Japan Girl SignatureTutorialOpracował: Buryna
Poziom trudności: Średni
Witam.
Materiały zawarte w tej pracy dodane są w załączniku.
Niestety nie mam już c4d "świetlika" ale na pewno znajduje się w mojej paczce c4d, którą zamieściłem na forum (jest ich tam wiele).
Zaczynamy 1. Tworzymy nowy obraz z białym tłem. Następnie otworzyć render (plik>otwórz jako warstwy). Skalujemy i ustawiamy "go" mniej więcej tak jak ja to zrobiłem.
2. Tworzymy nową warstwę, ustawiamy ją pod renderem. Warstwę z renderem ustawiamy na niewidoczną. Na warstwie widocznej "maziamy" kolorami. Bierzemy jakiś pędzel (Ja wziąłem zwykły "Circle") i działamy nią różnymi kolorami, najlepiej w miarę pasującymi do siebie, osobiście polecam jakieś ciekawe palety.
Nasze "bazgroły" wyostrzamy (filtry>uwydatnienie>wyostrzenie) wedle własnego uznanie nie za mocno. Duplikujemy tą warstwę i smużymy z zaznaczoną opcją "twarda krawędź"z domyślnymi ustawieniami. Warstwę ustawiamy na mnożenie z kryciem 80-90. Duplikujemy kolejny raz warstwę i znów smużymy z tym, że tą warstwę ustawiamy na rozjaśnianie z kryciem ok. 70-75. Znów duplikujemy i znów smużymy ustawiając na sumę, krycie ok. 90-95. Wszystko lekko wyostrzamy
Wychodzi mniej więcej taki efekt:
3. Wklejamy c4d (niekoniecznie te co są w załączniku). Jakoś ciekawie rozmieścić, elementy nie ładnie wyglądające wymazać. Ustawienia krycia zwykłe na granicach 30-40.
4. Robimy nową warstwę i na małym kryciu pędzli (Circle Fuzy), czarnym kolorem w niektórych miejscach robimy "plamki", jeżeli są za mocne kolory to zmniejszamy krycie warstwy lub jak są słabe, to duplikujemy i także kryciem się bawimy.
Na nowej warstwie otwieramy jakiś "świetlikowaty" c4d i ciekawie go ustawić. Krycie na przesiewanie. Duplikujemy tą warstwę i ustawiamy na rozjaśnianie, krycie ok. 15-25.
5. Ustawiamy warstwę z renderem jako widoczną. Duplikujemy i smuż przy konturach na ustawieniach zanikanie (można lekko gausem rozmazać). Warstwę ustawiamy pod tą z głównym renderem i ustawiamy na sumę.
Tworzymy nową warstwę(pomiędzy renderem, a smużem na sumie), wklejamy jakiś haotyczny c4d lub stock ustawiając na pokrywanie (ja w swojej pracy z duplikowałem tą warstwę, bo stock był za mało widoczny).
6. W naszym renderze (głównym) wymazujemy nieładne przejścia i robimy CM'y.
7. Kolejna nowa warstwa, którą wypełniamy czarnym kolorem ustawiając ją na rozjaśnienie. Bierzemy pędzel (Circle Fuzy) na bardzo małym kryciu pędzla (ok. 8-12) rozjaśniamy sobie pracę aby stworzyć głębie i światło.
Tak to wygląda u mnie:
8. Teraz robimy świetliki. Tworzymy nową warstwę i na małym kryciu pędzla z wybranym przez siebie kolorkiem (tu się przyda paleta) robimy "plamki"/ Warstwa na przesiewanie, krycie ok. 60-80.
Kolejna nowa warstwa i mniej więcej w tych samych miejscach (innym kolorem) robimy podobne plamki, mniejsze i większe. Ustawiamy warstwę na sumę.
9. Łączymy wszystko (ppm>połącz widoczne warstwy>przycięta do obrazu). Można jeszcze jakieś CM'y porobić i napis ciekawy dodać.
Wszystko wyostrzamy i bawimy się krzywymi (kolory>krzywe..), aby to nabrało mocniejszych kolorów. Jeżeli chodzi o B&W, to duplikujemy pracę (kolory>desaturacja), kolejny raz z duplikować i bawić się kryciem i nasyceniem.
To moje efekty końcowe:
Koniec
Mam nadzieję, że się podoba i efekt i tutorial oraz mam nadzieję, że dotrwaliście do końca bez problemów.