Sig America
Tutorial
Opracowanie: fołniks
Poziom trudności: średni
Tutorial napisałem specjalnie dla
kubixa. Jest on opisany bardzo szczegółowo, więc początkujący nie powinni mieć z nim problemów, co nie znaczy, że tutorial jest bardzo łatwy.
Do wykonania tego tutoriala będą potrzebne Ci następujące materiały:
- pędzle (patrz załącznik)
- desenie (patrz załącznik)
- rendery c4d (patrz załącznik)
- rendery postaci (ciekawe można znaleźć na stronie http://planetrenders.net/)
Tutorial napisany w wersji GIMP 2.6.6. W innych wersjach nazwy narzędzi i pojęć mogą się różnić.
Zaczynamy 1. Tworzymy nowy obraz (
Plik -> Nowy... [Ctrl+N]) o wymiarach
350x
150px. Następnie za pomocą narzędzia
Gradient [G] wypełniamy nasz obraz w pionie gradientem kolorów (ja wybrałem
czarny i
granatowy).
2. Tworzymy nową, przeźroczystą warstwę (
Warstwa -> Nowa warstwa... [Shift+Ctrl+N]) i na jej środek wklejamy render (
Edycja -> Wklej [Ctrl+V]).
3. Na warstwie
Tło za pomocą narzędzia
Pędzel [P] rysujemy naokoło rendera plamy ściągniętym pędzlem w kolorze
białym. Następnie łączymy warstwę z renderem z warstwą tła (
PPM na warstwie z renderem -> Połącz w dół).
4. Teraz zastosujemy filtr
Rozmycie w ruchu (
Filtry -> Rozmycie -> Rozmycie "w ruchu"...) z parametrami:
- Typ rozmycia: Powiększenie
- Długość: 20
- Kąt: 50
- Środek rozmycia X: 180
- Środek rozmycia Y: 72
5. Teraz zajmiemy się wyciosaniem warstwy. W tym celu wchodzimy w
Filtry -> Szum -> Wyciosaj i ustawiamy poniższe parametry:
- Ziarno losowości: 10
- Przypadkowość (%): 1
- Powtórzenia: 100
6. Teraz wzmocnimy nieco nasze tło. Zastosujmy więc maską wyostrzającą (
Filtry -> Uwydatnienie -> Maska wyostrzająca)z podanymi niżej parametrami:
- Promień: 10,0
- Rozmiar: 1,00
- Próg: 0
7. Teraz lekko rozmyjemy tło. Wchodzimy w
Filtry -> Rozmycie -> Selektywne rozmycie Gaussa... i ustawiamy poniższe opcje:
- Promień rozmycia: 5,00
- Maksymalna delta: 30
8. W tym kroku nasze tło nabierze nieco kolorków. Najpierw musimy zdesaturować warstwę (
Kolory -> Desaturacja), a potem zbalansować kolory (
Kolory -> Balans kolorów) tak, aby pasowały do naszego rendera.
9. Teraz tworzymy nową, przeźroczystą warstwę (
Warstwa -> Nowa warstwa... [Shift+Ctrl+N]) i za pomocą narzędzia
Wypełnienie kubełkiem [Shift+B] wypełniamy ją deseniem z załącznika. Potem krycie warstwy z deseniem ustawiamy między
20%, a
35%.
10. Nad warstwą z deseniem znów tworzymy nową, przeźroczystą warstwę (
Warstwa -> Nowa warstwa... [Shift+Ctrl+N]) i w to samo miejsce, co wcześniej wklejamy (
Edycja -> Wklej [Ctrl+V]) nasz render.
11. Teraz za pomocą narzędzia
Odręczne zaznaczanie obszarów [F] zaznaczamy obszar na krawędziach rendera (tak, jak pokazano na screenie).
12. Następnie to, co zaznaczyliśmy kopiujemy (
Edycja -> Skopiuj [Ctrl+C]) i tworzymy nową, przeźroczystą warstwę na samej górze (
Warstwa -> Nowa warstwa... [Shift+Ctrl+N]). Następnie na tą nową warstwę wklejamy (
Edycja -> Wklej [Ctrl+V]) od 3 do 5 razy nasze zaznaczenie za każdym razem w inne miejsce.
13. Teraz przyszła pora na render c4d (znajdziesz go w załączniku). Tworzymy nową, przeźroczystą warstwę (
Warstwa -> Nowa warstwa... [Shift+Ctrl+N]) i wklejamy (
Edycja -> Wklej [Ctrl+V]) na nią nasz render c4d. Teraz za pomocą balansu kolorów (
Kolory -> Balans kolorów zmieniamy kolory naszego c4d na podobne do rendera postaci. Za pomocą narzędzia
Gumka [Shift+E] wymazujemy c4d z głównych elementów rendera. Zmieniamy tryb krycia warstwy na
Miękkie światło i duplikujemy ją (
Warstwa -> Duplikuj warstwę [Shift+Ctrl+D]) dwa razy.
14. Teraz jako aktywną wybieramy warstwę z renderem postaci i zmieniamy jego kolorystykę (
Kolory -> Balans kolorów) na podobną do tła.
15. Teraz pozostało nam tylko dodać ramkę i napis.
Koniec
Jeśli coś nie wyszło Wam, albo zrobiliście jakiś błąd, to pytania możecie zadawać do woli.
Miłego GIMP-owania
.