Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji

Strony: [1]
DrukujPobierz PDF
Autor Wątek: [ROZ] Dodawanie i powiększanie tekstury  (Przeczytany 4313 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
ple
Nowicjusz

Reputacja: 0 Offline Offline

Galeria Użytkownika

ple

« : 25.11.2012, 16:11:17 »

Witam.Jestem nowa na forum i moja wiedza na temat Gimpa jest żadna.Poczytałam trochę poradników ale już sie gubię.Może ktoś zechce mnie naprowadzić jak osiagnąć takie efekty:
-nałożenie tekstury (opanowałam metodę chowania tekstury do schowka i nałożenie jej na wybrane zdjęcie) tu rodzi sie problem jak powiększyć teksturę do rozmiaru zdjęcia?Skalowanie i powiekszanie wartości w procentach niestety nie pomogło mi.Uprzedzam,że jestem laikiem komputerowym Mrugnięcie
Z góry dziekuję

//bea: W tytułach należy unikać słowa "pomoc" - poczytaj regulamin. Poprawiłam.
« Ostatnia zmiana: 08.12.2012, 22:17:27 wysłane przez bea » Zapisane
be@
Moderator globalny

Reputacja: 49 Offline Offline

GIMP: 2.8
Licencja: CC-BY
Galeria Użytkownika

« Odpowiedz #1 : 25.11.2012, 16:15:01 »

Otwórz sobie tę teksturę jako osobną warstwę powyżej zdjęcia. Możesz to zrobić przeciągając plik z teksturą bezpośrednio na otwarty obraz lub poprzez: Plik -> Otwórz jako warstwy. Później wystarczy przeskalować warstwę z teksturą: Warstwa -> Skaluj warstwę lub przy pomocy narzędzia skalowanie Skalowanie. Niestety skalowanie w górę powoduje utratę jakości.
ple
Nowicjusz

Reputacja: 0 Offline Offline

Galeria Użytkownika

ple

« Odpowiedz #2 : 25.11.2012, 17:11:20 »

Dziękuję.Właśnie próbuję.Ostatnie pytanie z serii niemądrych..Jak teraz połączyć to z obrazem.Nie widze łaczenia warstw.Próbowałam również zapisac powiekszoną teksturę i wtedy nałożyć ja na zdjęcie ale efekt jest ten sam za nim  zalogowałam się na forum tzn.tekstura dzieli się na 4 małe
be@
Moderator globalny

Reputacja: 49 Offline Offline

GIMP: 2.8