Beauty Signature
Tutorial
Opracowanie: Banita36
Poziom trudności: średni
Tutorial napisany w wersji GIMP 2.6.6. W innych wersjach nazwy narzędzi i pojęć mogą się różnić.
Zaczynamy 1. Rozpoczynamy od utworzenia
Nowego Obrazu w moim przypadku o rozmiarach
380x150 i wklejamy jakiś ciekawy stock, który posłuży nam za tło.
2. Teraz wklejamy nasz render.
3. Aby uzyskać ciekawą fakturę naszej sygnaturki namalowałem
Pędzlem [P] czarne plamy, ustawiłem tryb warstwy na
Miękkie Światło o kryciu
35%.
4. Dodajemy teraz warstwę z szachownicą - domyślnym tłem dla przeźroczystości (gotową szachownicę możemy pobrać z załącznika), a następnie wymazujemy
Gumką [Shift + E] jej część aby całość pasowała do naszego rendera. Tryb warstwy
Miękkie Światło.
5. Dodajemy nową warstwę, znowu pędzlem malujemy Nasze kleksy: Klikamy na warstwę
PPM -> Kanał alfa na zaznaczenie oraz
Zaznaczenie -> Zmniejsz i ustawiamy wartość na
1px, a na koniec
Edycja -> Wyczyść [Delete].
6. Łączymy teraz wszystkie Nasze warstwy (
Warstwa -> PPM -> Połącz w dół) i tworzymy jej kopię.
Zastosujemy na niej filtr -
Filtry -> Szum -> Wyciosajz ustawieniami:
- Przypadkowość - 50%
- Powtórzenia - 40
warstwę ustawiamy na
Tylko Jaśniejsze, krycie
70% usuwamy gumką wszystkie te elementy, które nachodzą na Nasz render.
7. Kolejny raz łączymy warstwy i znowu wykonujemy kopię.
Stosujemy filtr:
Zniekształcenia -> Falowanie z domyślnymi ustawieniami.
Warstwę ustawiamy na
Tylko Jaśniejsze, krycie
70%.
8. Trochę wszystko za jasne, dodajmy więc cień:
Nowa warstwa -> Zaznacz wszystko [Ctrl + A] -> Wyczyść [Delete]prosty zabieg malujemy czarnym pędzlem brzegi Naszej sygnaturki, a następnie:
Filtry -> Rozmycie -> Rozmycie Gaussa wartość około
70 -
80.
9. Ponownie łączymy warstwy i tworzymy kopię.
Ponownie zaś stosujemy filtr - wyciosaj z poprzednimi ustawieniami.
Warstwę ustawiamy na
Tylko Jaśniejsze, krycie
70%.
Następnie usuwamy gumką elementy nachodzące na render, zostawmy jednak ich trochę aby dodać więcej detali.
10. Kolejne łączenie warstw i kolejna kopia
zastosujemy tu filtr skręcanie i zaciskanie
Filtry -> Zniekształcenia -> Skręcanie i Zaciskanie z domyślnymi ustawieniami,
krycie warstwy około
50% (gumką usuwamy fragmenty które nie pasują).
11. Dodamy teraz trochę światła.
Wcześniej łączymy warstwy, tworzymy kopię, zaznaczamy całość i udajemy się do
Edycja -> Wyczyść [Delete]Z palety kolorów wybieramy kolor biały.
Wybieramy narzędzie
Gradient [L]w opcjach tego narzędzia ustawiamy:
Gradient: Kolor pierwszoplanowy na przeźroczystośćKształt : PromienistyZ tymi ustawieniami na warstwie tworzymy źródło światła.
12. Łączymy warstwy i tworzymy kopię.
Z palety kolorów wybieramy kolor czarny i biały w tej kolejności.
Stosujemy
GM Kolory -> Odwzorowania -> Odwzorowywanie gradientutryb warstw ustawiamy na
Tylko Ciemniejsze, krycie
40%.
13. Dodajemy teraz tzw. C4D - w skrócie render dzięki któremu dodamy ciekawy efekt (gumką wymazujemy nie pasujące elementy). Tryb warstwy ustawiamy na
Przesiewanie.
14. Kopiujemy warstwę z naszym C4D i wybieramy narzędzie
Odbicie [Shift + F] Typ odbicia:
Poziomo 15. Łączymy warstwy i tworzymy kopię:
Stosujemy
Odwzorowanie gradientu (Gradient Maskę), kolor ponownie czarny i biały
tryb warstwy
Tylko Ciemniejsze krycie
40%.
16. Łączymy warstwy i na jej kopii stosujemy
Kolor -> Desaturcja 17. Łączymy warstwy i stosujemy filtr - wyciosaj,
tryb warstwy -
Tylko Jaśniejsze krycie
40. Usuwamy gumką elementy z postaci.
18. Dodajemy kolejne źródła światła, łączymy wszystkie warstwy, tworzymy kopię:
Stosujemy
Filtry -> Rozmycie >Rozmycie Gaussa o wartości
15 poziomo i
20 pionowo.
Tryb warstwy ustawiamy na
Miękkie Światło.
19. Kolejne łączenie warstw, kolejne tworzenie kopii.
Wybieramy z palety dowolnie wybrany przez nas kolor, po czym zamalowujemy nim cała warstwę
(dodamy trochę odcienia), ja wybrałem jasny niebieski:
Warstwę ustawiamy na
Pokrywanie o kryciu
30%.
20. Dodamy trochę głębi, czyli:
Kolejne łączenie, kolejna kopia:
Tryb warstwy
Pokrywanie, krycie
30%.
21. Jako, że lewa strona jest trochę pusta, dodałem trochę detali:
Na nowej warstwie pędzlem namalowałem białą linię, na której zastosowałem
Filtry -> Szum -> WyciosajWarstwę ustawiłem na
Przesiewanie, krycie
40%.
Na kolejnej warstwie czerwonym kolorem zamalowałem usta, pokombinujcie z trybem warstwy dla uzyskania zadowalającego Was efektu.
22. Wystarczy już dodać ramkę, napis i gotowe.
Dodatkowo, dodałem jeszcze warstwę z czarnym kolorem ustawioną na tryb
Pokrywanie, krycie
50 % aby przyciemnić jasne obszary.
Koniec
Miłego GIMPowania.