Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?


Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji

Ankieta
Pytanie: "obramowanie" skóry grubej
brak - 1 (25%)
lekkie - 1 (25%)
dość znaczące - 2 (50%)
Głosów w sumie: 4

Strony: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 19
DrukujPobierz PDF
Autor Wątek: 3d by mardraq  (Przeczytany 199509 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
mardraq
Użytkownik

Reputacja: 4 Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
GIMP: 2.8
Licencja: Copyright
Wiadomości: 202
Galeria Użytkownika



Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #98 : 26.06.2013, 00:54:48 »

Teren, wygenerowany w trakcie pracy nad poradnikiem, posłuży mi do budowy lokacji testowej. Oto ludek w nowym otoczeniu:

Zapisane
mardraq
Użytkownik

Reputacja: 4 Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
GIMP: 2.8
Licencja: Copyright
Wiadomości: 202
Galeria Użytkownika



Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #99 : 27.06.2013, 12:06:18 »

A teraz, przed krótką przerwą, pierwszy spacer po wyspie. Zanim zaczniecie oglądać to chcę przekazać parę uwag.
Po pierwsze, mój sprzęt ma 7 lat i z tego powodu ma swoje ograniczenia. Animacja chodziła w miarę płynnie- ok. 45 fps, ale gdy włączyłem program do nagrywania, to szybkość spadła, więc się trochę tnie. Po drugie, na scenie jest bardzo duża ilość obiektów, w sumie ok 250.000 trójkątów, ale to jest do zoptymalizowania.
Teraz pozostały do zrobienia jakieś zabudowania, krzaczki, drzewka i inne roślinki, oraz duża liczba wypełniaczy.
Kliknięcie na obrazek prowadzi do filmu na Vimeo:




PS. Tekstura nieba ze strony: http://www.viz-people.com/free-stuff
« Ostatnia zmiana: 27.06.2013, 13:30:42 wysłane przez mardraq » Zapisane
mardraq
Użytkownik

Reputacja: 4 Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
GIMP: 2.8
Licencja: Copyright
Wiadomości: 202
Galeria Użytkownika



Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #100 : 29.07.2013, 08:53:45 »

Dziękuję Uśmiech
Zapisane
be@
Moderator globalny

Reputacja: 49 Offline Offline

Płeć: Kobieta
GIMP: 2.8
Licencja: CC-BY
Wiadomości: 7 401
Galeria Użytkownika



Zobacz profil
« Odpowiedz #101 : 29.07.2013, 09:00:11 »

Dopiero dziś obejrzałam filmik. Widzę, że chodzenie już wychodzi temu ludzikowi bardzo naturalnie. Jednak osobom mającym chorobę lokomocyjną chyba bym odradzała oglądanie bo mi się zakręciło w głowie jak ten chopek się rozglądał dookoła Język
Zapisane
mardraq
Użytkownik

Reputacja: 4 Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
GIMP: 2.8
Licencja: Copyright
Wiadomości: 202
Galeria Użytkownika



Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #102 : 29.07.2013, 14:01:20 »

Dziękuję:)
Animacja jest jeszcze do poprawki, ale już znalazłem dobre źródło referencji: http://www.referencereference.com/ .
Ściągamy film, rozkładamy w Blenderze na rysunki i referencje gotowe dla każdej klatki.
A co do filmu, to w komentarzu uprzedzam przecież, że tnie się Uśmiech Następny film zrobię w mniejszej rozdzielczości i będą już działały LOD'y, to powinno być już płynnie Uśmiech
Zapisane
mardraq
Użytkownik

Reputacja: 4 Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
GIMP: 2.8
Licencja: Copyright
Wiadomości: 202
Galeria Użytkownika



Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #103 : 01.08.2013, 14:28:52 »

Dzisiaj, robiąc porządki na mojej stronie, natrafiłem na głęboko zakopany gifek, który wykonałem chyba z 10 lat temu. Do stworzenia tego wiekopomnego dzieła użyłem programu PovRay, gdzie ruch kostek musiałem ustalić w formie matematycznej. Uśmiech




Ps. Nie piszcie do mnie na maila pokazanego w czołówce, jest nieaktualny Uśmiech
Zapisane
mardraq
Użytkownik

Reputacja: 4 Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
GIMP: 2.8
Licencja: Copyright
Wiadomości: 202
Galeria Użytkownika



Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #104 : 02.08.2013, 21:48:32 »

Czas powoli wrócić do ubierania lokacji. Na pierwszy ogień poszła droga. Na razie bez tekstury diff, jedynie mapa normalnych i mapa ao. Renderowane w Blenderowym Internalu, składane w Gimpie do GIFA. Kliknięcie prowadzi do ciężkiego Gifa:



A tak wygląda droga bez mapy normalnych Uśmiech

Zapisane
mardraq
Użytkownik

Reputacja: 4 Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
GIMP: 2.8
Licencja: Copyright
Wiadomości: 202
Galeria Użytkownika



Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #105 : 04.08.2013, 16:07:42 »

Pierwsza wersja tekstury drogi przygotowana (pierwsza, bo na pewno będą następne). Kliknięcie prowadzi do dużego, animowanego GIF'a:



Tekstura wykonana w Gimpie Uśmiech

Ostrzeżenie- na animację nie wolno patrzeć zbyt długo.
Zapisane
mardraq
Użytkownik

Reputacja: 4 Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
GIMP: 2.8
Licencja: Copyright
Wiadomości: 202
Galeria Użytkownika



Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #106 : 05.08.2013, 22:23:11 »

I finalny (chwilowo) obraz drogi:



A dla ciekawych prac w BGE- szerszy widok z silnika Blendera- kliknięcie prowadzi do obrzau o większej rozdzielczości:



« Ostatnia zmiana: 05.08.2013, 22:41:56 wysłane przez mardraq » Zapisane
Gacko
Emeryt

Reputacja: 4 Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
GIMP: 2.6 + GAP
Licencja: Copyright
Wiadomości: 635
Galeria Użytkownika



Zobacz profil
« Odpowiedz #107 : 05.08.2013, 23:07:22 »

Wygląda tłuściutko. Można wiedzieć ile czasu spędziłeś nad kombinowaniem z opcjami itp? Bo modelowania raczej niewiele tu jest Język
Zapisane
mardraq
Użytkownik

Reputacja: 4 Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
GIMP: 2.8
Licencja: Copyright
Wiadomości: 202
Galeria Użytkownika



Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #108 : 05.08.2013, 23:20:03 »

Dziękuję Uśmiech

Droga buduje się od 4 dni (po kilka godzin dziennie). W tym czasie zrobiłem kilka wersji tekstury drogi, gruntu i trawy, no i oczywiście wyrzeźbiłem kamyki, które Blenderek ładnie poukładał na powierzchni, a ja musiałem po nim poprawiać  Chichot .
Zapisane
mardraq
Użytkownik

Reputacja: 4 Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
GIMP: 2.8
Licencja: Copyright
Wiadomości: 202
Galeria Użytkownika



Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #109 : 06.08.2013, 22:53:27 »

Dzięki umieszczeniu pierwotnego rysunku w galerii, otrzymałem parę sugestii, które wykorzystałem do wykonania ostatecznej wersji drogi (kliknięcie poprowadzi do bardzo dużego gifa- tylko dla odważnych):

« Ostatnia zmiana: 06.08.2013, 23:43:24 wysłane przez mardraq » Zapisane
uKreskowane
Użytkownik

Reputacja: 1 Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
GIMP: 2.10
Licencja: Copyright
Wiadomości: 223
Galeria Użytkownika



Zobacz profil
« Odpowiedz #110 : 07.08.2013, 00:04:55 »

nie tyle do samej drogi co do całego projektu - nie uważacie, że tak jaskrawe kolory mogą zbyt męczyć oczy gracza?
Zapisane



mardraq
Użytkownik

Reputacja: 4 Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
GIMP: 2.8
Licencja: Copyright
Wiadomości: 202
Galeria Użytkownika



Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #111 : 07.08.2013, 00:10:13 »

O jakim projekcie mówisz? To jest moja prywatna galeria i nikogo męczył nie będę  Chichot
I proszę do mnie nie mówić przez "Wy", bo ja jestem ja, a nie my.
Zapisane
Strony: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 19
DrukujPobierz PDF
Polskie Forum Użytkowników GIMP-aGalerieGalerie 3D (Moderator: Cloud)Wątek: 3d by mardraq
Skocz do: