Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?


Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji

Strony: [1]
DrukujPobierz PDF
Autor Wątek: [ROZ] Jak tworzyć bezszwowe tekstury?  (Przeczytany 4313 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
whiskeyo
Nowicjusz

Reputacja: 0 Offline Offline

Wiadomości: 1
Galeria Użytkownika

whiskeyo


Zobacz profil
« : 10.05.2015, 22:59:12 »

Witam!
Od jakiegoś czasu tworzę mapy do gry cs:go, jednak dotychczas używałem tekstur użytych w mapach stworzonych przez Valve (deweloperzy gry), przez co nie miałem żadnego problemu. Natomiast teraz podczas tworzenia kolejnej mapy potrzebuję stworzyć kilka tekstur, które będą miały następujące właściwości: są powtarzalne w każdym kierunku ('Tileable'), mają efekt wypukłości ('Bump' - wygląd wklęsłych i wypukłych tekstur). Najważniejsze tekstury to cegły i drewno, które wyglądają realistycznie (wszelkiego rodzaju zadrapania, pęknięcia, lekkie zniszczenia). Tak jak w temacie, nie mam pojęcia jak stworzyć w tekstury, aby spełniały wyżej wymienione właściwości, dlatego potrzebuję poradnika jak takie tekstury stworzyć (nie chcę pobierać gotowców, wolę nabrać jakiegoś doświadczenia na przyszłość). Z góry dzięki Uśmiech
« Ostatnia zmiana: 09.03.2016, 05:28:29 wysłane przez be@ » Zapisane
be@
Moderator globalny

Reputacja: 49 Offline Offline

Płeć: Kobieta
GIMP: 2.8
Licencja: CC-BY
Wiadomości: 7 401
Galeria Użytkownika



Zobacz profil
« Odpowiedz #1 : 10.05.2015, 23:56:33 »

Stworzenie bezszwowej (powtarzalnej), realistycznej tekstury drewna i cegieł będzie raczej trudne i pracochłonne. Co do cegieł, to można sobie stworzyć powtarzalny deseń: http://www.gimpuj.info/index.php/topic,6878.0.html, ale to będą takie bardzo proste, równe cegły.
Ja mogę jedynie opisać jak stworzyć bezszwową teksturę chropowatej ściany czy tynku. Później ew. można sobie za pomocą mapowania wypukłości wycisnąć w takiej ścianie cegły używając desenia.
Możesz poszukać sobie w Google tutoriali na bezszwową teksturę drewna czy cegieł wpisując: "gimp wood seamless texture" i "gimp brick seamless texture".
Na naszym forum mamy tylko poradnik na teksturę drewna, ale nie jest ona bezszwowa: http://www.gimpuj.info/index.php/topic,26124.0.html. Mimo to warto sobie dla wprawy przerobić ten tutorial. Zdobyte dzięki niemu umiejętności z pewnością się przydadzą.
Jest także poradnik, w którym m.in. opisano tworzenie tekstur z użyciem wtyczki Resynthesizer: http://www.gimpuj.info/index.php/topic,55732.0.html
Inne przydatne tutoriale:
http://www.gimpuj.info/index.php/topic,55468.0.html
http://www.gimpuj.info/index.php/topic,6103.0.html
http://www.gimpuj.info/index.php/topic,56484.0.html
http://www.gimpuj.info/index.php/topic,50.0.html
http://www.gimpuj.info/index.php/topic,8.0.html
http://www.gimpuj.info/index.php/topic,24072.0.html
https://www.youtube.com/watch?v=R6Y_6wKw5HY&hd=1

Warto również wiedzieć, że GIMP posiada filtr przekształcający obraz w powtarzalny deseń: Odwzorowania -> Utwórz bezszwowo, jednak efekt jego działania sprawdza się tylko w niektórych, nielicznych przypadkach.
Są także jakieś pomocne dodatki (pluginy, skrypty), ale nigdy ich nie używałam, więc sam musisz się wczytać w opisy:
http://registry.gimp.org/search/node/seamless%20type%3Aplugin%2Cscriptfu
http://registry.gimp.org/search/node/texture%20type%3Aplugin%2Cscriptfu

Tyle ode mnie, być może wypowie się jeszcze ktoś bardziej doświadczony w tworzeniu tekstur.
« Ostatnia zmiana: 11.05.2015, 00:29:04 wysłane przez be@ » Zapisane
Strony: [1]
DrukujPobierz PDF
Polskie Forum Użytkowników GIMP-aTutorialePropozycje i prośby o tutorialeProśby o tutoriale (Moderator: davlasq)Wątek: [ROZ] Jak tworzyć bezszwowe tekstury?
Skocz do: