Stworzenie bezszwowej (powtarzalnej), realistycznej tekstury drewna i cegieł będzie raczej trudne i pracochłonne. Co do cegieł, to można sobie stworzyć powtarzalny deseń:
http://www.gimpuj.info/index.php/topic,6878.0.html, ale to będą takie bardzo proste, równe cegły.
Ja mogę jedynie opisać jak stworzyć bezszwową teksturę chropowatej ściany czy tynku. Później ew. można sobie za pomocą mapowania wypukłości wycisnąć w takiej ścianie cegły używając desenia.
Możesz poszukać sobie w Google tutoriali na bezszwową teksturę drewna czy cegieł wpisując: "
gimp wood seamless texture" i "
gimp brick seamless texture".
Na naszym forum mamy tylko poradnik na teksturę drewna, ale nie jest ona bezszwowa:
http://www.gimpuj.info/index.php/topic,26124.0.html. Mimo to warto sobie dla wprawy przerobić ten tutorial. Zdobyte dzięki niemu umiejętności z pewnością się przydadzą.
Jest także poradnik, w którym m.in. opisano tworzenie tekstur z użyciem wtyczki Resynthesizer:
http://www.gimpuj.info/index.php/topic,55732.0.htmlInne przydatne tutoriale:
http://www.gimpuj.info/index.php/topic,55468.0.htmlhttp://www.gimpuj.info/index.php/topic,6103.0.htmlhttp://www.gimpuj.info/index.php/topic,56484.0.htmlhttp://www.gimpuj.info/index.php/topic,50.0.htmlhttp://www.gimpuj.info/index.php/topic,8.0.htmlhttp://www.gimpuj.info/index.php/topic,24072.0.htmlhttps://www.youtube.com/watch?v=R6Y_6wKw5HY&hd=1Warto również wiedzieć, że GIMP posiada filtr przekształcający obraz w powtarzalny deseń:
Odwzorowania -> Utwórz bezszwowo, jednak efekt jego działania sprawdza się tylko w niektórych, nielicznych przypadkach.
Są także jakieś pomocne dodatki (pluginy, skrypty), ale nigdy ich nie używałam, więc sam musisz się wczytać w opisy:
http://registry.gimp.org/search/node/seamless%20type%3Aplugin%2Cscriptfuhttp://registry.gimp.org/search/node/texture%20type%3Aplugin%2CscriptfuTyle ode mnie, być może wypowie się jeszcze ktoś bardziej doświadczony w tworzeniu tekstur.