek ale jest "OK"
Tutorial napisany w wersji GIMP 2.6. W innych wersjach nazwy narzędzi i pojęć mogą się różnić.Zaczynamy1. Tworzymy nowy plik o wielkości
180x
180 px ustawiony na tryb
przezroczysty.
2. Wybieramy
Zaznaczenie eliptyczne [E] i malujemy koło. Zaznaczenie koła wypełniamy kolorem
#f1db88.
3. Tworzymy nową warstwę o nazwie
WYPEŁNIENIE.
4. Na warstwie
WYPEŁNIENIE rysujemy
Zaznaczeniem eliptyczntm [E] koło, które będzie nieco mniejsze od koła z warstwy
Tło. Wypełniamy je kolorem
#e4daac.
Musi być widoczny w miarę gruby kontur warstwy
Tło, który otacza warstwę
WYPEŁNIENIE. Koła powinny znajdować się idealnie po środku.
TAK POWINNA NA RAZIE WYGLĄDAĆ CAŁOŚĆ
Przepraszam za nazwę warstwy Tło, która tutaj nazywa się Wklejona Warstwa.
5. Tworzymy nową warstwę o nazwie
ZNAK. Malujemy na niej jakiś nieskomplikowany znak w kolorze
#f1db88 o grubym konturze. Np. taki jaki ja użyłem (: i staramy się go wyśrodkować na naszej Runce. Tryb warstwy
ZNAK ustawiamy na
Różnica Porada: Używamy na naszym znaku opcji -
Kanał Alfa Na Zaznaczenie, wycinamy go za pomocą klawiszy
Ctrl + X,
PPM ->
Zaznaczenie ->
Nic. Klikamy
Ctrl + V i nasz symbol powinien być ładnie wyśrodkowany, lecz najpierw zatwierdźmy
wycinek jako nową warstwę, której nazwę ponownie zmienimy na
ZNAK.
6. Na warstwie
WYPEŁNIENIE używamy:
Filtry -> Odwzorowanie -> Mapowanie wypukłości.
Parametry:
- Wzniesienie: 40
- Głębia: 65
- Przesunięcie X i Y: 0
- Poziom przezroczystości: 255
- Otaczające: 100
7. Na warstwie
Tło używamy:
Filtry -> Odwzorowanie -> Mapowanie wypukłości.
- Ustawienia dobieramy tak, aby warstwa WYPEŁNIENIE na wytłoczonej warstwie Tło wyglądała w miarę realnie.
CAŁOŚĆ POWINNA WYGLĄDAĆ TAK
8. Nad warstwą
WYPEŁNIENIE tworzymy warstwę, którą nazwiemy
PLAMY. Na warstwie
Tło klikamy PPM i wybieramy
Kanał alfa na zaznaczenie. Przechodzimy na warstwę
PLAMY i na niej wchodzimy w
Filtry ->
Renderowanie ->
Chmury ->
Plazma i ustawiamy
Turbulencje na
3,5.
9. Warstwę
PLAMY "traktujemy" filtrem -
Filtry -> Zniekształcenia -> Wytłoczenie.
Parametry:
- Azymut: 0.00
- Głębia: 2
- Wzniesienie; 152,26
(Plama powinna wyglądać mniej więcej tak, jak na obrazku poniżej)
10. Tryb krycia warstwy
PLAMY ustawiamy na
Połączenie ziarna.
CAŁOŚĆ POWINNA WYGLĄDAĆ W PRZYBLIŻENIU TAK
10.1. Jeżeli chcemy uzyskać na tym etapie efekt Kamiennej Runy, warstwy
Tło i
WYPEŁNIENIE traktujemy opcją:
Kolory -> Desaturacja -> Średni, a warstwie
PLAMY ustawiamy tryb krycia na
Przesiewanie. Na warstwie
ZNAK używamy
Filtry -> Zniekształcenia -> Wytłoczenie, następnie klikamy na
Kolory -> Barwienie i lekko zmieniamy opcje jasności, aby możliwa była zmiana koloru znaku i przesuwamy suwak
Odcień aby wybrać pasujący nam kolor.
UZYSKANY EFEKT PRZY 2 ROZWIĄZANIU
Jakość w stosunkowo dużym stopniu pogorszyła się przez upload i format .png
Dodatkowo nowy rysunek, więc znacznie różni się wielkością i zastosowanym znakiem
ale wszystko robione tą samą metodą.
PRZY FORMACIE .jpg JASNE OBRAMOWANIE KOŁA Z ELEMENTAMI KOLORU CZERWONEGO NIE JEST WIDOCZNE.
11. Warstwy łączymy w kolejności:
PLAMY ->
Połącz w dół ->
WYPEŁNIENIE->
Połącz w dół ->
ZNAK ->
Połącz w dół.
Kolejność taka jest obowiązkowa, ponieważ w innym wypadku utracimy efekt runy.Nasze dzieło jest skończone (:
Koniec
Dodatkowych porad nie mam. Kombinować tutaj jedynie można z kolorem znaku, który może dać ciekawszy efekt
Mam nadzieję, że ten tutorial do czegoś wam się przyda.
Pozdrawiam,
SECONDHEARTBEAT.