Simple Full Signature TutorialWersja Gimpa: 2.3.x (drganie przy rozsmarowywaniu, gradient mapy)
Stopień Trudności: Łatwy/ŚredniOpis: Obiecałem napisać tutorial w którym wykorzystujemy tylko podstawowe funkcje gimpa, bez żadnych dodatkowych brushy. Daje on przy włożeniu odrobiny pracy, całkiem interesujący efekt. Zainspirowany został różnymi sposobami wykorzystania podfunkcji "drganie" oraz metodą prób i błędów. W razie jakichkolwiek pomyłek, proszę o poinformowaniem mnie - postaram się je poprawić. Więc zaczynajmy.
1. Tworzymy nowy obrazek o 'sygnaturowych' rozmiarach, wedle własnych upodobań. Wklejamy nasz render na nową warstwę, ustawiamy i skalujemy.
2. Wybieramy dwa kolory z rendera. Mała sugestia... radzę wybrać kolor jasny-ciepły i ciemniejszy-zimny. Następnie wybieramy
'Wypełnianie Gradientem' klawisz: L, kształt 'Promienisty' (ciepły rozchodzący się do zimnego).
Wypełniamy gradientem tło tak aby centrum jasnego koloru znalazło się dokładnie za renderem.
3. Kopiujemy warstwę z renderem. Dolną nazywamy 'Backup', wyłączamy jej widoczność. Skopiowaną nazwę nazywamy #1
4. Wybieramy
'Rozsmarowywanie' klawisz: S, pędzel Circle Fuzzy 17, liczność: 3, tempo: 50, twarda końcówka i rozsmarowujemy na boki skopiowany render, ustawiamy tryb warstwy na
'Miękkie Światło'
5.Kopiujemy rozsmarowaną warstwę
4 razy
Tryby skopiowanych warstw:
a)miękkie światło
b)miękkie światło (deliktanie rozsmarowujemy z wcześniejszymi ustawieniami pędzlem
fuzyy 5)
c)pokrywanie
d)miękkie światło deliktanie rozsmarowujemy z wcześniejszymi ustawieniami pędzlem
fuzyy 5)
6. Kopiujemy wcześniej wyłączoną wastwę backup i włączamy jej widoczność. Ustawiamy na samą górę i rozsmarowujemy ostro pędzlem
Pencil Sketch, z wcześniejszymi ustawieniami.
7. Przesuwamy na samą górę warstwę backup, włączamy widoczność.
Tryb zwykły, krycie 45.
8. Tworzymy nową warstwę, przesuwamy pod backup i wypełniamy kreskowym deseniem Cakpera:
http://cakper.info/download/patterns_3x3.rarTryb na pokrywanie, krycie 38
9. Otwieramy render c4d, wklejamy do naszego obrazka na nową warstwę, odpowiednio ustawiamy i ustawiamy
tryb na 'Przesiewanie'
10. Kopiujemy warstwę z renderem i wybieramy '
Odbicie w poziomie' Shift+F, pozycjonujemy odbitą warstwę. Następnie
'Gumka' Klawisz: Shift+E i za pomocą któregokolwiek pędzla
Circle Fuzzy wycieramy elementy c4d które nachodzą na nasz render w nieodpowiedni sposób.
11. Zapisujemy nasz obrazek w formacie
.xcf następnie
łączymy warstwy klawisz: crtl+m Kopiujemy nowopowstałą warstwę dwa razy, ustawiamy tryby skopiowanych warstw na
'miękkie światło'. Wybieramy dwa kolory z palety:
fioletowy i żółty, zaznaczamy pierwszą od góry warstwę, następnie przechodzimy do
Kolory->Odwzorowania->Odwzorowanie Gradientu.Powtarzamy czynność dla drugiej warstwy tylko z
czarnym i białym kolorem.
12. Napis wykonujemy czcionką
Silent Hell of Cheryllhttp://www.rogepost.com/n/6854475174kolorem komponującym się z całością. Duplikujemy warstwę tekstową. Zaznaczamy dolną i wybieramy
Warstwa -> Dopasuj Granice Warswty do obrazu. Potem
Filtry-> Rozmycie -> Rozmycie Gaussa z ustawieniem 10px
13. Dodajemy ramkę i łączymy warstwy.
Outcome: