Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?


Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji

Polskie Forum Użytkowników GIMP-aTutorialeNauka fotografowaniaWątek: Lustrzanki cyfrowe, a obiektywy m42
Strony: 1 [2]  Wszystkie
DrukujPobierz PDF
Autor Wątek: Lustrzanki cyfrowe, a obiektywy m42  (Przeczytany 53069 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
puss
Użytkownik

Reputacja: 20 Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
GIMP: 1.*
Licencja: Copyright
Wiadomości: 162
Galeria Użytkownika

puss


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #14 : 16.03.2011, 21:37:59 »

Cytuj
Zazawyczaj posiadamy kita 18-55 ze światłem 3.5-5.6. A taki helios za około 40 zł ma światło 2.0. Już można pokusić się o ładne portrety, zależnie od egzemplarza.
Jak masz klatke 1:4 bo na 1:6 czy 1:7 to trafisz na f2 w cztery litery bo za malo i za slabo widac ;p Wiem bo sam tak duzo robilem i wiem jakie cuda sie dzieja ;p

Od tego są muszle oczne z powiększeniem, matówki z rastrami, potwierdzenie ostrości z body Mrugnięcie
Zapisane


bitwy: 11 Wygranych, 1 Remis, 1 przegrana
SOTW: 4 Wygrane UOTW: 1 Wygrana
BLOG
Sam se przeczytaj regulamin.
EN
√ ι ק

Reputacja: 4 Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
GIMP: 2.4 + GAP
Licencja: Copyright
Wiadomości: 2 154
Galeria Użytkownika


800mm f/8 iso400 t125


Zobacz profil
« Odpowiedz #15 : 17.03.2011, 11:10:56 »

potwierdzenie nie zawsze sie sprawdza, dobra matowka kosztuje tyle co 50/1,8, do pentaxa owszem masz muszle ale do canona/nikona nie widzialem niczego znosnego - chyba ze sie chce latac z czyms takim http://allegro.pl/okular-powiekszajacy-2-3x-muszla-oczna-canon-nikon-i1509187619.html
Owszem jak masz jakies dluzsze szklo to wtedy moze i warto by bylo wyprobowac, ale osobiscie nie jestem przekonany do takiej rury na oko.
Zapisane

Dorwać mnie można na:
puss
Użytkownik

Reputacja: 20 Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
GIMP: 1.*
Licencja: Copyright
Wiadomości: 162
Galeria Użytkownika

puss


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #16 : 17.03.2011, 18:13:15 »

Do pentaxa jest to wiem napewno. Nikon też ma systemowe małe bo ludzie je przerabiaja do pentaxa. Na allegro taka mała uniwersalna to np to

klik

No jeśli ktoś ma sporą szklarnie m42 to warto chyba wydać 400  zł na porządną matówkę. W razie sprzedaży na takim sprzęcie nie ma dużej straty, a jak się ją kupi po korzystnym kursie dolara to można zyskać Mrugnięcie
Zapisane


bitwy: 11 Wygranych, 1 Remis, 1 przegrana
SOTW: 4 Wygrane UOTW: 1 Wygrana
BLOG
Sam se przeczytaj regulamin.
EN
√ ι ק

Reputacja: 4 Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
GIMP: 2.4 + GAP
Licencja: Copyright
Wiadomości: 2 154
Galeria Użytkownika


800mm f/8 iso400 t125


Zobacz profil
« Odpowiedz #17 : 17.03.2011, 18:57:32 »

Szkoda ze tylko 1,35 ale dobre i to.
W ogole lola zaliczylem dzis bo zauwazylem ze nawet 60D jest na cropie 1,6 co wola o pomste do nieba.
Owszem jak sie ma szklarnie spora to warto nie przecze i na muszle z powiekszeniem i na redukcje z potwierdzeniem jak najlepsza i na matowke. Ale wiesz ilu znasz ludzi ktorzy posiadaja taka szklarnie? Ja mialem trzy szkla jedno mi sie posypalo i mam wybor albo odstawic 500mm i kupic 50mm f1,4 canona zamiast heliosa - czy kupic muszle za 200 i meczyc sie dalej byc moze? Bo jak juz nieraz wnosilem - nie kazdy pierdzi szmalem. ;p
Anyway przydalby sie jakis test recka cokolwiek opisujacego dzialanie tego ustrojstwa bo tak w ciemno to ciezko zaufac. ;p
« Ostatnia zmiana: 17.03.2011, 19:07:26 wysłane przez Terrqge » Zapisane

Dorwać mnie można na:
kaef
Użytkownik

Reputacja: 4 Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
GIMP: 2.6
Licencja: CC-NC-BY-SA
Wiadomości: 454
Galeria Użytkownika



Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #18 : 18.03.2011, 01:45:32 »

Bo jak juz nieraz wnosilem - nie kazdy pierdzi szmalem. ;p

No... Już chciałem iść do sklepu wziąć na krechę nowy korpus cyfrowy za jakie pięć kafli, a tu mi pensję obcięli o całe 10%!!!
Zapisane

EN
√ ι ק

Reputacja: 4 Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
GIMP: 2.4 + GAP
Licencja: Copyright
Wiadomości: 2 154
Galeria Użytkownika


800mm f/8 iso400 t125


Zobacz profil
« Odpowiedz #19 : 19.03.2011, 01:21:00 »

Ja to w tym roku lece na farta - albo sie uda wygrac te piec kafli albo sie nie uda.
Jedna szansa juz mi odpadla ;p
A ze tak zapytam co chciales w kreske? Bo ja rozwazam pomiedzy pentaxem k7/k5 a canonem 60D na korzysc chyba tego pierwszego jednak ;p niby k5 ma lepsze osiagi ale to ciagle jest aps-c wiec lepiej chyba od razu lepsze szkla niz na styku ;p
Zapisane

Dorwać mnie można na:
kaef
Użytkownik

Reputacja: 4 Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
GIMP: 2.6
Licencja: CC-NC-BY-SA
Wiadomości: 454
Galeria Użytkownika



Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #20 : 22.03.2011, 13:25:57 »

Nikona D7k chciałem na kreskę brać, no ale lipa.
Zapisane

EN
√ ι ק

Reputacja: 4 Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
GIMP: 2.4 + GAP
Licencja: Copyright
Wiadomości: 2 154
Galeria Użytkownika


800mm f/8 iso400 t125


Zobacz profil
« Odpowiedz #21 : 22.03.2011, 23:12:34 »

To sensownie chociaz ja nikonow nie cierpie ;p
Jedyny Nikon jakiego w zyciu lubilem to byl ten z filmu hackers Chichot

Zapisane

Dorwać mnie można na:
Krzysiak9000
Pod nadzorem

Reputacja: 0 Offline Offline

Wiadomości: 7
Galeria Użytkownika

Krzysiak9000


Zobacz profil
« Odpowiedz #22 : 18.02.2020, 12:44:47 »

Przyznam szczerze, że zaczynam mieć podobne zdanie,albo nie trafiłam jeszcze  na dobre połączenie aparatów. U mnie Sony NEX-3, a do tego adapter na m42 i Helios 44, i szczerze nie urwało. Ostrość jest kiepska, zdjęcia, jakby stale lekko rozmazane. Lepiej było trochę z Carlem Zeissem 50mm, ale też nie jakiś szał co do ostrości. Bokeh fajny, ale to nie wszystko. Zastanawiam się, jak byłoby z podłączyć m42 do analoga Canona AE-1, jaki byłby efekt, bo mam kilka obiektywów na m42.
Zapisane
Strony: 1 [2]  Wszystkie
DrukujPobierz PDF
Polskie Forum Użytkowników GIMP-aTutorialeNauka fotografowaniaWątek: Lustrzanki cyfrowe, a obiektywy m42
Skocz do: