Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?


Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji

Polskie Forum Użytkowników GIMP-aHyde zoneArchiwum[Archiwum] Pomocna dłoń - GIMPWątek: [ROZ] Numer za formatem w pasku tytułowym i nieprawidłowy zapis pcx
Strony: [1]
DrukujPobierz PDF
Autor Wątek: [ROZ] Numer za formatem w pasku tytułowym i nieprawidłowy zapis pcx  (Przeczytany 1716 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
[F4N]Xandar
Użytkownik

Reputacja: 2 Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
GIMP: 2.6
Licencja: Copyright
Wiadomości: 52
Galeria Użytkownika


Rune Halls of Valhalla


Zobacz profil WWW
« : 12.03.2013, 11:57:26 »

Wie ktoś co oznaczają liczby podane za formatem na pasku tytułowym w Gimpie (zaznaczone na czerwono w załączonym obrazku). Textury potrzebne mi do projektu różnią się jedynie tymi liczbami jednak jedna nie działa tak jak powinna a dokładniej ta z 3.0 nie można jej ustawić na "masked" czyli częściowo niewidoczną texture podczas gdy ta z numerkiem 1.0 za formatem działa jak powinna

« Ostatnia zmiana: 14.03.2013, 02:27:21 wysłane przez bea » Zapisane

be@
Moderator globalny

Reputacja: 49 Offline Offline

Płeć: Kobieta
GIMP: 2.8
Licencja: CC-BY
Wiadomości: 7 401
Galeria Użytkownika



Zobacz profil
« Odpowiedz #1 : 12.03.2013, 12:26:15 »

Szczerze mówiąc nigdy nie zwróciłam na to uwagi i nie wiem, co te numerki oznaczają. Tak na chłopski rozum podejrzewam, że mają one coś wspólnego z kolejnością w pamięci podręcznej. W każdym razie szczerze wątpię, aby miały one cokolwiek wspólnego z problemem w prawidłowym odczytywaniu tekstury.
Zapisane
[F4N]Xandar
Użytkownik

Reputacja: 2 Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
GIMP: 2.6
Licencja: Copyright
Wiadomości: 52
Galeria Użytkownika


Rune Halls of Valhalla


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #2 : 12.03.2013, 12:29:25 »

kurde masz racje otworzyłem je na nowo i zamiast 1.0 jest 7.0 chyba jednak ma to związek z renderem a nie z gimpem Smutny
Zapisane

be@
Moderator globalny

Reputacja: 49 Offline Offline

Płeć: Kobieta
GIMP: 2.8
Licencja: CC-BY
Wiadomości: 7 401
Galeria Użytkownika



Zobacz profil
« Odpowiedz #3 : 12.03.2013, 12:30:50 »

 Może spróbuj ten wadliwy plik eksportować jako BMP, a następnie otwórz i znów wyeksportuj do oryginalnego formatu. A może trzeba dodać lub usunąć kanał alfa? Sprawdź jak to wygląda w prawidłowo działającym pliku, tzn. czy posiada on kanał alfa. Generalnie to tak zgaduję, bo nigdy z tym formatem nie miałam do czynienia.
Zapisane
[F4N]Xandar
Użytkownik

Reputacja: 2 Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
GIMP: 2.6
Licencja: Copyright
Wiadomości: 52
Galeria Użytkownika


Rune Halls of Valhalla


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #4 : 12.03.2013, 12:36:56 »

problem solve Chichot okazało się że maskowane textury można importowac tylko z pcx własnie a ja zawsze to robiłem z bmp teraz wszytko lata nawet na wyższej rozdzielczości textury dzięki za pomoc Uśmiech
Zapisane

Strony: [1]
DrukujPobierz PDF
Polskie Forum Użytkowników GIMP-aHyde zoneArchiwum[Archiwum] Pomocna dłoń - GIMPWątek: [ROZ] Numer za formatem w pasku tytułowym i nieprawidłowy zapis pcx
Skocz do: