Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?


Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji

Strony: [1] 2  Wszystkie
DrukujPobierz PDF
Autor Wątek: Piekielny Tetris 3D  (Przeczytany 36596 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Typhon
Opiekun tutoriali

Reputacja: 20 Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
GIMP: 2.6
Licencja: Copyright
Wiadomości: 1 875
Galeria Użytkownika



Zobacz profil
« : 16.01.2010, 19:24:56 »


Opracowanie: Typhon
Poziom trudności: łatwy





Piekielna wersja Tetrisa 3D powstała... na Ziemię wypuszczone zostały tylko zdeformowane ogniem piekielnym kwadratowe bloki, które otrzymały jedną misję... Zawładnąć Gimp-em i PFUG-iem...

Tutorial napisany w wersji GIMP 2.6.7 W innych wersjach nazwy narzędzi i pojęć mogą się różnić.




Lime Point Zaczynamy

Lime Point 1. Stwórz nowy obraz [Ctrl+N] o wielkości 700x700px.

Lime Point 2. Trzykrotnie użyj Filtry -> Renderowanie -> Lawa.., a suwak szorstkości ustaw na 10. Po wytworzeniu przez program lawy pojawi się nowa warstwa. Jedną z tych warstw nazwij LEWO, zaś drugą DÓŁ



Lime Point 3. Użyj teraz Filtry -> Odwzorowanie -> Odwzorowanie obiektu....

 Orange Point 3.1 Jeżeli posiadasz w komputerze procesor mocniejszy niż 1.8 GHz i ponad 2 GB Ramu, wejdź w Edycja -> Preferencje... i zmień Rozmiar cache kafli z 1024 (domyślnie) na 2/4 - 3/4 mocy Twoich kości RAM. W moim wypadku z 1024 zwiększyłem do 3000 MB.
color=beige]Opcje:[/color]
  • Zaznacz Wyświetlaj szkielet,
  • Zaznacz Przezroczyste tło.
Światło - Położenie:
  • X: 1,00
  • Y: -1,00
  • Z: 5,50
Ułożenie - Obrót:
  • X: -22,0
  • Y: 26,00
  • Z: 0,00
Prostopadłościan - Obrazy na płaszczyznach prostopadłościanu:
  • Przód: Tło
  • Dół: Dół
  • Lewo: Lewo

Kliknij [OK] i uzbrój się w cierpliwość. Odwzorowanie takiego prostopadłościanu może trwać długo (około 1 minuty), więc najlepiej, abyś w czasie odwzorowywania nie dotykał żadnego z narzędzi.
Po stworzeniu prostopadłościanu wszystkie warstwy możesz bezpiecznie skasować. Duplikuj warstwę z kostką i ustaw jej tryb na Suma, lub Przesiewanie. Połącz wszystkie warstwy razem.



Lime Point 5. Włącz teraz Filtry -> Odwzorowanie -> Zniekształcenie fraktalne.... Tutaj suwaki musisz dopasować sam, ponieważ efektów do uzyskania jest dosłownie ponad miliard... Najważniejsze jednak, abyś suwak Głębia ustawił na wartość nie większą niż 3,00.
Moje ustawienia suwaków:
  • X1: 5,26
  • X2: -5,79
  • Y1: -4,21
  • Y2: 4,74
  • Głębia: 1



Lime Point 6.Jeżeli chcesz mieć same kostki, właśnie zakończyłeś pracę, lecz jeśli nie... Stwórz nową warstwę, użyj na niej Filtry -> Renderowanie -> Chmury -> Plazma..., a suwak Turbulencje ustaw na 2,00. Zrób duplikat tej warstwy.

Lime Point 7. Wyłącz wszystkich warstw poza najniższą, na której znajduje się plazma. Potraktuj ją Kolory -> Barwienie... o następujących wartościach:
Barwienie:
  • Odcień: 0
  • Nasycenie: 75
  • Jasność: -10

Lime Point 8. Włącz widoczność duplikatu warstwy z plazmą i wykonaj na niej tą samą operację, lecz wartości suwaków zmień na:
Barwienie:
  • Odcień: 55
  • Nasycenie: 70
  • Jasność: 5
Zmień tryb warstwy z żółtą plazmą na [/b]Twarde światło[/b], po czym połącz obie plazmy i nazwij je Tło[. Włącz widoczność wszystkich warstw.



Lime Point 9. Wybierz warstwę Tło, użyj Filtry -> Rozmycie -> Rozmycie "w ruchu".... Typ rozmycia ustaw na Powiększanie, a suwak Długość przesuń na wartość równą 13. Włącz teraz Filtry -> Artystyczne -> Rysunek... i po prostu kliknij Ok.



Lime Point 10. Daj Kanał alfa na zaznaczenie warstwie z klockami, powiększ zaznaczenie Zaznaczenie -> Powiększ... o 4px, stwórz nową warstwę pod klockami, ale nad tłem i wypełnij ją czarnym kolorem.



Lime Point Koniec



Warstwę, która ma być konturem można dodatkowo rozmyć używając Filtry -> Rozmycie -> Rozmycie "w ruchu", aby bardziej wtopić klocki w tło, lecz INSEKT zażyczył sobie "bez zbędnych efektów na klockach" Uśmiech

Miłego zrzucania bloczków Mrugnięcie
Typhon


« Ostatnia zmiana: 08.02.2012, 23:46:55 wysłane przez Typhon » Zapisane

bufu
Użytkownik

Reputacja: 2 Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
GIMP: 2.6
Licencja: Copyright
Wiadomości: 49
Galeria Użytkownika



Zobacz profil
« Odpowiedz #1 : 29.03.2010, 23:48:27 »

Jestem 1-szy. Uśmiech Udało mi się zrobić takie coś. Zrobiłem w klocku i na płaszczyźnie. Chyba mi wyszło.


* tetris.png (164.14 KB, 300x300 - wyświetlony 755 razy.)

* tetris1.png (152.09 KB, 300x300 - wyświetlony 732 razy.)
Zapisane

kimpowiec
Nowicjusz

Reputacja: 0 Offline Offline

Wiadomości: 4
Galeria Użytkownika

kimpowiec


Zobacz profil
« Odpowiedz #2 : 30.03.2010, 19:44:28 »

Ludzie nie rozumiem tego punktu "Po stworzeniu prostopadłościanu wszystkie warstwy możesz bezpiecznie skasować. Duplikuj warstwę z kostką i ustaw jej tryb na Suma, lub Przesiewanie. Połącz wszystkie warstwy razem." gdzie ten tryb się ustawia? i jak je połączyć i które te warstwy usunąć? te lewo dół i tło?
Zapisane
B.Cast
Nowicjusz

Reputacja: 0 Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
GIMP: 2.6
Licencja: Copyright
Wiadomości: 1
Galeria Użytkownika


Trening czyni mistrza.


Zobacz profil
« Odpowiedz #3 : 30.03.2010, 20:59:19 »

a mi wyszło tak że tło mam na pierwszym planie czyli najbardziej widoczna ściana prostopadłościanu jest biała. Ile tych warstw mam zrobić z lawą bo pisze 3 razy użyj filtru a za każdym razem pojawia się nowa warstwa czyli są z tłem 4, natomiast nazwać mam tylko 2 jako góra i dół. Nie rozumiem Skwaszony
Zapisane

Czytaj regulamin - Danyeru.
kimpowiec
Nowicjusz

Reputacja: 0 Offline Offline

Wiadomości: 4
Galeria Użytkownika

kimpowiec


Zobacz profil
« Odpowiedz #4 : 30.03.2010, 22:26:16 »

Oke zrobiłem wszystko. B.Cast ja to zrobiłem inaczej niż autor pisał tzn tam coś wspomniał od tle że dać na przodzie tło, ja dałem warstwę z lawą i mi wyszło co trzeba ...
Zapisane
Typhon
Opiekun tutoriali

Reputacja: 20 Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
GIMP: 2.6
Licencja: Copyright
Wiadomości: 1 875
Galeria Użytkownika



Zobacz profil
« Odpowiedz #5 : 30.03.2010, 22:29:05 »

Kasować możesz warstwy z kwadratami, które zostały wykorzystane do stworzenia sześcianu. Wtedy zostaje Ci 1 warstwa z kostką, którą duplikujesz. Tryb warstwy duplikowanej kostce możesz gdy klikniesz CTRL+L i wybierzesz odpowiedni rodzaj trybu po napisie "Tryb warstwy:"
CZARNE tło jest Wam kompletnie nie potrzebne, używacie jedynie kwadratów z lawą, więc są 3 warstwy. Po wygenerowaniu kostki kasujecie wszystkie warstwy poza warstwą z kostką.
4 warstwy:
Czarne tło domyśle = śmietnik
Lewo = ustawiasz przy generowaniu kostki
Dół = ustawiasz przy generowaniu kostki
Tło = trzeci kwadrat z lawą =  ustawiasz przy generowaniu kostki.

Nie używacie przezroczystości, to się nie dziwcie, nie zmieniacie parametrów kostki, to przód jest biały.
Zapisane

Gimpix
Użytkownik

Reputacja: 0 Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
GIMP: 2.6
Licencja: Copyright
Wiadomości: 45
Galeria Użytkownika



Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #6 : 01.04.2010, 21:07:33 »

mi wyszło takie cudo Język
Zapisane

janicowka
Nowicjusz

Reputacja: 0 Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
GIMP: 2.4
Licencja: Copyright
Wiadomości: 1
Galeria Użytkownika


Angin ?


Zobacz profil
« Odpowiedz #7 : 05.04.2010, 22:11:21 »

A ja nie rozumiem punktu 9. Smutny
Może mi go ktoś jakoś bardziej wytłumaczyć.

Zapisane

^.^ Ale Herbatka Jest Dobra ^.^
UeK.
Nowicjusz

Reputacja: 0 Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
GIMP: 2.6 + GAP
Licencja: Copyright
Wiadomości: 3
Galeria Użytkownika



Zobacz profil
« Odpowiedz #8 : 06.04.2010, 09:05:03 »

A mi wyskakuje jakiś błąd podczas robienia tej kostki  Płacz
Zapisane
jarekk1
Nowicjusz

Reputacja: 0 Offline Offline

GIMP: 2.6
Licencja: Copyright
Wiadomości: 8
Galeria Użytkownika

jarekk1


Zobacz profil
« Odpowiedz #9 : 08.04.2010, 20:52:37 »

AGHRR w tym odwzorowaniu to mam ten prostopadłościan to skąd mam wziąść tło jak mam do wybory np. w "PRZÓD" Lewo i dół mam zrobić new warstwe?? Zawstydzony
Zapisane
Typhon
Opiekun tutoriali

Reputacja: 20 Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
GIMP: 2.6
Licencja: Copyright
Wiadomości: 1 875
Galeria Użytkownika



Zobacz profil
« Odpowiedz #10 : 08.04.2010, 20:57:18 »

Masz zakładkę w której dobierasz teksturę prostopadłościanu...
UeK. Jaki?
Zapisane

UeK.
Nowicjusz

Reputacja: 0 Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
GIMP: 2.6 + GAP
Licencja: Copyright
Wiadomości: 3
Galeria Użytkownika



Zobacz profil
« Odpowiedz #11 : 11.04.2010, 11:26:04 »

Już wszystko w porządku pobrałem nowszą wersję gimpa i poszło Chichot

P.S. dobrze opisany tut i fajny efekt końcowy.
Zapisane
Aresi
Użytkownik

Reputacja: 0 Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
GIMP: 2.6 + GAP
Licencja: Copyright
Wiadomości: 21
Galeria Użytkownika



Zobacz profil
« Odpowiedz #12 : 11.04.2010, 15:47:15 »

Mam tego samego GIMPa, czyli 2.6.7 + GAP.
Cytuj
Prostopadłościan - Obrazy na płaszczyznach prostopadłościanu:

    * Przód: Tło
    * Dół: Dół
    * Lewo: Lewo
Tego nie mogę zrozumieć po co to jest... Sam u siebie zrobiłem tylko jedną ścianę, a reszta jakoś tako nie pasuje. Kostka przez to nie wyszła. Wytłumaczcie mi proszę o co chodzi z tym co jest u mnie wyrywkiem z tuta.
Zapisane
Typhon
Opiekun tutoriali

Reputacja: 20 Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
GIMP: 2.6
Licencja: Copyright
Wiadomości: 1 875
Galeria Użytkownika



Zobacz profil
« Odpowiedz #13 : 11.04.2010, 16:03:44 »

Przy odwzorowywaniu na obiekt wybierasz zakładkę odpowiednią i tam masz do ustalenia jaką teksturę ma mieć dana ściana sześcianu.
Zapisane

Strony: [1] 2  Wszystkie
DrukujPobierz PDF
Polskie Forum Użytkowników GIMP-aTutorialeTutorialeGIMPRóżneWątek: Piekielny Tetris 3D
Skocz do: