Zniszczona karta do gry
Tutorial
Opracowanie: Nose4s
Poziom trudności: łatwy
Efekt bardzo mi się spodobał więc postanowiłem zrobić własnym sposobem. Mam nadzieję że podzielicie moje zdanie. Powodzenia!
Tutorial napisany w wersji GIMP 2.6. W innych wersjach nazwy narzędzi i pojęć mogą się różnić.
Zaczynamy 1. Otwieramy nowy obraz poprzez
Plik -> Nowy lub
[Ctrl+N]. Wymiary dowolne, ale ja wybrałem
400x
500px. W
opcje zaawansowane ustawiamy
tło przeźroczyste.
2. Teraz musimy
zaznaczeniem prostokątnym [R]zaznaczyć prostokąt o wymiarach
306x
423px. Następnie z menu zaznaczenia wybieramy zaokrąglenie
Zaznaczenie -> Zaokrąglenie, zmieniamy ustawienia na
10 i klikamy
ok 3.Duplikujemy naszą warstwę, wybieram warstwę o nazwie
Tło i wypełniamy nasze zaznaczenie kolorem
bc9e5e, następnie wybieramy nowo powstałą warstwę (domyślnie powinna nazywać się
kopia: Tło) i wypełniamy zaznaczenie kolorem
fdeed0. Teraz jeszcze tylko musimy przesunąć warstwę
Tło o dwa piksele w dół i prawo, w tym celu wybieramy przesunięcie
Warstwa -> Przekształcenie -> Przesunięcie i ustawiamy wartości:
Resztę zostawiamy bez zmian i klikamy
Przesunięcie.
4. Czas na zabawę
jednolitymi chmurami (w dalszym ciągu nie rezygnujemy z zaznaczenia, jeśli jednak zrezygnowaliśmy to nie ma się co martwić, po prostu na warstwie
kopia: Tło wybieramy
kanał alfa na zaznaczenie), najpierw tworzymy
nową warstwę o nazwie
Jednolite Chmury i wybieramy
Filtry -> Renderowanie -> Chmury -> Jednolite chmury i ustawiamy wartości na:
i klikamy
ok.
Tworzymy jeszcze jedną nową warstwę (nad warstwą
Jednolite Chmury) i wypełniamy ją kolorem
bc9e5e a następnie ustawiamy tryb warstwy na
Twarde Światło i łączymy ją z warstwą
Jednolite Chmury, tryb nowo powstałej warstwy ustawiamy na
Miękkie Światło.
5.Tworzymy kolejną nową warstwę i nazywamy ją
przyciemnienie (pamiętajcie aby nie rezygnować z zaznaczenia), wybieramy narzędzie
Pędzel [P] i bazgrzemy po pracy mniej więcej tak:
Następnie wybieramy
rozmycie Gaussa Filtry -> Rozmycie -> Rozmycie Gaussa i ustawiamy obie wartości na
90 a
rodzaj rozmycia na
RLE.
Krycie warstwy ustawiamy na około
20% i warstwę duplikujemy
2 razy.
6. Czas na część trudniejszą (nie rezygnujemy z zaznaczenia). Na warstwie pierwotnej
Przyciemnienie używamy
filtra deformacji (
Filtry -> Zniekształcenia -> Deformowanie). Wartości zostawiamy takie jakie są na obrazie poniżej:
Miejsca z czerwoną obwódką to miejsca w których użyłem deformacji, na pozostałych dwóch warstwach
kopia: Przyciemnienie i
kopia:kopia: Przyciemnienie używamy deformacji dokładnie w tych samych miejscach, ale trochę inaczej. Tak powinna wyglądać nasza praca teraz:
7. Teraz czas trochę "zaplamić" (wciąż nie rezygnujemy z zaznaczenie), używamy pędzla
Tims Abstrakt Set (w załączniku) lub jakiegoś innego, np jakiegoś "grunge", kolor pędzla ma być
czarny, pomażmy trochę w rogach karty, mniej więcej tak:
Tryb warstwy ustawiamy na
Miękkie Światło, krycie zmieniamy na
40-
50%.
8. Teraz używamy pędzla z kartą (tworzymy nową warstwę i nazywamy ją
karta) i malujemy nim po nowej warstwie, wybieramy narzędzie
gumka [Shift+E], ustawiamy jej krycie na
50%, wybieramy ten sam pędzel co przy "zaplamieniu" i usuwamy gdzieniegdzie troszkę "pędzla z kartą", efekt:
8. Teraz jeszcze dodajmy efekt zagięcia rogów, tworzymy nową warstwę i nazywamy ją
zagięcie, potrzebne jest nam do tego narzędzie
ścieżek [ B ], używamy go w ten sposób:
W menu ścieżek klikamy
ppm na naszą ścieżkę i wybieramy
ścieżka na zaznaczenie, powstałe zaznaczenie wypełniamy
białym kolorem a następnie łączymy nasze trzy pierwsze warstwy (
Tło,
kopia:Tło,
Jednolite Chmury) w jedną i na niej klikamy
Ppm -> Kanał alfa na zaznaczenie, wracamy do warstwy
zagięcie, odwracamy zaznaczenie
[Ctrl+I] i wciskamy klawisz
[Delete], teraz zmniejszamy krycie warstwy do
10-15%, powtarzamy ten punkt jeszcze dla dolnego rogu (możemy, nie musimy).
9. Czas jeszcze trochę podniszczyć kartę, w tym celu rezygnujemy ze wszelkiego zaznaczenia, wybieramy narzędzie
Pędzel, jeśli używamy tego pędzla co przy mazaniu gumką skalę ustawiamy na
0.05, jeśli innego to musimy go zmniejszyć do odpowiednio małych rozmiarów. Wybieramy naszą warstwę
Tło i gumkujemy tam gdzie na warstwach
Przyciemnienie jest zastosowana deformacja (wybieramy albo bok albo dół), gumkujemy mniej więcej tak:
Teraz jeszcze używamy na tej samej warstwie
zaznaczenia z kanału alfa, i tworzymy nową warstwę na której w miejscu poprzedniego gumkowania rysujemy pędzlem
Circle 5 tak jak na obrazku:
Następnie używamy rozmycia Gaussa
Filtry -> Rozmywanie -> Rozmycie Gaussa o wartościach
60 i
RLE.
Koniec
To tyle na dziś, mam nadzieję ze spodobał wam się zarówno efekt jak i sam tutorial, miłego GIMP-owania.