Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?


Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji

Strony: [1] 2 3 ... 14
DrukujPobierz PDF
Autor Wątek: Obracający się awatar  (Przeczytany 255360 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Kifer71
Gość
« : 06.05.2007, 12:05:04 »

Obracający się awatar
Tutorial

Opracowanie: Kifer71
Poziom trudności: średni




 
Najwyższy czas zacząć nowego tuta. Cakper zapytał mnie czy lubię wyzwania i pokazał mi fajnego avka:
  Nie pozostało mi nic innego, jak spróbować zrobić taką animację w GIMP-ie. Po drodze napotkałem kilka problemów, a może źle się na początku do niej zabrałem? Najważniejsze jednak, że udało mi się osiągnąć zamierzony cel. Tutorial nie jest łatwy i dość długi, ale myślę, że efekt jest tego warty.

Niezbędne będą skrypty, które umieściłem w załączniku razem z instrukcją instalacji.

Tutorial napisany w wersji GIMP 2.6.4 i GAP 2.4.0. W innych wersjach nazwy narzędzi i pojęć mogą się różnić.



Lime Point Zaczynamy

Etap pierwszy - przygotowanie obrazów wyjściowych

Lime Point 1.  Otwórz lub stwórz cztery obrazy o wymiarach 100x100 pikseli (lub inny kwadratowy). Równie dobrze możesz pobrać te widoczne poniżej:

     

Najlepszy efekt pracy końcowej uzyskasz, gdy wszystkie obrazy wyjściowe będą miały podobną kolorystykę i małą liczbę barw. Animacja to nic innego jak plik w formacie GIF, czyli maksymalnie 256 kolorach, a co za tym idzie niskiej jakości. Obrazy zbytnio rozbudowane kolorystycznie stracą dużo na swoim wyglądzie.

Zapisz je pod dowolnymi nazwami, najlepiej w formacie PNG. Możesz je zamknąć.

Lime Point 2. Utwórz nowy obraz o taki samych wymiarach jak obrazki składowe (te, które utworzyliśmy w punkcie wyżej) i przezroczystym tle. Zapisz go np. jako warstwy.xcf.
Teraz wklej utworzone wcześniej obrazy na osobne warstwy do tego pliku.
Najszybciej zrobisz to poprzez Plik -> Otwórz jako warstwy....
Znajdź katalog z twoimi obrazkami i wybierz je w kolejności od pierwszego do czwartego.
Następnie usuń Tło.
W oknie warstw powinno to wyglądać tak:


Lime Point 3. W pliku warstwy.xcf utwórz nową przezroczystą warstwę, nazwij ją maska_1 i wypełnij białym kolorem.
Ustaw po dwie prowadnice (pionową i poziomą) dla współrzędnych:
 Orange Point0,
 Orange Point80,
 Orange Point88,
 Orange Point100.

Tak wygląda otrzymana siatka w powiększeniu 200%:



Lime Point 4. Wybierz narzędzie Zaznaczenie prostokątne Zaznaczenie prostokątne [R], w opcjach narzędzia ustaw Tryb na Dodaje do bieżącego zaznaczenia [Shift].


Zaznacz cztery obszary między prowadnicami tak, jak na obrazku poniżej. Czerwone linie obrazują granice zaznaczeń.


Wypełnij zaznaczenie czarnym kolorem na warstwie maska_1:
Edycja -> Wypełnij kolorem pierwszoplanowym [Ctrl+,] lub Wypełnienie kubełkiem [Shift+B] i LPM na zaznaczenie.
Możesz też po prosty przenieść kolor z palety na obraz.
Nie usuwaj zaznaczenia!


Lime Point 5. Dodaj nową przezroczystą warstwę i nazwij ją ramki_1.
Odwróć zaznaczenie i wypełnij je czarnym kolorem.
Zaznaczenie -> Odwróć, wypełnienie analogicznie jak w poprzednim punkcie.
Następnie zmniejsz je i wyczyść tak, aby pozostała tylko cienka ramka.
Zaznaczenie -> Zmniejsz 1px.
Edycja -> Wyczyść.
Usuń zaznaczenie: Zaznaczenie -> Nic [Shift+Ctrl+A].

Lime Point 6. Duplikuj warstwę maska_1 i zmień jej nazwę na maska_2.
Odbij poziomo warstwę maska_2: Warstwa -> Przekształcenie -> Odbij poziomo lub wybierz w przyborniku narzędzie Odbicie  Odbicie [Shift+F] zaznacz Typ odbicia: Poziomo i kliknij na obrazek.

Lime Point 6. Wykonaj to samo (duplikowanie i odbicie) z warstwą ramki_1.

Lime Point 7. Usuń z obrazu wszystkie prowadnice: Obraz -> Prowadnice -> Usuń wszystkie prowadnice.

Lime Point 8. Dodaj nową przezroczystą warstwę, nazwij ją błysk.

Lime Point 9. Ustaw cztery prowadnice, po jednej pionowej i poziomej dla współrzędnych 30px i 70px.
Wybierz Zaznaczenie eliptyczne Zaznaczenie eliptyczne [E] i zaznacz obszar pomiędzy prowadnicami tak, jak to widać na obrazku.


Zmiękcz zaznaczenie o 50px: Zaznaczenie -> Zmiękcz... i wypełnij je białym kolorem na warstwie błysk.
Usuń zaznaczenie i prowadnice (Zaznaczenie -> Nic [Shift+Ctrl+A] i Obraz -> Prowadnice -> Usuń wszystkie prowadnice).

Lime Point 10. Dodaj kolejną przezroczysta warstwę, nazwij ją przyciemnienie.
Wypełnij ją czarnym kolorem (jak w pkt. 4).

Tak powinno to wyglądać w oknie warstw:



Lime Point 11. Zapisz plik, nie zamykaj go, ponieważ będzie wykorzystywany przez dodatek GAP.

Etap pierwszy mamy z głowy.



Etap drugi - tworzenie folderu i plików animacji

Lime Point 1. Utwórz bezpośrednio na dysku nowy folder na potrzeby animacji, w którym dodatek GAP będzie zapisywał pliki w formacie XCF. Każdy taki plik będzie później osobną klatką animacji. Po zakończeniu pracy będzie można go usunąć. Ja swój nazwałem animacja.

Lime Point 2. Otwórz nowy przezroczysty obraz o rozmiarze 100x100 pikseli.
Zapisz go jako dowolnanazwa_00001.xcf w folderze przed chwilą utworzonym.
Uwaga! Końcówka 00001 jest bardzo ważna!

Lime Point 3. Duplikuj plik 71 razy. Video -> Duplicate Frames...
Suwak N times (N razy) na 71 co da ci w sumie 72 klatki animacji.

Dlaczego 72 klatki? Założyłem, że każdy obraz, a masz ich cztery, będzie animowany na 18 klatkach. Czterokrotna wielokrotność osiemnastu to właśnie siedemdziesiąt dwa.




Etap trzeci (najdłuższy) – tworzenie wstępnych animacji

Lime Point 1.   Z menu Video wybierz Move Path....
Otworzy się okno Ścieżki ruchu (Move Path).

   Nie będę tu opisywał funkcji okna „Ścieżki ruchu”. Zajrzyj do jednego z moich poprzednich tutoriali o animacji, choćby do:  Prawie jak Beryl - animacja z GAP.

Lime Point 2. W oknie Move Path w rozwijanym menu Source Image/Layer (Obraz źródłowy) wybierz warstwę obraz_1.png z pliku warstwy.xcf.
 A) Stepmode (Tryb kroku) ustaw na None (Brak).
 B) Zaznacz Instant Apply co pozwoli Ci zobaczyć wybraną warstwę w oknie podglądu (Preview).
 Ustaw suwak To Frame (Do ramki) na pozycję 18 i kliknij OK.

Lime Point 3. Ponownie wybierz Move Path... z menu Video.
W menu Source Image/Layer (Obraz źródłowy) wybierz warstwę obraz_2.png z pliku warstwy.xcf.
Powtórz kroki A i B z poprzedniego punktu.
Suwak From Frame ustaw na 19 a To Frame na 36.

Lime Point 4. Powtórz te czynności dla warstw obraz_3.png (From Frame: 37, To Frame: 54) i obraz_4.png (From Frame: 55, To Frame: 72)

Lime Point 5. Z menu Video wybierz Playback.... W oknie Videoframe Playback każda z wstawionych warstw ma być wyświetlana w 18 kolejnych klatkach.

Kolejny krok to dodanie warstw ramki_1 i ramki_2. Warstwę ramki_1 nałożymy na obraz_1.png i obraz_3.png a warstwę ramki_2 na obraz_2.png i obraz_4.png.

Lime Point 6. Ponownie otwórz okno Move Path...
W menu Source Image/Layer wybierz warstwę ramki_1 z pliku warstwy.xcf.
Wykonaj dla niej te same czynności, co dla warstw obraz_1.png i obraz_3.png (te same parametry From- i To Frame).
Następnie wybierz warstwę ramki_2 i powtórz to samo, co powyżej, z parametrami dla obraz_2.png i obraz_4.png.

Lime Point 7. Sprawdź, czy wszystkie warstwy zostały prawidłowo umieszczone za pomocą poznanego wcześniej okna Playback....


Teraz wykonasz operację, której nie da się cofnąć. Musisz więc być pewny(a), że animacja jest prawidłowa, czyli taka jak pokazałem wyżej. Jest to łączenie warstw we wszystkich plikach xxx_00001.xcf stanowiących poszczególne klatki przyszłej animacji. Połączysz w jedno warstwy „ramek” z warstwami obrazów leżących poniżej.

Lime Point 8. Z menu Video wybierz Frames Modify....
Sprawdź czy w oknie dialogowym Frames Modify (Modyfikacja ramek) masz zaznaczoną opcję Pattern is a list of layerstack numbers.
W okienku Layer Pattern wpisz 0-1. Dlaczego „0-1”? Dodatek GAP numeruje warstwy poczynając od zera i od góry stosu warstw. Ponieważ chcesz połączyć najwyższą warstwę z warstwą poniżej, odpowiednio musisz wpisać ich numery.


Lime Point 9. W tym samym oknie kliknij Function i z rozwijanego menu wybierz Merge Layers -> Merge layer(s) clipped to image i kliknij Ok.



W tym momencie czas na dodanie błysku do poszczególnych obrazów. Błysk ma przebiegać przez pięć klatek na każdym obrazie, ale tak naprawdę będzie widoczny tylko na trzech.
   Odpowiednio:
- na pierwszym obrazie od 6 do 10,
- na drugim obrazie od 24 do 28,
- na trzecim obrazie od 41 do 45,
- na czwartym obrazie od 60 do 64.

Lime Point 10. Otwórz okno Move Path.
W Source Image/Layer wybierz warstwę błysk.
Stepmode ustaw na None.
Zaznacz Instant Apply.
Dodaj przezroczystość do błysku przesuwając suwak Opacity (Nieprzepuszczalność) na 80.
Podnieś warstwę z błyskiem do góry o 40 pikseli ustawiając suwak Y na -40.
Teraz przesuń błysk poza prawą krawędź obrazu ustawiając suwak X na 80.
Błysk ma być dodany, jak na razie, tylko do pierwszego obrazu. Przesuń więc suwak To Frame na 18.

    Dodając punkty kontrolne animacji spowodujesz, iż warstwa z błyskiem będzie animowana od 6 do 10 klatki.

Lime Point 11. Kliknij dwa razy w przycisk Add Point (Dodaj punkt). Tak aby Current Point (Aktualny punkt) zmienił się z [ 1] of [ 1] na [ 3] of [ 3].
Przesuń błysk poza lewą krawędź obrazu ustawiając suwak X na -90.
Kliknij przycisk Add Point aby Current Point zmienił się z [ 3] of [ 3] na [ 4] of [ 4].

    Kolej na ustawienie klatek kluczowych dla drugiego i trzeciego punktu animacji.

Lime Point 12. Kliknij dwa razy w przycisk Prev Point (Poprzedni punkt). W Current Point powinien pojawić się wpis [ 2] of [ 4].
W opcji Keyframe (Ramka kluczowa) wpisz 6.
Kliknij przycisk Next Point (Następny punkt). W Current Point powinien pojawić się wpis [ 3] of [ 4].
W opcji Keyframe wpisz 10.

Teraz możesz podejrzeć animację.

Lime Point 13. Kliknij w przycisk Anim Preview (Podgląd animacji). Otworzy się okno ustawień podglądu.


W oknie Anim Preview zaznacz opcję Exact object on frames.
Frame rate (Tempo ramkowe) ustaw na 10, a Scale preview na 100 i kliknij OK.
Otworzą się dwa nowe okna. Obraz tymczasowy bez nazwy i okno podglądu animacji.
Animacja z okna podglądu:


Lime Point 14. Obejrzyj animkę i zamknij oba okna nie zapisując obrazu.

Lime Point 15. Jeśli Twoja animacja wygląda jak ta powyższa, to kliknij przycisk Zapisz (Save) w celu zapisania do pliku ustawień punktów kontrolnych. Otworzy się poniższe okno:


Zapamiętaj nazwę pliku animacja.path_points i kliknij OK.

Lime Point 16. Teraz kliknij w OK w oknie Move Path.

Należy Ci się w tym miejscu kilka słów wyjaśnienia odnośnie pliku parametrów punktów kontrolnych. Otóż czynności z punktów od 10 do 12 powtórzysz jeszcze trzykrotnie. Plik animacja.path_points w dużej mierze pozwoli ci na ich zautomatyzowanie. Otworzysz tylko okno Move Path, ustawisz warstwę do animacji i wybierzesz tryb kroku, oraz ustawisz suwaki From Frame i To Frame. Resztę ustawi otwarcie w/w pliku. Mało zrozumiałe? Nie szkodzi. Zaraz wykonasz to co opisałem i zrozumiesz.

Lime Point 17. Otwórz okno Move Path.
Jako Source Image/Layer ustaw warstwę błysk.
Stepmode - None;
Zaznacz Instant Apply;
Ustaw: From Frame - 19, To Frame - 36..
Kliknij przycisk Otwórz (Open).
W oknie, które się otworzy wyszukaj plik animacja.path_points i kliknij OK.


Kliknij OK w oknie Move Path.

Lime Point 18. Powtórz kroki z punktu 17 ustawiając tym razem From Frame na 37, a To Frame na 54.

Lime Point 19. Jeszcze raz powtórz kroki z punktu 17. Suwak From Frame ustaw na 55, a To Frame pozostaw bez zmian (72).

Lime Point 20. Z menu Video wybierz Playback....
Ustaw prędkość odtwarzania (Speed) na 10 i kliknij przycisk odtwarzania.


Animacja powinna wyglądać tak:


Pamiętasz operacje związane z łączeniem warstw? Wykonasz je jeszcze raz. W tym przypadku połączysz warstwy z błyskiem z warstwami obrazów.

Lime Point 21. Powtórz czynności z punktów 8 i 9.

Teraz dodasz przyciemnianie do każdego z obrazów.

Lime Point 22. Otwórz okno Move Path....
Jako obraz źródłowy wybierz warstwę przyciemnienie.
Stepmode ustaw na None, zaznacz Instant Apply, suwak Opacity przesuń na 0, a To Frame na 18.
Dwa razy kliknij przycisk Add Point co da ci w sumie trzy punkty kontrolne animacji.
Dla trzeciego punktu animacji ustaw suwak Opacity na 50.
Kliknij przycisk Prev Point.
Ustaw Keyframe na 12.
Powtórz czynności z punktów 13 i 14.

Animacja z okna podglądu:


Lime Point 23. Kliknij w przycisk Zapisz.
W oknie Save Path Points to File wpisz nazwę animacja1.path_points i kliknij OK.
Kliknij OK w oknie Move Path.

Lime Point 24. Otwórz okno Move Path....
Jako obraz źródłowy wybierz warstwę przyciemnienie.
Stepmode - None, zaznacz Instant Apply.
Ustaw suwak From Frame na 19, a To Frame na 36.
Kliknij przycisk Otwórz.
W oknie Load Path Points from File wybierz plik animacja1.path_points i kliknij OK.
Kliknij OK w oknie Move Path.

Lime Point 25. Musisz jeszcze dwukrotnie dodać warstwę przyciemnienie do animacji. Powtórz kroki z punktu 24. Zmieni się jedynie zakres klatek na których będzie przyciemnienie:
   1 - From Frame ustaw na 37, a To frame na 54.
   2 - From Frame na 55, a To frame pozostaw na 72.

Animacja w oknie podglądu (Video -> Playback...) powinna wyglądać tak:


Lime Point 26. Czas na ponowne łączenie warstw. Powtórz kroki z pkt. 8-9.

Pozostało jeszcze dodanie maski.
Wykonasz te same czynności, co przy dodawaniu innych warstw (pkt. 1-6).

Lime Point 27. Otwórz okno Move Path....
W Source Image/Layer wybierz warstwę maska_1.
Jak zawsze Stepmode ustaw na None i zaznacz Instant Apply.
Suwak To frame ustaw na 18 i kliknij OK.
Dodaj teraz warstwę maska_2 ustawiając suwaki From Frame i To frame odpowiednio na 19 i 36.
Dodaj powtórnie warstwę maska_1 ustawiając suwaki From Frame i To frame na 37 i 54.
Jeszcze raz dodaj warstwę maska_2 ustawiając suwak From Frame na 55, a suwak To frame pozostaw na 72.

Teraz z warstw masek utworzysz maskę właściwą. Kolor czarny maski utworzy przezroczystość.

Lime Point 28. Z menu Video wybierz Frames Modify....
W oknie Frames Modify sprawdź czy masz zaznaczoną opcję Pattern is a list of layerstack numbers.
W okienku Layer Pattern wpisz 1. Nr 1 odpowiada warstwie, na którą chcesz nałożyć maskę.


Kliknij Function i z rozwijanego menu wybierz Layer Mask -> Copy layermask from layer above i kliknij OK.


W zakładce Warstwy przy warstwie obraz_1.png powinna pojawić się maska.


Teraz należy usunąć warstwę z maskami.

Lime Point 29. Z menu Video wybierz Frames Modify....
Kliknij Function i z rozwijanego menu wybierz Delete layer(s).
Upewnij się, że okienku Layer Pattern jest 0 i kliknij OK.

Animacja z okna podglądu:


Do dalszej pracy potrzebujesz czterech animacji, które utworzysz z plików aniamcja_000xx.xcf.

Lime Point 30. Z menu Video wybierz Frames to Image....
W oknie Frames to Image ustaw suwak To Frame na 18 i kliknij OK. Powstanie nowy obraz bez nazwy.
Zapisz obraz jako animacja_1.xcf.
Ponownie wybierz Video -> Frames to Image....
Ustaw suwak From Frame na 19.
Ustaw suwak To Frame na 36 i kliknij OK.
Zapisz nowo powstały obraz jako animacja_2.xcf.

Jeszcze dwukrotnie otworzysz okno Frames to Image i stworzysz dwa obrazy. Poniżej podaję tylko ustawienia suwaków From Frame i To Frame.

Dla pliku animacja_3.xcf ustaw suwak From Frame na 37, a suwak To Frames na 54.
Dla pliku animacja_4.xcf ustaw suwak From Frame na 55, a suwak To Frames pozostaw na 72.
Teraz możesz zamknąć plik animacja_00001.xcf i warstwy.xcf.



Etap czwarty – obracanie animacji

Lime Point 1. Otwórz plik animacja_1.xcf.
W oknie Ustawianie wymiarów płótna obrazu (Obraz -> Wymiary płótna...) ustaw Szerokość i Wysokość na 125 pikseli.
Kliknij w przycisk Wyśrodkuj, a następnie w Zmień rozmiar.
Z menu Warstwa wybierz Layer(s) to Image Size.
Z menu Filtry wybierz Filter all Layers....
W oknie filtru w okienku Search wpisz map i kliknij w guzik Search by Name (Znajdź według nazwy).


Lime Point 2. W okienku wyników wyszukiwania zaznacz plug-in-map-object i kliknij w przycisk Apply Varying (Zastosuj zmienne wartości). Otworzy się okno Odwzorowanie na obiekt.


Lime Point 3. Jako Obiekt docelowy ustaw Płaszczyzna.
Zaznacz opcję Przezroczyste tło.
Sprawdź czy masz zaznaczoną opcję Wygładzanie.

Lime Point 4. Przejdź do zakładki Światło.
Typ źródła światła ustaw na Bez światła.

Lime Point 5. Przejdź do zakładki Ułożenie.
W opcji Obrót ustaw parametr Y na -88 i kliknij OK.

Lime Point 6. Otworzyło się okno dialogowe powtórnego wywołania przed chwilą zastosowanego odwzorowania na obiekt. Kliknij w guzik Continue (Kontynuuj).

Lime Point 7.Ponownie otworzy się okno Odwzorowanie na obiekt. Przejdź w nim do zakładki Ułożenie.
W opcji Obrót ustaw parametr Y na 82 i kliknij OK.

Lime Point 8. Otworzyło się okno dialogowe powtórnego wywołania przed chwilą zastosowanego odwzorowania na obiekt. Troszkę inne niż poprzednio, ale to mało ważne.
Kliknij w guzik Continue (Kontynuuj).

Teraz w zakładce Warstwy włącz widok wszystkich warstw ([Shift+LPM na pierwszy od lewej kwadrat przy dowolnej warstwie).

Widok zakładki Warstwy przed:                                                                 i po włączeniu widoku wszystkich warstw:
                                         

Lime Point 9. Wybierz Filtry -> Animacja -> Playback....

Animacja z okna podglądu:


Zapisz plik i zamknij go.

Lime Point 10. Otwórz plik animacja_2.xcf.
Powtórz kroki z całego Etapu czwartego, pomijając oczywiście otwarcie pliku animacja_1.xcf (to samo dotyczy kolejnych punktów).

Lime Point 10. Otwórz plik animacja_3.xcf.
Powtórz Etap czwarty.

Lime Point 10. Otwórz plik animacja_4.xcf.
Powtórz Etap czwarty.


Etap piąty – tworzenie plików xcf dla animacji końcowej


Lime Point 1. Otwórz nowy przezroczysty obraz o wymiarach 125x125 pikseli.
Stwórz bezpośrednio na dysku nowy folder na potrzeby animacji i zapisz w nim przed chwilą utworzony plik jako final_00001.xcf.

Lime Point 2. Z menu Video wybierz Duplicate Frames....
W oknie dialogowym duplikowania w opcji N-times wpisz 71 i kliknij OK.

Lime Point 3. Otwórz obraz animacja_1.xcf.

Lime Point 4. W obrazie final_00001.xcf z menu Video wybierz Move path....
W oknie Move Path w Source Image/Layer ustaw warstwę frame_00001 (41ms).
Stepmode ustaw na Loop (Pętla).
Suwak To Frame ustaw na 18 i klinij OK.

Lime Point 5. Zamknij plik animacja_1.xcf.
Otwórz animacja_2.xcf.

Lime Point 6. W pliku final_00001.xcf z menu Video wybierz Move path....
Stepmode ustaw na Loop.
W Source Image/Layer wybierz warstwę frame_00019 (41ms).
Suwak From Frame ustaw na 19.
Suwak To Frame ustaw na 36 i klinij OK.

Lime Point 7. Zamknij plik animacja_2.xcf.
Otwórz animacja_3.xcf.

Lime Point 8. W pliku final_00001.xcf z menu Video wybierz Move path....
Stepmode - Loop.
W Source Image/Layer wybierz warstwę frame_00037 (41ms).
Suwak From Frame ustaw na 37, a To Frame na 54 i klinij OK.

Lime Point 9. Zamknij plik animacja_3.xcf.
Otwórz animacja_4.xcf.

Lime Point 10. W pliku final_00001.xcf z menu Video wybierz Move path....
Stepmode - Loop.
W Source Image/Layer wybierz warstwę frame_00055 (41ms).
Suwak From Frame ustaw na 55, a To Frame pozostaw na 72 i klinij OK.
Zamknij obraz animacja_4.xcf.



Etap szósty – tworzenie animacji końcowej

Lime Point 11. Z menu Video wybierz Frames to Image....

Lime Point 12. Zmień wpis w Layer Basename (Nazwa bazowa warstwy) z frame_[######] (41ms) na frame_[######] (80ms) (replace), co zmniejszy ilość klatek na sekundę z 24 na 12, a wpis „replace” czyli „zastąp” pozwoli na właściwe wyświetlanie animacji.
Zaznacz opcję Exclude BG-Layer:. Spowoduje to pominięcie warstw Tło podczas eksportu animacji i kliknij OK.


Lime Point 13. Nowo powstały plik wyeksportuj do formatu GIF zapisując go jako animację.

Lime Point Koniec



K71



* Skrypty_tut.rar (1.78 KB - pobrany 1157 razy.)
« Ostatnia zmiana: 17.01.2012, 23:57:35 wysłane przez Sooly » Zapisane
AroGancjA Records
Użytkownik

Reputacja: 2 Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
GIMP: 2.6 + GAP
Licencja: Copyright
Wiadomości: 31
Galeria Użytkownika


A.G.A


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #1 : 29.05.2007, 18:32:47 »

czy mi ktos powie jak zrobic te prowadnice?? czy to moga byc zwykle linie?
Zapisane
Mariek
Użytkownik

Reputacja: 3 Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
GIMP: 2.2
Wiadomości: 46
Galeria Użytkownika


...Gimp? Oczywiście...


Zobacz profil
« Odpowiedz #2 : 29.05.2007, 18:43:57 »

czy mi ktos powie jak zrobic te prowadnice?? czy to moga byc zwykle linie?

1. Obraz->Prowadnice->Nowa prowadnica...

2. Nie*.

*tak jeśli będzie to na nowej warstwie, którą skasujemy później
Zapisane



...kiedyś Mariek...
...później M4RI3K...
...teraz Mariek...
kempa
Nowicjusz

Reputacja: 3 Offline Offline

Wiadomości: 1
Galeria Użytkownika

kempa


Zobacz profil
« Odpowiedz #3 : 05.06.2007, 09:03:47 »

ej, po kliknięciu move patch  wywala błąd że zły format nazwy jak robiłem wszystko dokładnie jak w tutorialu Co?
Zapisane
Kifer71
Gość
« Odpowiedz #4 : 06.06.2007, 21:05:12 »

Kempa najczęściej bywa tak jeśli użyjesz polskiej czcionki w nazwie pliku lub nazwie folderu w którym ten plik zapisujesz.
Zapisane
LeonardoX
Nowicjusz

Reputacja: 2 Offline Offline

Wiadomości: 1
Galeria Użytkownika

LeonardoX


Zobacz profil
« Odpowiedz #5 : 28.07.2007, 13:44:31 »

a mi wyszło coś takiego  Mrugnięcie

później będę musiał naprawić rozmiary bo 1 obrazek jest za duży Smutny
dzięki za tuta Uśmiech
Zapisane
Xemnas
Nowicjusz

Reputacja: 2 Offline Offline

GIMP: 2.2
Wiadomości: 1
Galeria Użytkownika

Xemnas


Zobacz profil
« Odpowiedz #6 : 13.08.2007, 15:41:40 »

Mam jeden problem z Twoim tutkiem T^T Wygląda on tak: Nie chodzi tu o szarość lub powolne poruszanie się, lecz o widoczne "poprzednie warstwy" ==' Nie mam pojęcia jak je usunąć == Robiłem wszystko według instrukcji == Pomocy, proszę T_T

PS Konwersja na szarość / [to drugie] daje ten sam efekt =='
Zapisane
Kifer71
Gość
« Odpowiedz #7 : 13.08.2007, 19:49:43 »

W nazwach kaltek zabrakło ci wpisu "replace" czyli "zastąp".
Twoja nazwa klatki "Tło (40ms)", a powinno być "Tło (40ms) (replace)".
Wpis "(replace)" powinieneś mieć przy każdej klatce. Pomocny jest przy tym skrypt "Settings", o którym piszę na początku tutoriala.
Zapisane
conio
Nowicjusz

Reputacja: 2 Offline Offline

GIMP: 2.2 + GAP
Licencja: Copyright
Wiadomości: 12
Galeria Użytkownika



Zobacz profil
« Odpowiedz #8 : 02.09.2007, 02:55:30 »

Wow super tutek, mnóstwo roboty ale efekt jest tego wart, avatar do mojej ulubionej gry (WarRock):

Zapisane
stoklosa
Nowicjusz

Reputacja: 2 Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
GIMP: 2.4
Wiadomości: 4
Galeria Użytkownika



Zobacz profil
« Odpowiedz #9 : 29.09.2007, 00:42:33 »

bardzo fajny tutek, i całkiem spoko stronka, szkoda ze dopiero teraz ją odkryłem Duży uśmiech


* animka.gif (337.34 KB, 125x125 - wyświetlony 33852 razy.)
Zapisane

zachęcam na odwiedzaniu mojej galerii Uśmiech zależy mi na waszych ocenach i komentarzach Uśmiech
stoklosa
Nowicjusz

Reputacja: 2 Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
GIMP: 2.4
Wiadomości: 4
Galeria Użytkownika



Zobacz profil
« Odpowiedz #10 : 29.09.2007, 00:46:55 »

mam jeszcze pytanie, dlaczego rogi animacji są przycięte? czy to zależy od tego jak powiększymy wymiary obrazu? gdybym dał więcej niż 125 nie byłoby tego?

171.   W oknie skalowania rozmiaru ustaw Szerokość i Wysokość na 125 pikseli. Wilber
Zapisane

zachęcam na odwiedzaniu mojej galerii Uśmiech zależy mi na waszych ocenach i komentarzach Uśmiech
Kifer71
Gość
« Odpowiedz #11 : 29.09.2007, 14:32:07 »

Cytuj
mam jeszcze pytanie, dlaczego rogi animacji są przycięte? czy to zależy od tego jak powiększymy wymiary obrazu? gdybym dał więcej niż 125 nie byłoby tego?

Dokładnie tak.
Zapisane
dario3d
Nowicjusz

Reputacja: 2 Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
GIMP: 2.2
Wiadomości: 2
Galeria Użytkownika


Odwiedź mą galerię! ;]


Zobacz profil
« Odpowiedz #12 : 22.10.2007, 18:10:38 »

Mój problem zaczyna się:

44.   Z menu Video wybierz Duplicate frames....
45.   W oknie dialogowym Duplikowanie ramek (Duplicate Frames) ustaw suwak N razy (N-times) na 71 co da ci w sumie 72 klatki animacji.

No właśnie, czy do tego Video potrzebuje innego programu Smutny czy po prostu moja wersja jest za stara Język ?  (2.2.17)

Prosze o pomoc bo tutek jest zarąbisty i chce go dokończyć  Duży uśmiech a już całkiem nieźle idzie ;]
Zapisane

Odwiedź mą galerię! ;]
Kifer71
Gość
« Odpowiedz #13 : 22.10.2007, 18:30:15 »

Musisz doinstalować GAP, a znajdziesz go w dziale Download
Zapisane
Strony: [1] 2 3 ... 14
DrukujPobierz PDF
Polskie Forum Użytkowników GIMP-aTutorialeTutorialeGIMPAnimacjeWątek: Obracający się awatar
Skocz do: