Smudge sig tutorial by Banita36
wersja tekstowa by Daffy
Tutorial
Opracowanie: Banita36
Wersja tekstowa: Daffy
Poziom trudności: średni
W oparciu o postanowienia na forum, żeby usunąć tutoriale graficzne, zdecydowałem się przepisać ten tutorial. Poza tym oprawiłem go graficznie i zmieniłem nazwy pojęć by były bardziej zrozumiałe dla początkujących.
Oryginalny graficzny tutorial:
http://images21.fotosik.pl/183/3a532636561756f3.jpg [402kb]
Tutorial napisany w wersji GIMP 2.4. W innych wersjach nazwy narzędzi i pojęć mogą się różnić.
1. Pierwsza czynność to utworzenie nowego dokumentu. W tym przypadku
320x
140px. Wklejamy nasz render i wybieramy dwa kolory z niego -
jasny i
ciemny. Wybieramy narzędzie
Wypełnienie gradientem koloru [L], ustawiamy kształt
promienisty i wypełniamy tło.
2. Kopiujemy nasz render około pięciu razy. Zasłaniamy je tak, aby został tylko jeden na samym dole. Przystępujemy do
rozmazywania.
Wybieramy narzędzie
Rozsmarowywanie [ S ] oraz pędzel
scatter 1 (pod spodem tutka jest link do pędzli).
W opcjach narzędzia zaznaczamy
drganie - liczność około
1,60. Rozmazujemy dosyć mocno całe tło.
Tryb warstwy ustawiamy na
rozjaśnianie.
3. Odkrywamy kolejny render - rozmazujemy z tymi samymi ustawieniami. Jednak w tym przypadku ograniczymy zakres do krawędzi, tryb warstwy
pokrywanie.
Z kolejnym renderem postępujemy podobnie, tryb -
pokrywanie.
4. Kolejny render - rozmazujemy delikatnie. Tryb warstwy -
tylko jaśniejsze.
5. Kolejne dwie warstwy podobnie. Zmieniamy smudge brusha na
Scatter 02.
Tryby warstwy kolejno:
miękkie światło i
tylko jaśniejsze.
6. Następnym krokiem jest połączenie wszystkich widocznych warstw.
Obraz -> Połącz widoczne warstwy [Ctrl+M]. Zaznaczamy
Przycięta do obrazu - zatwierdzamy
OK.
Duplikujemy około
6 razy. Na nich będziemy stosować
Filtry -> Zniekształcenia -> Deformowanie.
Na kopii naszej przyszłej sygnatury stosujemy ten filtr.
Ustawienia:
Przesunięcie,
Promień deformacji -
10Stopień deformacji -
1,00 7. Warstwie ustawiamy na
tylko jaśniejsze.
Gumką [Shift+E] wymazujemy element, który się nam nie podoba.
8. Po warstwach powinno już mniej więcej tak to wyglądać. Jeżeli coś wyszło nie do końca tak jak chcecie to możecie ostatnim duplikatem poprawić, np. przyciemnić, dodać trochę szczegółów
Na
4 renderze stosujemy
Filtry -> Szum -> Wyciosaj z ustawieniami kolejno:
10%
50
50Tryb warstwy ustawiamy na
tylko jaśniejsze.
Gumką wymazujemy elementy nachodzące na render.
9. Łączymy wszystkie warstwy - całość możemy delikatnie jeszcze
rozsmarować.
Dodajemy
gradient mapy, poprawiamy kolorki
Balansem kolorów (Warstwa -> Kolory -> Balans kolorów).
Ponownie łączymy warstwy:
Duplikujemy 1 raz - stosujemy filtr:
Filtry -> Rozmycie -> Rozmycie gaussaz ustawieniami:
25-
40.
Ustawiamy warstwę na
tylko jaśniejsze. W razie konieczności kolejna
gradient mapa. Jeszcze tylko napis i ramka i gotowe.
Koniec
Pędzle do pobrania w załączniku.