Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?


Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji

Strony: [1]
DrukujPobierz PDF
Autor Wątek: animacje postaci  (Przeczytany 6211 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Juran
Nowicjusz

Reputacja: 0 Offline Offline

Wiadomości: 8
Galeria Użytkownika

Juran


Zobacz profil
« : 28.11.2009, 20:07:02 »

Witam.
Rozmyślam nad stworzeniem
własnej gry
mam sporo czsu wolnego i bardzo bym chciale sie zająć czymś twórczym
tak więc mam problem bo nie wiem jak zrobić postać do gry RPG
np. takich jak w metin2.pl
domyslam sie ze trzeba to bedzie rysowac kilka razy bo te postacie będą się poruszać itp.
więc proszę o podanie tutorialu lub gdzie mogę znaleść tutorial : jak stworzyć postać do gry
wiem że to nie będzie łatwe ale w życiu nic nie jest łątwe Uśmiech 2
Zapisane
Typhon
Opiekun tutoriali

Reputacja: 20 Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
GIMP: 2.6
Licencja: Copyright
Wiadomości: 1 874
Galeria Użytkownika



Zobacz profil
« Odpowiedz #1 : 28.11.2009, 20:14:32 »

"takie postacie jak w metin 2" mój drogi, to są modele 3D... za pomocą specjalnego programu (najczęściej człowiek w kombinezonie ruchowym) tworzy się animacje. Jedyne co tutaj jest do rysowania to tekstury.
Dobra rada : jak nie wiedziałeś nawet, że te ruszające się postacie to modele, nie zaczynaj robienia żadnej gry.


Edit: To znaczy wiesz... jak chcesz, możesz stworzyć około 12 tysięcy grafik jednego ludzika, jak podnosi rękę (: bo mniej więcej tyle by musiało być obrazów, aby z każdego kąta można było podziwiać Uśmiech
Zapisane

Mishell
Użytkownik

Reputacja: 0 Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
GIMP: 2.4
Licencja: Copyright
Wiadomości: 68
Galeria Użytkownika

Mishell


Zobacz profil
« Odpowiedz #2 : 28.11.2009, 20:46:00 »

jeśli chcesz mieć modele w 3D to użyj programu do tworzenia grafiki w 3D, Gimp raczej się nie nada Mrugnięcie Spróbuj darmowego programu "blender"
Zapisane
Typhon
Opiekun tutoriali

Reputacja: 20 Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
GIMP: 2.6
Licencja: Copyright
Wiadomości: 1 874
Galeria Użytkownika



Zobacz profil
« Odpowiedz #3 : 28.11.2009, 21:16:24 »

Albo znaleźć 3d max studio d: tam przy okazji można robić animacje modelu Uśmiech 2
Zapisane

tofatodi
Użytkownik

Reputacja: -1 Offline Offline

GIMP: 2.6 + GAP
Licencja: CC-NC-BY-SA
Wiadomości: 431
Galeria Użytkownika



Zobacz profil
« Odpowiedz #4 : 28.11.2009, 21:22:58 »

Chyba, że mogą być płaskie takie jak sprite'y w LF2 lub w Tibii.
Zapisane
Typhon
Opiekun tutoriali

Reputacja: 20 Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
GIMP: 2.6
Licencja: Copyright
Wiadomości: 1 874
Galeria Użytkownika



Zobacz profil
« Odpowiedz #5 : 28.11.2009, 21:33:53 »

Wyraźnie powiedział, że jak w metinie mają być...
Chyba, że gry pomylił jakimś cudem d:
Jeżeli chciałbyś stworzyć coś a'la fallout 1-2, wtedy rysuj postaci pod kątem 10*...
         .
 .  

Kropki to stopy xD
Zapisane

Juran
Nowicjusz

Reputacja: 0 Offline Offline

Wiadomości: 8
Galeria Użytkownika

Juran


Zobacz profil
« Odpowiedz #6 : 29.11.2009, 12:32:24 »

dzięki za pomoc
bo właśnie nie wiedziałem jak te modele narysować
bardzo mi pomogliście Uśmiech 2
oczywiście nie chce zrobic nie wiadomo jakies super gry
tylko taką podstawową w 3d
bo  w 2d  gry mi sie juz znudzilo robic Uśmiech 2
Zapisane
Typhon
Opiekun tutoriali

Reputacja: 20 Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
GIMP: 2.6
Licencja: Copyright
Wiadomości: 1 874
Galeria Użytkownika



Zobacz profil
« Odpowiedz #7 : 29.11.2009, 22:47:43 »

Jeżeli pragniesz zrobić prostą grę z prostymi modelami, które jakością nie powalają na kolana wejdz na te stronę http://www.hiveworkshop.com/forums/news.php zajrzyj do działu tutoriale, po czym poszukaj tutoriali o modelowaniu 3D w 3dMax studio Uśmiech
Zapisane

swistaku
Gość
« Odpowiedz #8 : 30.11.2009, 01:23:08 »

Ciekawi mnie czy w ogóle znasz się w ogóle na programowaniu, że uznajesz grę typu <etin2 za takie "od się" proste przedsięwzięcie dla jednej osoby na 2-3 wieczory. Chciałbym zauważyć, że gra to nie jest tylko warstwa zewnętrzna (modele 3d, tekstury, animacje, grafika 2d, etc), ale także wewnętrzna czyli tysiące linii kodu.

Jak Cię fascynują gry, a nie znasz się na programowaniu albo nie masz porządnego zespołu to radzę Ci zająć się zadaniem równie ciekawym, a zarazem - możliwe - nieco łatwiejszym, bo ograniczonym do jednego programu - chociażby Blender'a 3d. Mam na myśli tworzenie filmików Mrugnięcie
Zapisane
INSEKT
Emeryt

Reputacja: 27 Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
GIMP: 2.8
JID: INSEKT@jabster.pl
Licencja: Copyright
Wiadomości: 2 723
Galeria Użytkownika


Ja tu tylko sprzątam


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #9 : 30.11.2009, 09:21:00 »

Ale niektórzy mają fajne marzenia <aniolek>

Jeżeli pragniesz zrobić prostą grę z prostymi modelami, które jakością nie powalają na kolana wejdz na te stronę http://www.hiveworkshop.com/forums/news.php zajrzyj do działu tutoriale, po czym poszukaj tutoriali o modelowaniu 3D w 3dMax studio Uśmiech

Tak, trochę współpracowałem niegdyś przy tworzeniu map do WC3. Tam pewni ludzie tworzyli jeden naprawdę ładny model (taki od podstaw) w pełni działający hmm, miesiąc, 2 miesiące?
Zapisane

Nie odpowiadam na wiadomości "(Bez tematu)".
Kilka rad, czyli how-to "jak nie wkurzyć Insekta": 1, 2, 3

Twój tutorial po to tyle czasu gnije w "Gotowych", żebyś nie musiał go więcej poprawiać, gdy zostanie przeniesiony do indeksu! Każda Twoja edycja sprawi, że tutorial zniknie i nie będzie widoczny, dopóki ja go nie przywrócę.
Typhon
Opiekun tutoriali

Reputacja: 20 Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
GIMP: 2.6
Licencja: Copyright
Wiadomości: 1 874
Galeria Użytkownika



Zobacz profil
« Odpowiedz #10 : 30.11.2009, 12:34:39 »



Tak, trochę współpracowałem niegdyś przy tworzeniu map do WC3. Tam pewni ludzie tworzyli jeden naprawdę ładny model (taki od podstaw) w pełni działający hmm, miesiąc, 2 miesiące?
[/quote]

Więc idealnie zapełni to jego czas Chichot chociaż patrząc z innej strony... jak ja się kiedyś bawiłem w modelowanie dokładniejsze na programie Rhinoceros 3D, to stworzenie znośnego modelu bez animacji to 1 wieczór, dodanie punktów stawów to 30 minut, tylko w animacje się nie bawiłem nigdy Chichot
w skrócie robiłem prostokątnego człowieczka, potem klikałem magiczne F10 i punktami modyfikowałem kształt prostokąta na tors... wychodziło Chichot
no ale coż, jak chce, może próbować robić gre na gotowym już silniku Uśmiech
Zapisane

INSEKT
Emeryt

Reputacja: 27 Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
GIMP: 2.8
JID: INSEKT@jabster.pl
Licencja: Copyright
Wiadomości: 2 723
Galeria Użytkownika


Ja tu tylko sprzątam


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #11 : 30.11.2009, 16:36:35 »

...tylko w animacje się nie bawiłem nigdy Chichot

No to rzecz najbardziej czasochłonna Cię ominęła Chichot
Zapisane

Nie odpowiadam na wiadomości "(Bez tematu)".
Kilka rad, czyli how-to "jak nie wkurzyć Insekta": 1, 2, 3

Twój tutorial po to tyle czasu gnije w "Gotowych", żebyś nie musiał go więcej poprawiać, gdy zostanie przeniesiony do indeksu! Każda Twoja edycja sprawi, że tutorial zniknie i nie będzie widoczny, dopóki ja go nie przywrócę.
Strony: [1]
DrukujPobierz PDF
Polskie Forum Użytkowników GIMP-aTutorialePropozycje i prośby o tutorialeProśby o tutoriale (Moderator: davlasq)Wątek: animacje postaci
Skocz do: