Witam,
od niedawna zajmuję się tworzeniem grafiki trójwymiarowej w programie 3Ds Max. No i natrafiłem na problem, związany ze stworzeniem własnej bezszwowej tekstury. Wykonałem więc w GIMPie bezszwową teksturę gontu, ze zrobionego przeze mnie zdjęcia, oraz wykonałem normal map za pomocą pobranego pluginu o nazwie... normalmap. Niestety efekt mnie nie zadowala, w szczególności w porównaniu z teksturą gontu z normal map'ą, którą znalazłem w internecie. Natomiast celem tutorialu miałyby być techniki, dzięki którym uzyskałbym lepszy efekt trójwymiarowości (mój gont po renderingu wydaję się płaski). Nie wiem czy problem z moją teksturą polega na złym wykonaniu normal map, a może na czymś innym. Po prostu nie mam doświadczenia i przydałby mi się tutorial w tym kierunku
W załącznikach przesyłam moje tekstury + tekstury z internetu do porównania + render dachu z obydwoma gontami. Zmniejszyłem rozmiar załączników tak, abym mógł je dodać.
Przydadzą się każde wskazówki
Pozdrawiam