Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?


Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji

Strony: 1 2 3 [Wszystkie]
DrukujPobierz PDF
Autor Wątek: Prawie jak Beryl - animacja z GAP  (Przeczytany 78788 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Kifer71
Gość
« : 13.04.2007, 21:15:17 »

Autor: Kifer71
Program: GIMP 2.2.x + dodatek GAP GIMP Animation Package
Link do GAP i nie tylko.





Etap pierwszy - przygotowanie obrazów wyjściowych



1.   Otwórz lub stwórz sześć obrazów o wymiarach 300 x 200 pikseli. Równie dobrze możesz pobrać te widoczne poniżej:







   Najlepszy efekt pracy końcowej uzyskasz, gdy wszystkie obrazy wyjściowe będą miały podobną kolorystykę i małą liczbę barw. Animacja to nic innego jak plik w formacie GIF, czyli maksymalnie 256 kolorach, a co za tym idzie niskiej jakości. Obrazy zbytnio rozbudowane kolorystycznie stracą dużo na swoim wyglądzie.

2.   Zapisz obrazy pod dowolnymi nazwami, najlepiej w formacie PNG. Możesz je zamknąć.
3.   Otwórz nowy obraz o wymiarach 300 x 200 pikseli i przezroczystym tle.
4.   Zapisz go jako np.: warstwy.xcf.

   Teraz wklej utworzone wcześniej obrazy na osobne warstwy do pliku warstwy.xcf.

5.   Z menu Plik w obrazie warstwy.xcf  wybierz Otwórz jako nową warstwę i z okna dialogowego wybierz najpierw pierwszy, potem drugi obraz i tak do szóstego.
6.   Usuń warstwę Tło.

   W zakładce Warstwy ma to wyglądać tak:



7.   Zapisz obraz.
8.   Zminimalizuj obraz.

Nie zamykaj obrazu warstwy.xcf, gdyż dodatek GAP będzie z niego korzystał w dalszej pracy nad animacją.



Etap drugi - tworzenie folderu i plików animacji



9.   Utwórz nowy folder na potrzeby animacji, w którym dodatek GAP będzie zapisywał pliki w formacie XCF. Każdy taki plik będzie później osobną klatką animki. Po zakończeniu pracy będzie można go usunąć. Ja swój nazwałem animacja.
10.   Otwórz nowy, przezroczysty obraz o rozmiarach 300 x 200 pikseli.
11.   Zapisz go pod dowolną nazwą według wzoru dowolna nazwa_000001.xcf. Mój nosi nazwę animacja_000001.xcf.

Nie używaj w nazwach folderu i pliku polskich znaków diakrytycznych.

12.   Warstwę Tło obrazu animacja_000001.xcf możesz pozostawić nie wypełnioną. Pod koniec pracy z animacją dodatek GAP doda białe tło. Jeśli zamierzasz mieć inny kolor tła niż białe, to w tej chwili jest dobry moment aby wypełnić je wybranym kolorem.
13.   Z menu Video wybierz Duplicate frames...
14.   W oknie dialogowym przesuń suwak N razy (N-times) na pozycję 59 co da ci w sumie 60 klatek animacji.



Etap trzeci – animowanie obrazu pierwszego



15.   Z menu Video wybierz Move Path... (Ścieżki ruchu).

   Otworzy się okno Ścieżki ruchu (Move Path). Czerwonymi ramkami zaznaczyłem opcje, których użyjesz przy niniejszym tutorialu.



A” - Obraz źródłowy (Source Image/Layer), warstwa poddawana animacji,
B” - Tryb kroku (Stepmode), zachowanie się animowanej warstwy,
C” - Uchwyt (Handle) , wskazanie punktu (czerwona kropka na przecięciu linii współrzędnych w oknie podglądu J), dla którego będą ustawiane współrzędne X i Y - E położenia warstwy wybranej w Obraz źródłowy (Source Image/Layer) A,
D” - Aktualny punk (Current Point),    wybrany punkt animacji,
E” - współrzędne uchwytu C,
F” - Zmiana rozmiaru (Scale and Modify), Szerokość (Width) i Wysokość (Height) wyrażane w procentach,
G” - Perspektywa (Perspective), skalowanie perspektywy,
H” - Ramka kluczowa (Keyframe), określa klatkę, na której ma się zakończyć dany punkt animacji D,
I” - Skalowanie proporcjonalne,
J” - Okno podglądu,
K” - Edycja punktów kontrolnych:
   - „K1” - Dodaj punkt (Add Point), dodaje kolejny punkt animacji,
   - „K2” - Poprzedni punkt (Prev Point), wybór punktu animacji,
   - „K3” - Następny punkt (Next Point), wybór punktu animacji,
   - „K4” - Otwórz (Open), wybór zapisanych parametrów punktów animacji,
   - „K5Zapisz (Save), zapis parametrów punktów animacji do pliku,
L” - Instant Apply, włącza i wyłącza widok w oknie podglądu, J, warstwy wybranej w Obraz źródłowy (Source Image/Layer)  A,
M” - Od ramki (From Frame), określa, od której klatki rozpocznie się animowanie warstwy wybranej w Obraz źródłowy (Source Image/Layer)  A,
N” - Do ramki (To Frame), określa klatkę ostatnią, na której zakończy się animowanie warstwy wybranej w Obraz źródłowy (Source Image/Layer)  A,
O” - Podgląd animacji (Anim Preview), umożliwia obejrzenie animacji przed jej zapisaniem,
P” - Ok, zapisanie animacji.

16.   Jako Obraz źródłowy (Source Image/Layer) w rozwijanym menu ustaw warstwę [/i]obraz_1.png[/i].
17.   Tryb kroku (Stepmode) ustaw na Brak (None).
18.   Uchwyt (Handle) ustaw na Środek (Center).
19.   Ustaw współrzędne E, X = 150, Y = 100.
20.   Zaznacz opcję Instant Apply.
21.   Kliknij w Dodaj punkt (Add Point).
22.   Kliknij w zakładkę Perspektywa (Perspective).
23.   Zmień parametry x1 i x2 na 0.700.
24.   Wróć do zakładki Zmiana rozmiaru (Scale and Modify).
25.   Kliknij w Skaluj proporcjonalnie .
26.   Zmień Wysokość (Height) na 1. W oknie podglądu będzie widoczna tylko cienka linia.
27.   Zmień współrzędną uchwytu Y na 0 (E).
28.   Suwak Od ramki (From Frame) automatycznie ustawił się na pierwszą klatkę animacji i tak go pozostaw.
29.   Suwak Do ramki (To Frame) ustaw na dziesiątą klatkę.



   W tym momencie warto zapisać ustawienia punktów kontrolnych.

30.   Kliknij w Zapisz (Save) K5.
40.   W oknie dialogowym wybierz folder, w którym zapiszesz parametry punktów.
41.   Nazwij plik do_góry.path_points.
42.   Kliknij w Ok.
43.   W oknie Ścieżki ruchu (Move Path) kliknij w Podgląd animacji (Anim Preview).
44.   W oknie dialogowym kliknij w Exact obiect on frames.
45.   Rozmiar podglądu (Scale preview) ustaw na 100.
46.   Tempo ramkowe (Frame rate) ustaw na 8.



   Po kliknięciu w Ok pojawią się dwa okna: nowy obraz bez nazwy i okno podglądu animacji. Obejrzyj animkę. Zamknij oba okna nie zapisując obrazu.

47.   Jeśli animacja jest prawidłowa w oknie Ścieżki ruchu (Move Patch) kliknij w Ok.

   Podgląd animacji:



   Po zamknięciu okna Ścieżki ruchu (Move Path) możesz jeszcze raz obejrzeć animację wybierając z menu Video opcję Playback.... To okno podglądy różni się od poprzedniego. Nie będę opisywał jego opcji, niemniej warto się nim pobawić i poznać jego opcje.



Etap czwarty – animowanie obrazu drugiego



48.   Otwórz okno Ścieżki ruchu (Move Patch) (menu Video -> Move Path...)
49.   Jako Obraz źródłowy (Source Image/Layer) w rozwijanym menu ustaw warstwę [/i]obraz_2.png[/i].
50.   Powtórz kroki z punktów 1720.
51.   Kliknij dwa razy w Dodaj punkt (Add Point). W Aktualny punk (Current Point) powinieneś(aś) zobaczyć ”[ 3] z [ 3]”.
52.   Teraz kliknij dwa razy w Poprzedni punkt (Prev Point). W Aktualny punk (Current Point) powinieneś(aś) zobaczyć ”[ 1] z [ 3]”.
53.   Przejdź do zakładki Perspektywa (Perspective).
54.   Parametry x3 i x4 ustaw na 0.700.
55.   Wróć do zakładki Zmiana rozmiaru (Scale and Modify).
56.   Kliknij w Skaluj proporcjonalnie .
57.   Zmień Wysokość (Height) na 1.
58.   Zmień współrzędną uchwytu Y na 200 .
59.   Kliknij w Następny punkt (Next Point), aby przejść do drugiego punktu animacji ([ 2] z [ 3]).
60.   W opcji Ramka kluczowa (Keyframe) ustaw suwak na pozycji 10.
61.   Kliknij w Następny punkt (Next Point), aby przejść do trzeciego punktu animacji ([ 3] z [ 3]).
62.   W zakładce Perspektywa (Perspective) ustaw parametry y2 i y4 na 0.600.
63.   Wróć do zakładki Zmiana rozmiaru (Scale and Modify).
64.   Sprawdź czy znak symbolizujący skalowanie proporcjonalne jest „rozerwany” , jeśli nie, kliknij go.
65.   Zmień Szerokość (Width) na 1.
66.   Współrzędną uchwytu X ustaw na 300.
67.   Suwak Do ramki (To Frame) ustaw na dwudziestą klatkę.
68.   Podejrzyj animację zaznaczając w oknie ustawień podglądu opcję Exact object on frames.
69.   Po obejrzeniu animki zamknij zbędne okna.
70.   Jeśli animacja wygląda poprawnie to zapisz parametry punktów animacji do pliku klikając w Zapisz (Save) K5 i nadając mu nazwę do_góry_i_w_prawo.path_points.
71.   Zapisz animację klikając Ok w oknie Ścieżki ruchu (Move Path).

   Podgląd animki:





Etap piąty – animowanie obrazu trzeciego



72.   Otwórz okno Ścieżki ruchu (Move Patch) (menu Video -> Move Path...)
73.   Jako Obraz źródłowy (Source Image/Layer) w rozwijanym menu ustaw warstwę [/i]obraz_3.png[/i].
74.   Powtórz kroki z punktów 1720.
75.   Kliknij dwa razy w Dodaj punkt (Add Point). W Aktualny punk (Current Point) powinieneś(aś) zobaczyć ”[ 3] z [ 3]”.
76.   Teraz kliknij dwa razy w Poprzedni punkt (Prev Point). W Aktualny punk (Current Point) powinieneś(aś) zobaczyć ”[ 1] z [ 3]”.
77.   Przejdź do zakładki Perspektywa (Perspective).
78.   Parametry x3 i x4 ustaw na 0.600.
79.   Wróć do zakładki Zmiana rozmiaru (Scale and Modify).
80.   Kliknij w Skaluj proporcjonalnie
81.   Zmień Szerokość (Width) na 1.
82.   Zmień współrzędną uchwytu X na 0 .
83.   Kliknij w Następny punkt (Next Point), aby przejść do drugiego punktu animacji ([ 2] z [ 3]).
84.   W opcji Ramka kluczowa (Keyframe) ustaw suwak na pozycji 20.
85.   Kliknij w Następny punkt (Next Point), aby przejść do trzeciego punktu animacji ([ 3] z [ 3]).
86.   Przejdź do zakładki Perspektywa (Perspective).
87.   Zmień parametry x1 i x2 na 0.700.
88.   Wróć do zakładki Zmiana rozmiaru (Scale and Modify).
89.   Sprawdź czy znak symbolizujący skalowanie proporcjonalne jest „rozerwany” , jeśli nie, kliknij go.
90.   Zmień Wysokość (Height) na 1.
91.   Zmień współrzędną uchwytu Y na 0 (E).
92.   Suwak Od ramki (From Frame) ustaw na 10.
93.   Suwak Do ramki (To Frame) ustaw na 30.
94.   Obejrzyj animkę klikając w Podgląd animacji (Anim Preview) w oknie Ścieżki ruchu (Move Path).

   Podgląd animki przy zaznaczonej opcji Exact object on frames w oknie ustawień podglądu:



95.   Jeśli animacja wygląda poprawnie to zapisz parametry punktów animacji do pliku klikając w Zapisz (Save) i nadając mu nazwę w_prawo_i_do_góry.path_points.
96.   Zapisz animację klikając Ok w oknie Ścieżki ruchu (Move Path).



   Teraz już pójdzie szybciej Uśmiech .
   Kolejne etapy będę opisywał mniej szczegółowo. Podstawowe ruchy to otwarcie okna Ścieżki ruchu (Move Path), wybranie opcji Brak w Tryb kroku (Step Mode), ustawienie Uchwytu (Handle) na Środek i zaznaczenie opcji Instant Apply.



97.   Obraz źródłowy -  obraz_4.png.
98.   Suwak Od ramki (From Frame) ustaw na 20.
99.   Suwak Do ramki (To Frame) ustaw na 40.
100.   Klikając w Otwórz (Open) K4 otwórz zapisane parametry punktów animacji z pliku do_góry_i_w_prawo.path_points.
101.   Modyfikuj ramkę kluczową drugiego punktu animacji zmieniając ją z 29 na 30.
102.   Obejrzyj animkę.
103.   Jeśli wszystko jest jak należy możesz zapisać animację.



Etap siódmy – animowanie obrazu piątego



104.   Obraz źródłowy -  obraz_5.png.
105.   Suwak Od ramki (From Frame) ustaw na 30.
106.   Suwak Do ramki (To Frame) ustaw na 50.
107.   Klikając w Otwórz (Open) K4 otwórz zapisane parametry punktów animacji z pliku w_prawo_i_do_góry.path_points.
108.   Obejrzyj animkę.
109.   Jeśli wszystko jest jak należy możesz zapisać animację.



Etap ósmy – animowanie obrazu szóstego



110.   Obraz źródłowy -  obraz_6.png.
111.   Suwak Od ramki (From Frame) ustaw na 40.
112.   Suwak Do ramki (To Frame) ustawił się automatycznie na 60 i tak go pozostaw.
113.   Klikając w Otwórz (Open) K4 otwórz zapisane parametry punktów animacji z pliku do_góry_i_w_prawo .path_points.
114.   Modyfikuj ramkę kluczową drugiego punktu animacji zmieniając ją z 49 na 50.
115.   Obejrzyj animkę.
116.   Jeśli wszystko jest jak należy możesz zapisać animację.

   Terza znów na piechotę Mrugnięcie .



Etap dziewiąty – powtórne animowanie obrazu pierwszego



117.   Otwórz okno Ścieżki ruchu (Move Path).
118.   Jako Obraz źródłowy (Source Image/Layer) w rozwijanym menu ustaw warstwę [/i]obraz_1.png[/i].
119.   Tryb kroku (Stepmode) ustaw na Brak (None).
120.   Uchwyt (Handle) ustaw na Środek (Center).
121.   Ustaw współrzędne E, X = 150, Y = 100.
122.   Zaznacz opcję Instant Apply.
123.   Kliknij w Dodaj punkt (Add Point).
124.   Kliknij w zakładkę Perspektywa (Perspective).
125.   Zmień parametry y1 i y3 na 0.600.
126.   Wróć do zakładki Zmiana rozmiaru (Scale and Modify).
127.   Kliknij w Skaluj proporcjonalnie .
128.   Zmień Szerokość (Width) na 1.
129.   Zmień współrzędną uchwytu X na 0 (E).
130.   Suwak Od ramki (From Frame) ustaw na 50.
131.   Suwak Do ramki (To Frame) pozostaw na 60.
132.   Obejrzyj animkę.

   Podgląd animki przy zaznaczonej opcji Exact object on frames w oknie ustawień podglądu:



133.   Jeśli animacja wygląda prawidłowo zapisz parametry punktów animacji do pliku nadając mu nazwę w_prawo.path_points.

   W tym momencie możesz zadać pytanie po co ten plik skoro animacja jest prawie gotowa, podobnie jak nie wykorzystane  parametry z pliku do_góry.path_points. Odpowiedź jest prosta, choćby do stworzenia drugiej animacji. Dzięki nim praca jest szybsza i przyjemniejsza.

134.   W oknie Ścieżki ruchu (Move Path) kliknij Ok w celu zapisania animki.



Etap dziesiąty – tworzenie pliku animacji



135.   Z menu Video wybierz opcję Ramki do obrazu... (Frames to Image...)
136.   W oknie dialogowym ustaw suwak Do ramki (To Frames) na 59. W jakim celu? Ramka pierwsza i sześćdziesiąta są takie same, więc ta ostatnia jest zbędna.
137.   Zmień wpis w Nazwa bazowa warstwy (Layer Basename) z frame_[######] (41ms) na frame_[######] (66ms), co zmniejszy ilość klatek na sekundę z 24 na 15.



138.   Kliknij Ok. Utworzony zostanie nowy obraz o nazwie frame_000001.xcf.
139.   W zakładce Warstwy powyższego pliku zmodyfikuj atrybuty następujących warstw:
   - frame_000001 (66ms),
   - frame_000010 (66ms),
   - frame_000020 (66ms),
   - frame_000030 (66ms),
   - frame_000040 (66ms),
   - frame_000050 (66ms),
zmieniając fragment „66ms” na „1000ms”.

   (W zakładce Warstwy klikasz dwa razy LPM na nazwę warstwy i zmieniasz jej nazwę)

140.   Z menu Filtry wybierz Animacja -> Optymalizuj (różnica). Powstanie nowy obraz.
141.   Z menu Zaznaczenie wybierz Wszystko.
142.   Z tego samego menu wybierz Zmniejsz.
143.   W oknie dialogowym ustaw 1 piksel.
144.   Z menu Obraz wybierz Kadruj obraz.

   W jakim celu kadrujesz obraz? Zapisz animację przed kadrowaniem i przyjrzyj się lewej i dolnej krawędzi animacji. Wnioski nasuną się same.

145.   Zapisz obraz pod dowolną nazwą w formacie GIF, pamiętając o zaznaczeniu opcji „Zapisz jako animację” w oknie eksportu.

   I to by było na tyle.
   Gratuluję, stworzyłeś(aś) piękną animację.



K71


« Ostatnia zmiana: 19.01.2015, 21:15:32 wysłane przez be@ » Zapisane
Katkas
Użytkownik

Reputacja: 3 Offline Offline

Płeć: Kobieta
GIMP: 1.*
Licencja: Copyright
Wiadomości: 25
Galeria Użytkownika


All I have to do is dream...


Zobacz profil
« Odpowiedz #1 : 17.04.2007, 20:37:11 »

Ponownie mam kłopot, gdzieś popełniam błąd i nie potrafię go odszukać Smutny
Bardzo proszę o pomoc.
http://elikas.dl.interia.pl/malbork.gif
Zapisane

Trahit sua quemque voluptas...
Kifer71
Gość
« Odpowiedz #2 : 17.04.2007, 23:15:30 »

Podeślij mi pliki "path_points" to ci powiem co robisz nie tak. Tak z grubsza to wygląda, że masz źle poustawianą perspektywę, chyba też ramki kluczowe.
Zapisane
Katkas
Użytkownik

Reputacja: 3 Offline Offline

Płeć: Kobieta
GIMP: 1.*
Licencja: Copyright
Wiadomości: 25
Galeria Użytkownika


All I have to do is dream...


Zobacz profil
« Odpowiedz #3 : 18.04.2007, 17:13:58 »

Podeślij mi pliki "path_points" to ci powiem co robisz nie tak.

Wysłałam zapis plików,
w punkcie 49 jest chyba drobna pomyłka,
Cytuj
  Jako Obraz źródłowy (Source Image/Layer) w rozwijanym menu ustaw warstwę [/i]obraz_1.png[/i].
a chyba powinno być [/i]obraz_2.png[/i]

Edit: poddaję się, co bym nie robiła wychodzi żle Smutny
« Ostatnia zmiana: 23.04.2007, 11:23:47 wysłane przez Katkas » Zapisane

Trahit sua quemque voluptas...
Katkas
Użytkownik

Reputacja: 3 Offline Offline

Płeć: Kobieta
GIMP: 1.*
Licencja: Copyright
Wiadomości: 25
Galeria Użytkownika


All I have to do is dream...


Zobacz profil
« Odpowiedz #4 : 25.04.2007, 16:40:07 »

Zrobiłam małą zmianę w punkcie 129 zamiast x=0 zrobiłam x=300, jest troszkę lepiej w stosunku do poprzedniego , ale nadal źle, pierwszy obrazek nie wchodzi płynnie a wskakuje do nowej animacji i nie wiem gdzie jeszcze coś poprawić. Trudno mi się z tym uporać ponieważ nie mogę odtwarzać podglądu, gimp się z mety zawiesza Smutny

Teraz wygląda to tak

Zapisane

Trahit sua quemque voluptas...
droicyn
Gość
« Odpowiedz #5 : 21.06.2007, 21:23:23 »

a ja mam taka sprawe chodzi o 15 pkt. wyskakuje mi tam blad. "Operation canceled. GAP video plug-ins only work with filenames that end in numbers like _000001.xcf. ===>Rename your image,then try again." I chodzi o to ze moj plik nazywa sie tak samo animacja_000001.xcf i nie wiem dlaczego wyskakuje ten blad? o co moze chodzic? pozdro =]
Zapisane
yogmean
Nowicjusz

Reputacja: 2 Offline Offline

Wiadomości: 1
Galeria Użytkownika

yogmean


Zobacz profil
« Odpowiedz #6 : 28.12.2007, 19:07:39 »

Nie jestem pewien ale chyba w punkcie od 121 do 129 jest jakiś błąd psuje to całą animke jestem początkujący i jak dotąd robiąc wszystko według instrukcji wychodziło bez problemu a tu jest klops Skwaszony I widać nawet że pracujący nad tym efektem mieli problem jak dotąd nadal nie rozwiązany Smutny
Zapisane
chrystian
Użytkownik

Reputacja: 2 Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
GIMP: 2.4 + GAP
Licencja: Copyright
Wiadomości: 104
Galeria Użytkownika


Dziadziuś?


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #7 : 06.02.2008, 23:20:12 »

wyskakuje wam błąd bo przy zapisywaniu trzeba w nazwie pliku napisać
(tutaj wpisujesz swoją nazwę)_000001.xcf (chodzi o tę końcówkę _000001.xcf a nie o (tutaj wpisujesz swoją nazwę)  Język )
Zapisane
Giter
Nowicjusz

Reputacja: 2 Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
GIMP: 2.4 + GAP
Licencja: CC-NC-BY-SA
Wiadomości: 1
Galeria Użytkownika


__--==^^GIMP RULES^^==--__


Zobacz profil
« Odpowiedz #8 : 10.05.2008, 14:48:22 »

Witam Uśmiech

Mam parę zastrzeżeń, co do tutorialu to znaczy do paru punktów:
- 87. Jest niepotrzebny, ponieważ wtedy powstaje u dołu animki luka między zdjęciami jak przesuwają się w bok,
- w punkcie 121 powinno być X = 0, Y = 100,
- width na 1 powinno się przestawić w Current Point: [1] of [2] a nie odwrotnie,
- 125. Perspektywa jest tez chyba źle zrobiona, ale nie jestem pewien chodzi o miejsce,

No to wszystkie zastrzeżenia jakie mam (bynajmniej takie ustawienia musiałem przestawić u siebie jak robiłem, żeby ładnie wyglądało) a po za tym fajny tutek. Mrugnięcie
Zapisane
krzychu111
Użytkownik

Reputacja: -1 Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
GIMP: 2.4 + GAP
Licencja: Copyright
Wiadomości: 28
Galeria Użytkownika



Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #9 : 22.07.2008, 14:50:24 »

nie chce mi się zapisać Płacz
Zapisane

Publicatka
Nowicjusz

Reputacja: 0 Offline Offline

Płeć: Kobieta
GIMP: 2.6 + GAP
Licencja: Copyright
Wiadomości: 5
Galeria Użytkownika


my passion - graphic


Zobacz profil
« Odpowiedz #10 : 25.01.2009, 23:28:23 »

Nie mogę znaleźć GAP do GIMPA 2.6.4 ?? Proszę o pomoc, nie wiem gdzie szukać  Smutny
Zapisane

Mrau?
Piotreek
Gość
« Odpowiedz #11 : 26.01.2009, 01:29:13 »

W downloadzie, kliknij tutaj, aby pobrać.
Zapisane
Olimp-Chi
Użytkownik

Reputacja: -1 Offline Offline

Płeć: Kobieta
GIMP: 2.6 + GAP
Licencja: Copyright
Wiadomości: 34
Galeria Użytkownika


To ja jestem prawdziwy CHIHUAHUA!


Zobacz profil
« Odpowiedz #12 : 05.09.2009, 12:48:58 »

stanęłam przy punkcie 101 Skwaszony Z tą ramką to wiem.. ale jakiego punktu drugiego?

Dobra, omijam ten punkt.. zrobiłam do końca, ale nie chce mi się wstawiać efektu końcowego.. gdyż obrazeki wychodzą krzywe, są między nimi luki.. i 9 etap JEST ŹLE NAPISANY!

Dzięki Giter za małą pomoc, jednak mógłby ktoś zrobić jeszcze raz tego świetnego tutka?!!!  Zły Zły Zły Zły Zły Zły Zły


Do autora: Jak się coś zaczyna to trzeba skończyć! Kto zaakceptował ten tutorial z błędami?!
« Ostatnia zmiana: 05.09.2009, 14:22:48 wysłane przez Olimp-Chi » Zapisane
Franz
Nowicjusz

Reputacja: 0 Offline Offline

Wiadomości: 1
Galeria Użytkownika

Franz


Zobacz profil
« Odpowiedz #13 : 09.10.2009, 19:33:01 »

Pomocy! na ostatnim zdjęciu mam kreskę i nie mogę wymyślić, jak sie jej pozbyć.
Może ktoś ma jakiś pomysł?


* animacja_2.gif (534.84 KB, 196x130 - wyświetlony 770 razy.)
Zapisane
pete112
Nowicjusz

Reputacja: 0 Offline Offline

Wiadomości: 13
Galeria Użytkownika

pete112


Zobacz profil
« Odpowiedz #14 : 05.01.2010, 22:25:05 »

etap 9
jest żle
te wartosci ktore sa w 2 punkcie (po zmianie) maja byc w 1 a te co sa w 1 maja byc w 2
(tez nie sprawdzone)
Zapisane
Lilith_Devlin
Nowicjusz

Reputacja: 0 Offline Offline

Płeć: Kobieta
GIMP: 2.6
Licencja: Copyright
Wiadomości: 1
Galeria Użytkownika

Lilith_Devlin


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #15 : 16.02.2010, 19:53:49 »

78. powinno być: Parametry y1 i y3 ustaw na 0.600.
121. powinno być: Ustaw współrzędne E, X = 0, Y = 100.

Dodatkowo:
123a.: przejść do [1] z [2]
129a.: przejść do [2] z [2]
129b.: ustawić współrzędną X = 150

Sprawdziłam i działa.

Został jeden błąd - po zapisaniu gotowej animacji i odpaleniu gifa, przy przesuwaniu ścianek w prawo, wyłażą mi spod spodu jakieś dziwne cienie. Nie chce mi się już zgadywać, gdzie może być przyczyna.
Zapisane
Aresi
Użytkownik

Reputacja: 0 Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
GIMP: 2.6 + GAP
Licencja: Copyright
Wiadomości: 21
Galeria Użytkownika



Zobacz profil
« Odpowiedz #16 : 11.04.2010, 15:29:33 »

Lilith_Devlin przyczyną może być to, że nie użyłeś kadrowania Mrugnięcie.
Moja praca:
Nie robiłem tego pierwszy raz. Niektóre nie wychodziły i wgl. Ta też trochu nie wyszła, bo jak jest Bob Marley, to na prawym górnym rogu jest biały kwadrat...
Zapisane
kon
Użytkownik

Reputacja: 0 Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
GIMP: 2.10
Licencja: CC-NC-BY-SA
Wiadomości: 468
Galeria Użytkownika


Zwei -Stein


Zobacz profil
« Odpowiedz #17 : 14.02.2011, 14:50:27 »

@Aresi,To jes do..  Szosta klatka ma przechodzic plynnie w pierwsza.Mnie tak tez wychodzi.Tutek  ma tajemnice,autor nie chce zdradzic? <ninja>
Zapisane
kon
Użytkownik

Reputacja: 0 Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
GIMP: 2.10
Licencja: CC-NC-BY-SA
Wiadomości: 468
Galeria Użytkownika


Zwei -Stein


Zobacz profil
« Odpowiedz #18 : 14.02.2011, 14:54:02 »

Pomocy! na ostatnim zdjęciu mam kreskę i nie mogę wymyślić, jak sie jej pozbyć.
Może ktoś ma jakiś pomysł?

[/quote

@Franz,Co zmodyfikowales,ze Ci wyszlo i plynnie przechodza obrazki....Co?
Zapisane
kasik
Nowicjusz

Reputacja: 0 Offline Offline

Płeć: Kobieta
GIMP: 2.6 + GAP
Licencja: Copyright
Wiadomości: 3
Galeria Użytkownika

kasik


Zobacz profil
« Odpowiedz #19 : 12.06.2011, 13:24:13 »

Moja.  Uśmiech

To nie jest pierwsza moja taka animacja, tutaj wykorzystałam zrobione na szybko obrazki. Kiedy ma się już zapisane punkty (tak jak radzi autor tutka), to taką animację lub podobną robi się szybko.  Uśmiech

« Ostatnia zmiana: 12.06.2011, 13:33:58 wysłane przez Terrqge » Zapisane
kon
Użytkownik

Reputacja: 0 Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
GIMP: 2.10
Licencja: CC-NC-BY-SA
Wiadomości: 468
Galeria Użytkownika


Zwei -Stein


Zobacz profil
« Odpowiedz #20 : 12.07.2011, 16:16:23 »

@kosik,jestem pelen uznania.Zrobiles dokladnie jak tut_Q czy byly jakies komplikacje??
Zapisane
ppitek40
Nowicjusz

Reputacja: 0 Offline Offline

Wiadomości: 2
Galeria Użytkownika

ppitek40


Zobacz profil
« Odpowiedz #21 : 07.10.2011, 21:39:30 »

heh. Autor napisał ten poradnik trochę dziwnie w kilku miejscach musiałem robić po swojemu, gdyż poradnik kazał mi robić całkowicie inaczej.

Mojego efektu nie pokaże bo robiłem to ze zdjęciami koleżanki a chce zachować jej anonimowość. Chichot
Zapisane
Tomcio2232
Nowicjusz

Reputacja: 0 Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
GIMP: 2.6 + GAP
Licencja: Copyright
Wiadomości: 13
Galeria Użytkownika


GIMP-super sprawa :D


Zobacz profil
« Odpowiedz #22 : 10.10.2011, 17:35:24 »

Ja co kawałek popełniałem jakieś błędy  Zawstydzony

Popatrzcie niżej. W klatce 59 (obrazek z napisem Gimpuj.info[są 2 takie oglądajcie kilka razy]) jest wykrzywiony w lewo i gwałtownie przeskakuje na klatkę 1. Płacz

(Mój beryl w załączniku)


* Mój beryl.gif (1958.23 KB, 298x198 - wyświetlony 741 razy.)
Zapisane

GIMP- super sprawa Chichot
Emily09
Użytkownik

Reputacja: 1 Offline Offline

Płeć: Kobieta
GIMP: 2.6 + GAP
Licencja: Copyright
Wiadomości: 17
Galeria Użytkownika



Zobacz profil
« Odpowiedz #23 : 31.10.2011, 20:08:11 »

Nie jestem w tym doświadczona i mi to w ogóle nie wychodzi. Już w oknie "Move Path" nie mam żadnej cienkiej kreski, później, przy odtwarzaniu animacji, nic mi się nie wyświetla mimo, że robię wszystko tak, jak jest w instrukcji (oprócz wymiarów obrazków).
Zapisane
Turgol
Nowicjusz

Reputacja: 0 Offline Offline

Wiadomości: 2
Galeria Użytkownika

Turgol


Zobacz profil
« Odpowiedz #24 : 20.01.2012, 14:04:54 »

29.   Suwak Do ramki (To Frame) ustaw na dziesiątą klatkę.
Mam problem nie mogę przesunąć suwaka
Zapisane
Sooly
Emeryt

Reputacja: 9 Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
GIMP: 2.6 + GAP
Licencja: CC-NC-BY-SA
Wiadomości: 1 838
Galeria Użytkownika



Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #25 : 20.01.2012, 23:58:25 »

A wykonałeś pkt. 13?
Zapisane

Turgol
Nowicjusz

Reputacja: 0 Offline Offline

Wiadomości: 2
Galeria Użytkownika

Turgol


Zobacz profil
« Odpowiedz #26 : 21.01.2012, 15:20:02 »

113.   Klikając w Otwórz (Open) K4 otwórz zapisane parametry punktów animacji z pliku do_góry_i_w_prawo .path_points.
Wyskakuje mi błąd BŁĄD:Nie można otworzyć punktów kontrolnych
plik: "C:\Documents and Settings\nazwa_użytkownika\Moje dokumenty\Moje obrazy\do_góry_i_w_prawo .path_points"
No such file or directory
Zapisane
leo_sm
Nowicjusz

Reputacja: 1 Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
GIMP: 2.6 + GAP
Licencja: CC-BY
Wiadomości: 8
Galeria Użytkownika

leo_sm


Zobacz profil
« Odpowiedz #27 : 22.01.2012, 22:14:25 »

Trochę pokombinowałem, bo gdy robiłem jak zaleca autor tutka to klatki albo się rozwarstwiały, albo się nakładały. Wykorzystując ogólną ideę, trochę policzyłem jak muszą się przemieszczać poszczególne części i się udało. Zawsze pełne klatki ustawiałem na 1, 11, 21 itd. Później jeszcze zmieniłem czas wyświetlania tych klatek. Co prawda kolorowe zdjęcia nie są najlepsze do formatu gif, ale sobie to odpuściłem. Oto mój efekt:

PS: Tak w ogóle to jest basen Ikar w Bydgoszczy.
« Ostatnia zmiana: 23.01.2012, 17:27:34 wysłane przez leo_sm » Zapisane
kon
Użytkownik

Reputacja: 0 Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
GIMP: 2.10
Licencja: CC-NC-BY-SA
Wiadomości: 468
Galeria Użytkownika


Zwei -Stein


Zobacz profil
« Odpowiedz #28 : 23.01.2012, 19:59:37 »

@leo_sam:gratulacje.
Zapisane
adam09
Użytkownik

Reputacja: 0 Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
GIMP: 2.8 + GAP
Licencja: Copyright
Wiadomości: 73
Galeria Użytkownika



Zobacz profil
« Odpowiedz #29 : 22.04.2013, 05:54:40 »

Z tym Tutorialem są u mnie kłopoty.
Zawiera błędy które mimo,że dużo wcześniej są,(były) sygnalizowane prze userów,w dalszym ciągu nie są weryfikowane i poprawiane przez Autora,czy też Moderatorów.
Rozumiem,że Tutorial był pisany pod wcześniejszą wersję GIMP-a,ale do dobrego tonu należy poprawiać w nim błędy ,lub usunąć go z Działu Tutoriali do czasu gdy błędy zostaną poprawione.
Cała animacja zaczyna się rozwalać od punktu 78,co było dużo wcześniej sygnalizowane i dalej do chwili nie jest poprawione.
Punkty 101 i 114 (Keyframe),po ich zastosowaniu-rozwala się animacja.
Przy "Etapie dziewiątym-powtórne animowanie obrazu pierwszego",to zupełna masakra.
Tak rozchodzą się warstwy po punkcie 121.
Proszę o pomoc w wyjaśnieniu sprawy.

Zapisane

Hasia
Moderator globalny

Reputacja: 39 Offline Offline

Płeć: Kobieta
GIMP: 2.10
Licencja: Copyright
Wiadomości: 1 495
Galeria Użytkownika


Czasami nie jestem sobą


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #30 : 22.04.2013, 08:55:55 »

Tak, masz rację. Tutorial faktycznie jest pełen błędów. Niestety autor tego poradnika już dawno usuną swoje konto. Moderatorzy działu nie koniecznie muszą się znać na animacji i mogą wstawić tutaj już poprawiony tutek, a poprawić go może ktoś chętny, znający się na GAP. Szkoda byłoby go całkiem usuwać, bo efekt jest dość ciekawy. Zgłoszę problem komu trzeba. Dzięki za reakcję.
Zapisane

adam09
Użytkownik

Reputacja: 0 Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
GIMP: 2.8 + GAP
Licencja: Copyright
Wiadomości: 73
Galeria Użytkownika



Zobacz profil
« Odpowiedz #31 : 22.04.2013, 12:02:07 »

Hasiu-super,że chcesz mi pomóc Uśmiech.
Podoba mi się ten tutek i chciałbym go ukończyć.Cierpliwie więc będę czekać na Osobę która pomoże mi ten tutek dokończyć.
Pozdrawiam Chichot.
Edycja

W GIMP 2.8.4 wprowadziłem swoje poprawki i jakie sugerowano na Forum.
1. Duplikate Frames  na 60.
2. Punkt 78 -> y1 i y3 na 0.600.
3. Punkt 101 i 114 ->został pominięty (rozwala animację).
4. Etap 9-> punkt 123 ,tutaj kliknąć jeden raz w Add Point i następnie w Prev Point, (Current Point ustawił się na [1] of [2]).
Teraz animka zaczęła obracać się w prawo.
Reszta ustawień jak w orginale , ale niestety, dalej jest błąd w animce.
Gdyby ktoś wiedział dlaczego tak się ustawia,proszę o wszelkie rady i sugestie.
Jest szansa,że wspólnymi siłami zostaną usunięte błędy w animacji Autora.


Edycja

W miarę nabytych na tym Forum wiadomości poprawiłem błędy,ale i tak ten tutek statysfakcji mi nie przynosi i w dalszym ciągu ma błędy.
Widziałem ten Tutorial na innym Forum i tak samo błędy (również ortograficzne),są nie poprawione.
Jak widać Kifer71 poszedł na ilość a nie na jakość,a szkoda-bo powinno być odwrotnie.
A już tutek pt.GIMP potrafi...,całkowicie sobie odpuszczam.

Dla mnie wzorem do precyzyjnie opracowanego tutka,jest "bea".
I to byłoby na tyle.





« Ostatnia zmiana: 02.05.2013, 04:32:14 wysłane przez adam09 » Zapisane

Strony: 1 2 3 [Wszystkie]
DrukujPobierz PDF
Polskie Forum Użytkowników GIMP-aTutorialePropozycje i prośby o tutorialeTutoriale do poprawyWątek: Prawie jak Beryl - animacja z GAP
Skocz do: