Render to obrazek wycięty i umieszczony na przezroczystym tle.
Przykro mi bardzo, ale render to zupełnie co innego. Jakoś nagle nastała na to moda, żeby wycięte obrazy nazywać renderami.
Render, czyli wynik
renderowania, to tak naprawdę:
to w grafice 3D przeliczenie danej sceny i utworzenie pliku wyjściowego w formie obrazu statycznego lub animacji. Podczas renderingu wyliczane są m.in. odbicia, cienie, załamania światła, mgła, atmosfera, efekty wolumetryczne. Jest to bardzo czasochłonna operacja nie wymagająca, poza przygotowaniem, żadnej ingerencji ze strony człowieka.
Rendering może przeprowadzić praktycznie każdy program do grafiki 3D, nie będący tylko modelerem. Najczęściej wykorzystywaną metodą renderingu w programach do grafiki 3D jest ray tracing (śledzenie promieni), pozwalająca na bardzo wierne symulowanie obrazu z uwzględnieniem wielu rzeczywistych zjawisk fizycznych. Przykładem takiego programu jest np. 3D Studio Max, Cinema 4D, Lightwave 3D.