Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?


Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji

Strony: [1] 2  Wszystkie
DrukujPobierz PDF
Autor Wątek: Tekstura drewna  (Przeczytany 53237 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
jokerwader
Użytkownik

Reputacja: 6 Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
GIMP: 2.2
Wiadomości: 130
Galeria Użytkownika



Zobacz profil
« : 12.04.2007, 23:02:33 »

Dla: ZAAWANSOWANYCH

Jako, że nie ma tutaj takowych tutków, a mogą się wam przydać pokaże jak zrobić powtarzalną(lub nie) texture, którą można użyć np na tło swojej www, sygny lub gry Język.

W ten sposób stworzyłem teksture użytą w Irisie2.

Jazdaaa!!!
Dobra bez zartów.

-------------------------
----------- Uno
-------------------------

No więc tworzymy sobie obraz najlepiej duży tak, aby uwzględnić wiele szczególów przez co texturka będzie dokładna najlepiej 512x512px. Wybieramy kolorek nam potrzebny(ja uzyłem #553b16) i wypełniamy nasze tło. Wybieramy Filtry->Szum->Rozproszenie RGB i ustawiamy tj. na rys. 1.1 następnie Filtry->Rozmycie->Rozmycie w Ruchu przy ustawieniach jak na rys 1.2

RYS 1.1



RYS 1.2


-------------------------
----------- Zwei
-------------------------

Wciskamy kolejno Ctrl+Shift+o i uaktywni nam się okienko "przesunięcia warstwy" tj. na rys. 2.1 i wybieramy połowę obrazu lub wciskamy przycisk poniżej teraz obraz powinien nam się zmienić tj na rys 2.2 po przybliżeniu zauważymy, że obraz jest nierówny kolorystycznie to dlatego, że wszystko rogi nam się zeszły dzięki czemu eliminując te niedoskonałości możemy stworzyć texture powtarzalną ja do tego celu polecam narzędzie Rozsmarowywanie(s) o wielkości pędzla 1px. Gdy już skończymy wykonujemy ponownie tą samą czynność co na początku(ctrl+shift+o).

RYS 2.1


RYS 2.2


-------------------------
----------- Three
-------------------------

Wybieramy zaznaczanie prostokątne(R) i tworzymy kilka cieńkich prostokącików z góry na dól po czym zamalowujemy je na czarno, zwiększamy zaznaczenie (Zaznaczenie->powiększ) o 5 i dajemy  Filtry->Rozmycie->Rozmycie Gaussa przy ustawieniach 10 powinno nam wyjść coś podobnego jak na rys. 3.1

RYS 3.1


-------------------------
----------- Cztery
-------------------------

Ponownie wciskamy Shift+Ctrl+o i poprawiamy wszystkie nierówności dodajemy jakieś ciemne rysy, cienie po czym dajemy Filtry->Zniekształcenia->Wytłoczenie zaznaczamy "mapowanie wypukłości" przy ustawieniach jak na rys. 4.1.

RYS 4.1


Podobnie można otrzymać kamień czy metal.

Efekt moich starań użyty w Iris2:



Edit:
Mili(lub nie) panie i panowie. Uśmiech Aby uzyskać efekty pęknięci etc. zaznaczamy daną deskę po czym używamy na niej różnego rodzaju pędzli do tego stworzonych.

Tutorial jest raczej dla zaawansowanych.
« Ostatnia zmiana: 21.03.2009, 10:50:41 wysłane przez jokerwader » Zapisane

Vietnamek
Nowicjusz

Reputacja: 2 Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
GIMP: 2.4 + GAP
Licencja: Copyright
Wiadomości: 9
Galeria Użytkownika

Vietnamek


Zobacz profil
« Odpowiedz #1 : 19.07.2008, 09:21:24 »

wogule do bani tutorial.... zakonczony przed efektem koncowym... slabe opisanie szczegolow... i zrobiles swoja prace a nie opisales np. jak robiles to "cos"podobnego do kory... wgl zal.pl to moja praca... robilem wszystko z twoim opisywaniem i co mi wyszlo? zaztanow sie jesli chcesz robic tutka czy oby napewno go dobrze zrobiles...

i czy to cos chociarz troche pzypomina texture drewna z twojego tutka?? a zrobilem wszystkie punkty.. mhmhmmm ciekawe... ocena w skali 1-10     calkowite 0
Zapisane

ksitek90
Użytkownik

Reputacja: -1 Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
GIMP: 2.6
Licencja: Copyright
Wiadomości: 67
Galeria Użytkownika



Zobacz profil
« Odpowiedz #2 : 29.07.2008, 16:54:46 »

Zgadzam się z poprzednikiem. Tutorial jest nie dopracowany - brakuje w nim odpowiedzi na pytanie, jak uzyskać realistyczne rysy drewna, widoczne na ostatnim zrzucie. Odnoszę wrażenie, iż autor napisał tutek tylko po to by pochwalić się wykorzystaniem jego tekstury w grze.

Czekam na poprawkę tutka, pozdrawiam.
Zapisane

hipekhop
Użytkownik

Reputacja: 2 Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
GIMP: 2.6 + GAP
JID: hipekhop@jabster.pl
Licencja: Copyright
Wiadomości: 52
Galeria Użytkownika

hipekhop

Miszcz animacji. :P


Zobacz profil
« Odpowiedz #3 : 20.08.2008, 00:43:54 »

Autor chyba faktycznie ma ochotę się tylko chwalić.
A szkoda, bo drewno fajne- będę kombinował, może uzyskam taki efekt.
Zapisane

Wiecie, że w człowieku ukryte jest zło?? cZŁOwiek...
Właśnie straciłeś kilka sekund swojego życia na przeczytanie tej sygnatury;)
jaki
Gość
« Odpowiedz #4 : 20.08.2008, 12:44:32 »

Sam probowalem i musze sie zgodzic ze jest hmm... niedopracowany. Mowie to z przykroscia ale rzeczywiscie tak jest, czasem mozna sie pogubic. Sprobujmy zglosic to do osob poprawiajacych tutoriale, moze cos na to poradza... a moze poratuja Was napisaniem nowego poradnika ilustrujacego droge do uzyskania podobnego efektu jak w koncowej fazie pracy autora pierwszego tematu.
Zapisane
lukix
Nowicjusz

Reputacja: 2 Offline Offline

GIMP: 1
Licencja: Copyright
Wiadomości: 6
Galeria Użytkownika

lukix


Zobacz profil
« Odpowiedz #5 : 11.10.2008, 19:54:51 »

Tak jak poprzednicy uważam że tutek jest daremny, ale dzięki niemu udało mi się coś wykombinować, naprowadził mnie jak zacząć.
Zapisane

Mardro
Nowicjusz

Reputacja: 0 Offline Offline

GIMP: 1.*
Licencja: Copyright
Wiadomości: 7
Galeria Użytkownika


Drone


Zobacz profil
« Odpowiedz #6 : 12.11.2008, 11:40:11 »

Mi udało się trochę inną metodą uzyskać coś takiego:
Zapisane

lukas9189
Nowicjusz

Reputacja: 0 Offline Offline

Wiadomości: 5
Galeria Użytkownika

lukas9189


Zobacz profil
« Odpowiedz #7 : 03.12.2008, 14:52:53 »

Ja zrobiłem według tutka + rozsmarowanie-> kształt-> pochylony owal
i rozmywałem każda kolumnę od dołu do góry itp. wyszło:

Zapisane
Mardro
Nowicjusz

Reputacja: 0 Offline Offline

GIMP: 1.*
Licencja: Copyright
Wiadomości: 7
Galeria Użytkownika


Drone


Zobacz profil
« Odpowiedz #8 : 01.02.2009, 04:44:16 »

Jestem ciekaw kiedy ten tutek wreszcie zostanie dokończony... Bardzo chciałbym znaleźć rozwiązanie sam, ale już się poddałem...
Zapisane

Senril
Gość
« Odpowiedz #9 : 05.02.2009, 23:45:38 »

"Ostatnio aktywny:     15.02.2008, 14:01:59"

Więc raczej małe prawdopodobieństwo żeby był poprawiony.
Zapisane
eminem-d12yo
Nowicjusz

Reputacja: 2 Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
GIMP: 2.6 + GAP
Licencja: Copyright
Wiadomości: 3
Galeria Użytkownika

eminem-d12yo


Zobacz profil
« Odpowiedz #10 : 28.02.2009, 16:10:36 »




Mi wyszło tak..
Zapisane
hipekhop
Użytkownik

Reputacja: 2 Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
GIMP: 2.6 + GAP
JID: hipekhop@jabster.pl
Licencja: Copyright
Wiadomości: 52
Galeria Użytkownika

hipekhop

Miszcz animacji. :P


Zobacz profil
« Odpowiedz #11 : 28.02.2009, 16:43:24 »

Noooo... Chichot
eminem-d12yo- podziel się z nami jak to zrobiłeś, bo efekt jest rewelacyjny Chichot
Jeszcze tylko barwy podszlifować (choćby i krzywymi) i będzie git Uśmiech
Zapisane

Wiecie, że w człowieku ukryte jest zło?? cZŁOwiek...
Właśnie straciłeś kilka sekund swojego życia na przeczytanie tej sygnatury;)
eminem-d12yo
Nowicjusz

Reputacja: 2 Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
GIMP: 2.6 + GAP
Licencja: Copyright
Wiadomości: 3
Galeria Użytkownika

eminem-d12yo


Zobacz profil
« Odpowiedz #12 : 28.02.2009, 17:02:33 »

Postępuj analogicznie za tutorialem z photoshop'a:     http://www.egrafik.pl/photoshop-tekstura-drewniane-deski,1204.html
Zapisane
wwss
Nowicjusz

Reputacja: 0 Offline Offline

Wiadomości: 1
Galeria Użytkownika

wwss


Zobacz profil
« Odpowiedz #13 : 09.03.2009, 19:30:56 »



DZIĘKI ZA LINK!!
Zapisane
Strony: [1] 2  Wszystkie
DrukujPobierz PDF
Polskie Forum Użytkowników GIMP-aTutorialePropozycje i prośby o tutorialeTutoriale do poprawyWątek: Tekstura drewna
Skocz do: