Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?


Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji

Strony: 1 [2]  Wszystkie
DrukujPobierz PDF
Autor Wątek: Obracanie napisu na sygnie wokół osi  (Przeczytany 11318 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Johny
Emeryt

Reputacja: 17 Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
GIMP: 2.6
Licencja: Copyright
Wiadomości: 439
Galeria Użytkownika


:)


Zobacz profil
« Odpowiedz #14 : 16.05.2007, 21:49:40 »

Haha, Ziomioslaw, chyba zrobimy animacje obracania napisu (prostokąta) wokół trzech osi, żeby im udowodnić. Chichot
Zapisane

No brain, no pain.
ikkiz
Użytkownik

Reputacja: 8 Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
GIMP: 2.6
JID: ikkiz@jabber.pl
Licencja: Copyright
Wiadomości: 60
Galeria Użytkownika


ikkiz lycantropos


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #15 : 17.05.2007, 08:15:25 »

to ja wam jeszcze bardziej skomplikuje (ach jak mi się podoba ten temat)
jeśli prostokąt jest kwadratem, to ma 4 osie symetri na płaszczyźnie i jedną oś prostopadłą do tej płaszczyzny jeśli rozpatrywać trójwymiarowo.

a wymiarów jest ponoć 10 - jeśli ktoś chce się przekonać polecam animację
http://www.tenthdimension.com/flash2.php

polska narracja jak jest ktoś z angielskiego nieteges
http://dziesiatywymiar.smietnik.xon.pl/

no to jak mamy obracać ten napis ?
Zapisane

tu zapraszam www.ikkiz.pl (rysuje golasy !)
Ziomioslaw
Administrator

Reputacja: 46 Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
GIMP: 2.10
JID: ziomioslaw@jabber.org
Licencja: Copyright
Wiadomości: 7 432
Galeria Użytkownika


Cyklista Apokalipsy


Zobacz profil
« Odpowiedz #16 : 17.05.2007, 11:56:13 »

W matematyce można przyjąć dowolną liczbę wymiarów;)
Jak komu mało, to są jeszcze urojone;) Chichot
Zapisane
ikkiz
Użytkownik

Reputacja: 8 Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
GIMP: 2.6
JID: ikkiz@jabber.pl
Licencja: Copyright
Wiadomości: 60
Galeria Użytkownika


ikkiz lycantropos


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #17 : 18.05.2007, 08:03:35 »

liczby urojone - ok
ale o wymiarach urojonych nie słyszałem, chyba że chodzi o wymiary jak z science fiction. (tak na prawdę podróżujący między wymiarami w filmach, podróżują między alternatywnymi wersjami wszechświata,(których może byś faktycznie nieskończoność) albo pomiędzy niezależnymi wszechświatami (tak samo może byś nieskończenie wiele), a tylko poruszają się w wyższych wymiarach których jest skończenie wiele - 10)
Nie wiem jakie wymiary można przyjąć w matematyce, zdaje mi się jednak że ja nie jestem w stanie sobie wyobrazić więcej niż 10, jeśli dojdziesz do końca animacji, to okaże się że w 10 zamyka się absolutnie wszystko nie pozostawiając już żadnej możliwości.
Skoro wymiar to  "W najprostszym ujęciu jest to ilość prostopadłych do siebie prostych, które można poprowadzić przez dany punkt."(w.g. wikipedii) - tak więc w przestrzeni euklidesowej są tylko 3 - to poważnie ogranicza.

Może chodziło o przestrzeń wielowymiarowych tablic w programowaniu - tych wymiarów może być na prawdę dużo i mogą pozostać nieliniowe (jak dobrze pamiętam, chodzi o to że żaden nie wynika z innych) na przykład kolor w RGB to przestrzeń 3wymiarowa. jak dodamy kanał alfa to mamy przestrzeń 4 wymiarową. jak dodamy maskę to mamy 5 wymiarów dla każdej pixeli, więc jeśli tak jak w ZBRUSH dodamy jeszcze "wysokość " pixeli mamy 6 (wtedy nazywa się to pixol)
niech będzie jeszcze miała jakieś inne parametry to na prawdę odlatujemy z wymiarami. ale to nie wymiary matematyczne, a wymiary tablicy - struktury danych z programowania

może nie odjeżdzajmy w nieskończoność - wybierzmy jakąś oś w którymś z istniejących wymiarów i obróćmy ten zakichany napis na sygnaturce
Uśmiech

p.s. mam od wczoraj okulary
a okulary dają +15 do IQ
i -5 do zręczności, może dla tego tak się dziś mądrze Język
Zapisane

tu zapraszam www.ikkiz.pl (rysuje golasy !)
Strony: 1 [2]  Wszystkie
DrukujPobierz PDF
Polskie Forum Użytkowników GIMP-aTutorialePropozycje i prośby o tutorialeProśby o tutoriale (Moderator: davlasq)Wątek: Obracanie napisu na sygnie wokół osi
Skocz do: