Dobra, napiszę jak powinno się robić taki obrót
Trochę przy tym jest pracy
W punkcie 4, po spłaszczeniu, zapisujemy jako np.
baza.xcf. Następnie robimy do punktu 8, włącznie. Białą kulę zapisujemy jako np.
1klata.pngTeraz matematyka
W pierwszym punkcie mamy obraz 400px i "dalsze" prowadnice w 20px. Co daje
(400 / 20 = 20) 20 punktów na kuli w szerokości. Liczymy dalej, co
(360 / 20 = 18) 18 stopni wypada punkt. Postanawiamy zrobić np. 5 klatek, żeby animacja była w miarę płynna.
(18 / 5 = 3,6) Czyli jeden punkt, przez jedną klatkę animacji przesuwa się o 3,6 stopnia.
Jak ktoś chce ostateczny wzór do swojej pracy to
x - kąt, o który przesuwa się kropka przez jedną klatkę
a - szerokość obrazka
b - pozycja x prowadnicy (były dwie, wybiera się tą bardziej na prawo)
c - ilość klatek
x = (360*b) / (a*c)Teraz odpalamy
baza.xcf i
obrót X powiększamy o to co na wyszło ze wzoru (W moim przypadku 20,0 + 3,6= 23,6). Robimy do punktu 8. Zapisujemy jako
2klata.pngPotem znów odpalamy
baza.xcf. Teraz
obrót X znów o 3,6 względem ostatniego (u mnie 23,6 + 3,6 = 27,2)
Tak robimy każdą następną, aż będziemy mieć te pięć klatek. Teraz otwieramy
1klata.png, następnie jako nowa warstwa
2klata.png, potem
3klata.png itd.
Tworzymy nową warstwę, ustawiamy na niej gradient, a tryb ustawiamy na "kolor". Kopiujemy tą warstwę na każdą inną. Ma to wyglądać tak:
gradient
5klata
gradient
4klata
gradient
3klata
gradient
2klata
gradient
1klata
Następnie na warstwach z gradientami dajemy opcję połącz w dół. I zostaje nam pięć warstw. Zapisujemy jako animacje GIF - skończone.
Mam nadzieje, że niektórzy zrozumieją.
Możecie napisać z tego tutorial, jeśli tylko chcecie.