Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?


Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji

Polskie Forum Użytkowników GIMP-aHyde zoneArchiwum[Archiwum] Pomocna dłoń - GIMPWątek: [ROZ] Poszycie samolotu, pancerz czołgu: tekstura.
Strony: [1]
DrukujPobierz PDF
Autor Wątek: [ROZ] Poszycie samolotu, pancerz czołgu: tekstura.  (Przeczytany 4792 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Tokugawa
Nowicjusz

Reputacja: 0 Offline Offline

Wiadomości: 4
Galeria Użytkownika

Tokugawa


Zobacz profil
« : 11.02.2014, 20:22:38 »

Witam
Jestem początkującym użytkownikiem gimpa a potrzebuję paru tekstur do moich modeli. Czy mógłby ktoś wyjaśnić mi jak mogę zrobić teksture poszycia do samolotu bądź pancerza czołgu? Próbowałem do modelu użyć znalezionej tekstury zwykłego metalu jednak niezbyt pasuje.
« Ostatnia zmiana: 23.02.2014, 17:19:35 wysłane przez be@ » Zapisane
be@
Moderator globalny

Reputacja: 49 Offline Offline

Płeć: Kobieta
GIMP: 2.8
Licencja: CC-BY
Wiadomości: 7 401
Galeria Użytkownika



Zobacz profil
« Odpowiedz #1 : 12.02.2014, 06:16:35 »

A próbowałeś wpisać w grafikę Google np. tank texture? Ew. tekstury typu rusty metal czy old metal też niektóre powinny się nadać dla czołgu.
Do samolotu, to może spróbuj: painted metal texture.
Jeśli koniecznie chcesz taką teksturę wykonać samodzielnie, to przydadzą się tutoriale:
http://www.gimpuj.info/index.php/topic,24072.0.html - od pkt. B
http://www.gimpuj.info/index.php/topic,8.0.html
http://www.gimpuj.info/index.php/topic,424.0.html
http://www.gimpuj.info/index.php/topic,55394.0.html
« Ostatnia zmiana: 12.02.2014, 08:36:30 wysłane przez be@ » Zapisane
Tokugawa
Nowicjusz

Reputacja: 0 Offline Offline

Wiadomości: 4
Galeria Użytkownika

Tokugawa


Zobacz profil
« Odpowiedz #2 : 12.02.2014, 17:40:28 »

Próbowałem szukać w google gotowych tekstur ale większość jest odpowiednio pocięta do konkretnego modelu. Co do tutoriala z kamuflażem i zardzewiałym metalem, próbowałem ale wygląda to komicznie. Chciałbym stworzyć jakaś teksturę podobną do tego zdjęcia taki metal z przebarwieniami itp.
« Ostatnia zmiana: 12.02.2014, 18:11:58 wysłane przez Tokugawa » Zapisane
be@
Moderator globalny

Reputacja: 49 Offline Offline

Płeć: Kobieta
GIMP: 2.8
Licencja: CC-BY
Wiadomości: 7 401
Galeria Użytkownika



Zobacz profil
« Odpowiedz #3 : 13.02.2014, 00:32:29 »

Stworzenie takiej tekstury będzie dość trudne i czasochłonne. Na pewno też wymaga wprawy i doświadczenia. Tutoriale są po to, aby się na nich uczyć, opanować pewne techniki, poznać narzędzia, zrozumieć działanie filtrów itp. Trzeba łączyć efekty z kilku różnych tutoriali, dostosować je do swoich potrzeb. Wiadomo, że jakichś zaawansowanych efektów nie osiągniesz trzymając się ściśle jednego poradnika. Trzeba umieć wykorzystać zdobytą wiedzę i umiejętności.
 A szukałeś tekstur, których nazwy podałam w poprzednim poście, np. ten old metal? Wg mnie wiele z nich wygląda tak jak na tym czołgu.
 Z drugiej strony może trzeba dopasować tę teksturę do konkretnych elementów? Szczerze mówiąc nigdy nie nakładałam tekstury na żaden model, bo to chyba robi się w Blenderze, którego nie znam, więc nie bardzo wiem jak to ma wyglądać. Wydaje mi się że najlepiej jednak będzie skorzystać z gotowych tekstur odpowiednio je dopasowując, np. zmienić nieco kolorystykę, tu i ówdzie użyć łatki latka czy klonowania Klonowanie, połączyć dwie lub więcej tekstur w jedną. Zdjęć takiego zniszczonego, malowanego metalu w grafice Google jest naprawdę dużo i jestem pewna, że można coś z tego wykombinować.
« Ostatnia zmiana: 13.02.2014, 02:28:32 wysłane przez be@ » Zapisane
POGO
Użytkownik

Reputacja: 7 Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
GIMP: 2.8 + GAP
Licencja: Copyright
Wiadomości: 541
Galeria Użytkownika



Zobacz profil
« Odpowiedz #4 : 13.02.2014, 03:47:15 »

Możesz użyć standardowego skryptu Gimp-a Plik->Utwórz->Desenie->Kamuflaż bądź w G'MIC co bardziej polecam Testing->Samj->Patterns->Test camouflage bardzo fajny filtr daje chropowatą teksturę. Są jeszcze wtyczki CamoTruck http://www.camotruck.net/gimp/ ale coś w 2.8 zaczęły wywalać więc nie polecam. W załączniku tekstura zrobiona w G'MIC ze zdjęcia kwiatka.


