Opracowanie:
SheepWersja Tekstowa:
CawzPoziom trudności:
średni
Witam! Postanowiłem przełożyć tutorial graficzny na tekstowy zmieniając przy tym parę rzeczy i mam nadzieję, że autor oryginalnego tutoriala nie będzie miał mi tego za złe.
Słownik terminów graficznych do tutoriala C4D Signature Tutorial wykonanego przez Sheepa:- Gausować - jest to zwrot od filtru Rozmycie Gaussa
- Burn Tool - odpowiednik dodawania światła metodą Gaussa
- Blurowanie - inaczej Rozsmarowywanie
- Świetliki - są to małe kropeczki, które "uzupełniają" naszą pracę. Pamiętamy, aby nie przesadzić z nadmierną ilością świetlików
- Clipping Mask - jest to technika, której sie teraz często używa, a polega ona na:
Na nowej warstwie rysujemy
brushami (
pędzlami). Następnie klikamy PPM na tej warstwie z brushami i wybieramy opcję
Kanał alfa na zaznaczenie.
Przechodzimy na warstwę ze stockiem lub renderem, klikamy
Kopiuj. Tworzymy nową warstwę, wklejamy i przesuwamy tam, gdzie chcemy mieć te "kawałki". Na końcu usuwamy warstwę tą, na której poprzednio malowaliśmy pędzlami.
Jak uzyskać tło C4D? - Aby uzyskać takie tło należy:
- Wkleić C4D
- Wymazać gumką z kryciem od 40% do 50% brzydkie efekty
Tutorial napisany w wersji GIMPa 2.4. W innych wersjach nazwy narzędzi i pojęć mogą się różnić.
Zaczynamy 1. Otwieramy
Nowy dokument o wymiarach np.
360 x
120 px.
2. Wklejamy [Ctrl+V] render kilka razy, aby zakryć nową warstwę, a następnie
gausujemy z opcjami około
100-150. Starajmy się tak układać render, aby już w tym momencie jaśniejsze fragmenty utworzyły nam "światło".
3. Wklejamy nasz render, tym razem tylko raz. Przemieszczamy (
Przesunięcie [M]) go tam, gdzie będzie nam pasował.
4. Tutaj musimy wykazać się twórczą inwencją. Będziemy wklejać
C4D pod render, aż uzyskamy satysfakcjonujący nas efekt tła. Radzę podzielić tę pracę na dwa etapy. Najpierw zająć się prawą lub lewą stroną, a potem przeciwną. Brzydkie dla nas efekty możemy wymazać
gumką [Shift+E] na małym kryciu.
5. Znowu wklejamy C4D. Tym razem jednak nad renderem, żeby lekko zachodziły na niego z jednej strony. Jednym słowem wtapiamy go oraz nadajemy sygnaturze głębię.
6. Czas na światło i przyciemnianie boków. Czasami brakuje pracy
świetlików czy
clipping maski. W tym przypadku zabrakło mi świetlików, które
zblurowałem dla ładnego efektu.
7. Jeżeli twoja sygnaturka ma mdłe kolory, to wykonujemy następujące czynności:
- Zapisujemy ją w formacie .xcf, a następnie w .png
- Zamykamy naszą sygnaturkę z warstwami i otwieramy w formacie .png
- Wchodzimy w: Kolory -> Jasność i kontrast i ustawiamy tak, żeby było jak najlepiej
8. To już prawie koniec. Zostało nam jeszcze dodanie ramki, napisu oraz końcowe poprawki.
Koniec
Inne efekty końcowe uzyskane z pomocą tutoriala:
Materiały:http://planetrenders.net/renders/albums/userpics/47607/mehemwowrequest.pnghttp://rapidshare.com/files/32248224/C4D.zip- Pół-pośredni link do renderów (na samym dole są):
http://planetrenders.net/renders/thumbnails.php?album=search&cat=0&page=2Jeżeli komuś się link nie otwiera, to wchodzimy na stronę
www.planetrenders.net, a następnie wpisujemy w wyszukiwarkę słowo "wow" i szukamy.