Spiderman „in rain” tag
Tutorial
Opracowanie:
ENPoziom trudności:
średni
Inspiracja:
http://warsh33p.deviantart.com/art/Advanced-Signature-Tutorial-47637143Pędzle:
http://getfirefox.deviantart.com/art/Splatter-Brushes-45042105Tutorial napisany w wersji GIMP 2.6.4. W innych wersjach nazwy narzędzi i pojęć mogą się różnić.
Zaczynamy 1. Tworzymy Nowy obraz
[Ctrl+N] o pożądanych wymiarach (u mnie
380x
140px).
Wypełniamy
Gradientem [L] w poziomie (kolory: biały i czarny). Następnie:
Kolory -> Jasność i kontrast z ustawieniami:
- Jasność:
50- Kontrast:
-20 2. Wklejamy i skalujemy render narzędziem
Skalowanie [Shift+T] (doradzam użyć render o dużej dynamice). Najlepiej aby był stosunkowo mały i nie zakrywał połowy sygnatury - dobrze będą się prezentować postaci od pasa w górę.
3. Duplikujemy kilkanaście razy warstwę z renderem i wyłączamy ją w oknie warstw
[Ctrl+L]. Używając narzędzia
Przesuwanie [M] zakrywamy skopiowanymi warstwami niemal całkowicie warstwę z gradientem.
Łączymy kopie w jedna warstwę (powinny pozostać tylko trzy warstwy).
4. Na warstwie ze skopiowanymi renderami stosujemy:
Filtry -> Rozmycie -> Rozmycie "w ruchu" z ustawieniami:
- Rozmycie:
Liniowe- Długość:
40- Kąt:
65Z kątem możemy poeksperymentować tak, aby dopasować go do rendera postaci, by całość kompozycji wyglądała naturalnie - padający niemal poziomo deszcz raczej nie jest często spotykany.
5. Na tej samej warstwie:
Filtry -> Uwydatnienie -> Wyostrzenie z ustawieniami:
- Ostrość:
60Powtarzamy operację. Ustawiamy
tryb warstwy na
Mnożenie (w oknie warstw).
Duplikujemy i
tryb kopii ustawiamy na
Suma.
6. Włączamy warstwę z renderem i oglądamy ją (np. narzędziem
Zoom [Z]) z bliska, aby ustalić jej światłocień. Wracamy do poprzedniego widoku (wystarczy przytrzymać
[Ctrl] przy klikaniu).
Tworzymy Nową warstwę
[Shift+Ctrl+N] i przesuwamy ją pod warstwę z renderem.
Wybieramy narzędzie
Pędzel [P], pędzel
Circle fuzzy (19), skala:
1,62.
Mażemy na nowej warstwie, białym kolorem, w miejscach, w których render jest najjaśniejszy. Czarnym kolorem mażemy mazać tam, gdzie jest najciemniejszy i w miejscach, które chcemy wycieniować (rogi, tworzenie głębi, etc.)
7. Na tej samej warstwie stosujemy:
Filtry -> Rozmycie -> Rozmycie Gaussa z ustawieniami:
- Pionowo:
55px
- Poziomo:
55px
Zmniejszamy krycie warstwy do
80%.
8. Tworzymy Nowa warstwę nad warstwą z renderem. Nie zmieniając ustawień pędzla mażemy białym kolorem w najjaśniejszych miejscach rendera. Czarnym kolorem możemy poprawić cieniowanie rogów sygnatury.
9. Na tej samej warstwie stosujemy:
Filtry -> Rozmycie -> Rozmycie Gaussa z ustawieniami:
- Pionowo:
45px
- Poziomo:
45px
Nie zmniejszamy krycia.
10. Tworzymy nową warstwę. Na niej, używając pędzli typu
splatter (choćby podanych wcześniej), robimy różne kształty przy użyciu narzędzi
Pędzel [P] i
Gumka [Shift+E]. Nie przesadzamy z ilością.
11. Stosujemy po kolei:
Obraz -> Spłaszcz obraz;
Filtry -> Uwydatnienie -> Wyostrzenie z ustawieniami:
- Ostrość:
65;
Kolory -> Desaturacja.
12. Zaczynamy koloryzacje: kopiujemy warstwę i stosujemy:
Kolory -> Filtry. Zaznaczamy:
- Aktywny zakres:
Światła- Wybierz piksele przez:
Wartość- Klikamy Okno:
Odcień.
Wyświetli się nowe okno. W nim klikamy
3 razy w Czerwony,
2 razy w Żółty i zamykamy to okno. Następnie zaznaczamy:
- Aktywny zakres:
Cienie- Wybierz piksele przez:
Nasycenie- Klikamy Okno:
Odcień.
W nowym oknie klikamy
1 niebieski i zamykamy okno. Klikamy
OK.
13. Na koloryzowanej warstwie stosujemy:
Kolory -> Jasność i kontrast z ustawieniami:
- Jasność:
-50- Kontrast:
0Następnie zmieniamy krycie warstwy na
70%.
14. Dodajemy ramkę i napis według uznania... i to by chyba było na tyle.
Koniec
Inne efekty z tutoriala:
Jest to mój pierwszy tutorial napisany dla PFUG, dlatego proszę o wyrozumiałość. Jeżeli zajdzie konieczność wyjaśnienia czegoś jeszcze w nim, co przypadkiem zostało pominięte - zostanie to poprawione.
Dziękuję za przeczytanie tuta i pamiętajcie, że w nim nie ma wszystkiego, dlatego należy stale poszerzać swoją wiedzę
Miłego i owocnego gimpowania