* gmic.png (651.48 KB, 640x485 - wyświetlony 351 razy.)
Zapisane

Tokugawa
Nowicjusz

Reputacja: 0 Offline Offline

Wiadomości: 4
Galeria Użytkownika

Tokugawa


Zobacz profil
« Odpowiedz #5 : 13.02.2014, 18:13:02 »

Szukałem na stronie cg textures, nałożyłem teksture na model i wygląda jak zwykle czyli tragicznie. Stąd pojawiło się kolejne pytanie, czy są jakieś filtry, które generują automatycznie przetarcia i przebarwienia metalu w określonych miejscach (na zgięciach płyt itp.)?

Kamuflaż niezły tylko jak się używa tego GMICa bo jak rozumiem to jest wtyczka do Gimpa, zainstalowałem i nie widze żadnych dodatkowych pasków czy coś Mrugnięcie Ok, już załapałem. Thx!
« Ostatnia zmiana: 13.02.2014, 19:19:56 wysłane przez Tokugawa » Zapisane
Rejke
Zdobywca Wilbera

Reputacja: 15 Offline Offline

Płeć: Kobieta
GIMP: 2.6 + GAP
Licencja: CC-BY-SA
Wiadomości: 283
Galeria Użytkownika


Gimp GPS


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #6 : 13.02.2014, 21:22:14 »

ja mam takie skromne pytanko... przygotowujesz jakoś te tekstury przed nałożeniem na model? Bo wiesz...samo wczytanie tekstury na model 3D to faktycznie wyjdzie Ci masakra. Model trzeba rozciąć, zrobić siatkę pod teksturę, wyeksportować siatkę z programu 3D, wczytać ją do Gimpa i ręcznie zrobić ładne przetarcia na jej podstawie....a do tego celu przyda Ci się nie jedna, ale dwie tekstury! Jedna ze zwykłym metalem, a druga z takim brudnym, zniszczonym. I w ogóle dwie to minimum.
Zapisane

Tokugawa
Nowicjusz

Reputacja: 0 Offline Offline

Wiadomości: 4
Galeria Użytkownika

Tokugawa


Zobacz profil
« Odpowiedz #7 : 13.02.2014, 22:12:38 »

ja mam takie skromne pytanko... przygotowujesz jakoś te tekstury przed nałożeniem na model? Bo wiesz...samo wczytanie tekstury na model 3D to faktycznie wyjdzie Ci masakra. Model trzeba rozciąć, zrobić siatkę pod teksturę, wyeksportować siatkę z programu 3D, wczytać ją do Gimpa i ręcznie zrobić ładne przetarcia na jej podstawie....a do tego celu przyda Ci się nie jedna, ale dwie tekstury! Jedna ze zwykłym metalem, a druga z takim brudnym, zniszczonym. I w ogóle dwie to minimum.


Siatka oczywiście gotowa i pocięta. Stąd moje pytanie czy jest jakiś filtr, który wygeneruje jakieś przebarwienia lub pędzel, którym można prosto namalować przetarcia. Próbowałem coś takiego -> Zaznaczenie -> Zniekształcenie -> i wtedy to zamalować na jakiś jaśniejszy kolor, lecz to też wygląda niezbyt dobrze. Cóż, grafikę 2D niezbyt ogarniam. Za to na dysku mam mase modeli 3D bez tekstur.
Zapisane
Rejke
Zdobywca Wilbera

Reputacja: 15 Offline Offline

Płeć: Kobieta
GIMP: 2.6 + GAP
Licencja: CC-BY-SA
Wiadomości: 283
Galeria Użytkownika


Gimp GPS


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #8 : 13.02.2014, 22:40:03 »

mmm...dopiero teraz w pełni rozumiem Twój problem...i mam dla Ciebie rozwiązanie. Wszystko czego potrzebujesz, jest w tej książce (legalnie za darmo i po polsku) http://samoloty3d.pl/wm-000_p.xml
Jeśli przyswoisz sobie wiedzę z niej, zwłaszcza z tego rozdziału o teksturowaniu - to ze wszystkim dasz sobie radę. Masz tam wszystko, począwszy od nitów, poprzez fakturę metalu, aż po przetarcia i plamy po oleju na blachach.
Zapisane

Strony: [1]
DrukujPobierz PDF
Polskie Forum Użytkowników GIMP-aHyde zoneArchiwum[Archiwum] Pomocna dłoń - GIMPWątek: [ROZ] Poszycie samolotu, pancerz czołgu: tekstura.
Skocz do: