Witam, niedawno ktoś poprosił mnie czy mógłbym przerobić jeden z moich programów, tak aby tworzył on animację
*.avi z płaskiej bitmapy, która będzie przycinana i zwijana automatycznie do postaci kuli wraz z cieniowaniem. Po jakimś czasie zabrałem się więc za przerobienie mojego dość starego projektu, wynikiem czego jest program
SfAnim.exe dostępny na mojej stronie
obliczeniowo.jcom.pl/?id=153 w ostatnim załączniku na końcu strony.
Program jest mocno okrojony, ponieważ jak zwykle tworzenie interfejsu z możliwością wprowadzania ustawień dotyczących animacji jest dla mnie niestety bardzo nudnym zajęciem.
Aby możliwe było wygenerowanie animacji, trzeba w tej samej lokalizacji co plik programu umieścić swój własny plik graficzny o nazwie
file.jpg. Plik powinien być
koniecznie bitmapą
24-bitową. Jeżeli plik będzie zbyt duży program przeskaluje go do wymiarów
800x400 px, po czym zapyta się, czy chcesz wygenerować animację
avi, która zostanie zapisana do pliku
avi_anim.avi w lokalizacji, gdzie znajduje się program. Podczas procesu tworzenia animacji program nie będzie wyświetlał żadnych informacji (ani nie będzie widoczne jego okno), gdyż niestety zabrakło mi chęci dopracowania tego. Należy się uzbroić w cierpliwość i poczekać aż program zakończy pracę i pojawi się jego okno o nazwie
Sferyczna animacja. W oknie tym będzie pokazywana generowana w locie animacja "obracającej się kuli" z nałożoną na nią bitmapą.