Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?


Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji

Strony: [1]
DrukujPobierz PDF
Autor Wątek: [ROZ] Zmiana kontrastu pierwszego planu, a tło  (Przeczytany 2545 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Kajttek
Nowicjusz

Reputacja: 0 Offline Offline

Wiadomości: 2
Galeria Użytkownika

Kajttek


Zobacz profil
« : 04.02.2013, 01:18:04 »

Witam. Mam zdjęcie tego typu jak w załączniku. W gimpie czasem coś robię, ale moje umiejętności ocenił bym na podstawowe. Problem w tym ze jak widać, chciał bym zmienić kontrast pierwszego planu nie zmieniając przy tym kontrastu tła. Starałem się to zrobić przez zaznaczenie postaci i wycięcie,zmianę kontrastu, a następnie wklejenie z powrotem w zdjęcie, ale strasznie widać przy granicy wycięcie różnice jednak. Ktoś mógł by mi podpowiedzieć czy można w prosty sposób sobie z tym poradzić? Przepraszam za może banalne pytanie, ale jak mówię nie znam się na grafice, chociaż z Gimpa zdarza mi się korzystać, naprawdę fajne narzędzie. Szukałem też trochę o tym po internecie, ale ni znalazłem niestety za bardzo rozwiązania, może dlatego ze nie wiem pod jakim hasłem tego szukać.


* PICT0128.JPG (580.74 KB, 2272x1704 - wyświetlony 305 razy.)

* PICT0127.JPG (600.87 KB, 1704x2272 - wyświetlony 315 razy.)
« Ostatnia zmiana: 18.11.2014, 14:24:26 wysłane przez be@ » Zapisane
Danyeru
Korektor

Reputacja: 24 Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
GIMP: 2.6
Licencja: Copyright
Wiadomości: 1 673
Galeria Użytkownika


Honorowy Dawca Krwi


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #1 : 04.02.2013, 08:23:53 »

Zduplikuj warstwę.
Na kopii zastosuj swoje zmiany (bez wycinania, czy zaznaczania).
Na kopii dodaj maskę warstwy (biała, bez przezroczystości) i przejdź na nią.