Najważniejszy jest początkowy szkic jest najważniejszym etapem, nie jest to proste, ale i tak zawsze dobrze zaprojektować rysunek zanim zaczniemy malować, dokładność szkicu nie musi być duża tak naprawdę dokładność szkicu zależy tylko od artysty i tego z jaką dokładnością chce zaprojektować swój obraz. Pamiętaj by nie bać się nadrysowywać szkicu nie bój się też zmieniać koncepcje podczas malowania podczas dalszych etapów szkic morze przestać się podobać xD
Jak już pisałem w temacie kulaka staram się nauczyć blokowania formy za pomocą nakładania plam kolorów. Chodzi o to że jak szkicujesz a potem malujesz zawsze ale to zawsze najpierw zaczynasz od największych kształtów np. najpierw wypełniasz kolorem ludzi innym kolorem niebo i ziemie w ten sposób określasz podstawową kolorystykę sceny, potem nap jednym kolorem wypełniasz jakieś większe części ubrania np bluzę, twarz itd następnie inną plamą koloru zaznaczasz duże powierzchnie pokryte cieniem i tak dalej aż dochodzisz do mniejszych detali. Ze szkicowaniem analogicznie np. chcesz narysować kolosa zamiast od razu rysować głowę i ją wykończyć a potem przejść do szyi itd. (co może spowodować że skończone dzieło będzie koślawe i nie spójne) rysujesz duże kształty np. najpierw same koła prezentujące tyłów ręce i głowę potem dzielisz je na mniejsze segmenty i prostymi liniami zarysowujesz np duże mięśnie i tak dalej aż dojdziesz do małych detali.
NA SAMYM KOŃCU WYKAŃCZASZ I WYGŁADZASZ RYSUNEK
Ale nauki jest dużo ucz się dużo światła, jak naprawdę dokładnie przyjrzysz się jak światło oddziałuje na różne powierzchnie i materiały zaobserwujesz że to nie jest zwykłe rozjaśnianie czy przyciemnianie koloru, np. skóra (żywa skóra) jest bardzo ciekawa światło wędruje pod powierzchnie skóry i się pod powierzchnią rozprasza, dlatego kolor na granicy cienia lub ten za cienkim płatem skóry oświetlonym z drugiej strony może być lekko czerwony ale to nie jedyna właściwość skóry musisz się też przyjrzeć jak skóra odbija światło ponieważ nie całe wpada pod powierzchnie, są 2 typy odbijania światła pierwszy nazywa się rozproszonym rozjaśnia i zwiększa saturacje koloru drugi to odbicie skupione działa tak naprawdę jak w przypadku lustra tyle że w skóra nie jest gładka a odbicie nie jest tak silne ten typ odbicia to twarde rozbłyski dobrze widoczne np. na mokrej skrze, niektóre materiały nie mają takich rozbłysków ponieważ nie są wystarczająco gładkie np. kora nie ma takich rozbłysków zauważ że mokra kora ma ciemniejszy i jednocześnie bardziej żywy kolor. Musisz obserwować świat dookoła ciebie na tym polega rola malarza
nauki jest naprawdę dużo.
Hehe ale się rozpisałem.
Te tutki najlepiej się spiszą na sam początek i nie tylko szczególnie 2 link, z tego co pamiętam nie masz nic przeciwko angielskim tutkom? Jeśli dobrze pamiętam to jesteś do przodu, po angielsku jest najwięcej materiałów do nauki
http://www.drawspace.com/http://www.idrawgirls.com/