Znalazłam niedawno
tutorial do Photoshopa jak zrobić płytę winylową. Czy GIMP ma być gorszy?
1. Tworzymy nowy obraz. Może być dowolnej wielkości, ale kwadratowy. Na nim tworzymy idealnie (Shift) koliste zaznaczenie. Dobrze jeśli idealnie przylega do ścian obrazu.
2. Tworzymy nową warstwę i wypełniamy na niej kolorem czarnym nasz okrąg. Następnie na środku tego koła wycinamy mniejsze kółeczko. O tak:
Środeczek można zrobić za pomocą zmniejszania zaznaczenia – tak też polecam.
3. Edycja>wyczyść. Zaznaczenie>brak. Kanał alfa na zaznaczenie. Zmniejszamy zaznaczenie o tyle, żeby wyszła ramka. Jeśli obrazek jest taki jak mój (400x400) to polecam o 10 px. Zaznaczenie>Oderwij. Pod oderwaną tworzymy nowa warstwę.
4. Pracujemy na warstwie, którą oderwaliśmy (choć teraz to już jest stała warstwa). Filtry>Szum>Rozproszenie RGB.
Warstwa>Kolory>Inwersja.
5. Filtry>Rozmycie w ruchu. Ustawiamy odpowiednio parametry. Jeśli nie masz pomysłu jak to zrobić to ustaw jak poniżej:
6. Ustawiamy kolor krzywymi. Warstwa>Kolory>Krzywe. Dopasowywujemy według gustu. Ja mam tak:
7. Wybieramy warstwę z ramką (ma tytuł Nowa warstwa) i zaznaczamy różdżką środek.
Powiększamy zaznaczenie o ok. 3 px i zaokrąglamy o ok. 3.
8. Tworzymy nową warstwę i używając Edycja>Wklej_do wstawiamy w środek obrazek. Można także użyć gradientu:
Zakotwiczamy warstwę z obrazkiem na nowej warstwie, którą stworzyliśmy na początku pkt. 8.
9. Ponazywajmy warstwy, bo się pogubimy.
10. Na warstwie „obrazek” Filtry>Odwzorowania>Mapowanie wypukłości z następującymi parametrami:
11. Warstwa „obrazek”, Warstwa>Przezroczystość>Kanał alfa na zaznaczenie. Zmnieszamy zaznaczenie tyle ile trzeba – w zależności od wielkości płyty. Ja zmniejszam o 48 px. Edycja>Wyczyść. Zaznacznie>Powiększ o powiedzmy 3px.
12. Tworzymy nową warstwę i wypełniamy ją kolorem. Obojętnie jakim. Zaznacznie>Brak. Przesuwamy tę warstwę pod „obrazek”. Wybieramy warstwę obrazek i stosujemy wcześniej wspomniane mapowanie wypukłości:
13. Koniec. Teraz kasujemy warstwe z czarnym kółeczkiem i jeśli chcemy mieć z płyty render to jeszcze Tło.
A tu nieco pozmieniane: