Płomienie #2
Tutorial
Hej, jak leci? Macie tutaj kilka prostych kroków, dzięki którym stworzycie zabójczy realistyczny ogień!
Tutorial napisany w wersji GIMP 2.6. W innych wersjach nazwy narzędzi i pojęć mogą się różnić.
Zaczynamy 1. Otwieramy nowy obraz (
Plik -> Nowy... [Ctrl+N]) o dowolnych wymiarach i
czarnym tle.
2. Następnie wypełniamy warstwę
gradientem liniowym [L] od
białego do
czarnego. Zróbmy to tak, żeby przynajmniej
1/
4 tła była biała. Biała część gradientu będzie najjaśniejszą częścią naszego ognia.
3. Następnie stwórz nową, przezroczystą warstwę (
Warstwa -> Nowa warstwa... [Shift+Ctrl+N]) i zmień jej tryb krycia na
Połączenie ziarna.
4. Na najwyższej warstwie wygeneruj plazmę (
Filtry -> Renderowanie -> Chmury -> Plazma...) z ustawieniami:
- Ziarno losowości: wylosuj
- Turbulencje: 6,0
5. Zdesaturuj plazmę (
Kolory -> Desaturacja).
6. Teraz otwórz okno balansu kolorów (
Kolory -> Balans kolorów...) i ustaw wszystkie opcje tak, jak na poniższych zrzutach. Kiedy wszystkie opcje będę się zgadzały naciśnij
OK.
7. Połącz wszystkie warstwy (
PPM na warstwie -> Połącz w dół) i zastosuj selektywne rozmycie Gaussa (
Filtry -> Rozmycie -> Selektywne rozmycie Gaussa...) z ustawieniami jak na zrzucie poniżej.
Koniec
Miłego GIMP-owania
.