Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?


Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji

Strony: [1] 2 3 ... 27
DrukujPobierz PDF
Autor Wątek: Phoenix Tutorial 4 - sigAmerica  (Przeczytany 238859 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Phoenix
Użytkownik

Reputacja: 0 Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
GIMP: 2.6 + GAP
JID: pho3nix@jabber.org
Licencja: CC-NC-BY-SA
Wiadomości: 856
Galeria Użytkownika


twoja stara gra w guitar hero kierownicą


Zobacz profil
« : 05.04.2007, 12:50:08 »

Sig America
Tutorial

Opracowanie: fołniks
Poziom trudności: średni






Tutorial napisałem specjalnie dla kubixa. Jest on opisany bardzo szczegółowo, więc początkujący nie powinni mieć z nim problemów, co nie znaczy, że tutorial jest bardzo łatwy.
Do wykonania tego tutoriala będą potrzebne Ci następujące materiały:
  • pędzle (patrz załącznik)
  • desenie (patrz załącznik)
  • rendery c4d (patrz załącznik)
  • rendery postaci (ciekawe można znaleźć na stronie http://planetrenders.net/)

Tutorial napisany w wersji GIMP 2.6.6. W innych wersjach nazwy narzędzi i pojęć mogą się różnić.



Lime Point Zaczynamy

Lime Point 1. Tworzymy nowy obraz (Plik -> Nowy... [Ctrl+N]) o wymiarach 350x150px. Następnie za pomocą narzędzia Gradient Gradient [G] wypełniamy nasz obraz w pionie gradientem kolorów (ja wybrałem czarny i granatowy).



Lime Point 2. Tworzymy nową, przeźroczystą warstwę (Warstwa -> Nowa warstwa... [Shift+Ctrl+N]) i na jej środek wklejamy render (Edycja -> Wklej [Ctrl+V]).



Lime Point 3. Na warstwie Tło za pomocą narzędzia Pędzel Pędzel [P] rysujemy naokoło rendera plamy ściągniętym pędzlem w kolorze białym. Następnie łączymy warstwę z renderem z warstwą tła (PPM na warstwie z renderem -> Połącz w dół).



Lime Point 4. Teraz zastosujemy filtr Rozmycie w ruchu (Filtry -> Rozmycie -> Rozmycie "w ruchu"...) z parametrami:
  • Typ rozmycia: Powiększenie
  • Długość: 20
  • Kąt: 50
  • Środek rozmycia X: 180
  • Środek rozmycia Y: 72



Lime Point 5. Teraz zajmiemy się wyciosaniem warstwy. W tym celu wchodzimy w Filtry -> Szum -> Wyciosaj i ustawiamy poniższe parametry:
  • Ziarno losowości: 10
  • Przypadkowość (%): 1
  • Powtórzenia: 100



Lime Point 6. Teraz wzmocnimy nieco nasze tło. Zastosujmy więc maską wyostrzającą (Filtry -> Uwydatnienie -> Maska wyostrzająca)z podanymi niżej parametrami:
  • Promień: 10,0
  • Rozmiar: 1,00
  • Próg: 0



Lime Point 7. Teraz lekko rozmyjemy tło. Wchodzimy w Filtry -> Rozmycie -> Selektywne rozmycie Gaussa... i ustawiamy poniższe opcje:
  • Promień rozmycia: 5,00
  • Maksymalna delta: 30



Lime Point 8. W tym kroku nasze tło nabierze nieco kolorków. Najpierw musimy zdesaturować warstwę (Kolory -> Desaturacja), a potem zbalansować kolory (Kolory -> Balans kolorów) tak, aby pasowały do naszego rendera.



Lime Point 9. Teraz tworzymy nową, przeźroczystą warstwę (Warstwa -> Nowa warstwa... [Shift+Ctrl+N]) i za pomocą narzędzia Wypełnienie kubełkiem Wypełnienie kubełkiem [Shift+B] wypełniamy ją deseniem z załącznika. Potem krycie warstwy z deseniem ustawiamy między 20%, a 35%.



Lime Point 10. Nad warstwą z deseniem znów tworzymy nową, przeźroczystą warstwę (Warstwa -> Nowa warstwa... [Shift+Ctrl+N]) i w to samo miejsce, co wcześniej wklejamy (Edycja -> Wklej [Ctrl+V]) nasz render.



Lime Point 11. Teraz za pomocą narzędzia Odręczne zaznaczanie obszarów Lasso [F] zaznaczamy obszar na krawędziach rendera (tak, jak pokazano na screenie).



Lime Point 12. Następnie to, co zaznaczyliśmy kopiujemy (Edycja -> Skopiuj [Ctrl+C]) i tworzymy nową, przeźroczystą warstwę na samej górze (Warstwa -> Nowa warstwa... [Shift+Ctrl+N]). Następnie na tą nową warstwę wklejamy (Edycja -> Wklej [Ctrl+V]) od 3 do 5 razy nasze zaznaczenie za każdym razem w inne miejsce.



Lime Point 13. Teraz przyszła pora na render c4d (znajdziesz go w załączniku). Tworzymy nową, przeźroczystą warstwę (Warstwa -> Nowa warstwa... [Shift+Ctrl+N]) i wklejamy (Edycja -> Wklej [Ctrl+V]) na nią nasz render c4d. Teraz za pomocą balansu kolorów (Kolory -> Balans kolorów zmieniamy kolory naszego c4d na podobne do rendera postaci. Za pomocą narzędzia Gumka Gumka [Shift+E] wymazujemy c4d z głównych elementów rendera. Zmieniamy tryb krycia warstwy na Miękkie światło i duplikujemy ją (Warstwa -> Duplikuj warstwę Duplikowanie warstwy [Shift+Ctrl+D]) dwa razy.



Lime Point 14. Teraz jako aktywną wybieramy warstwę z renderem postaci i zmieniamy jego kolorystykę (Kolory -> Balans kolorów) na podobną do tła.



Lime Point 15. Teraz pozostało nam tylko dodać ramkę i napis.



Lime Point Koniec



Jeśli coś nie wyszło Wam, albo zrobiliście jakiś błąd, to pytania możecie zadawać do woli.

Miłego GIMP-owania Uśmiech.



* cakper_2.gbr (50.63 KB - pobrany 7118 razy.)
* deseń_kreski.pat (0.07 KB - pobrany 6401 razy.)

* blueyjj7.png (513.18 KB, 600x480 - wyświetlony 9502 razy.)
« Ostatnia zmiana: 04.05.2011, 16:19:58 wysłane przez INSEKT » Zapisane



kubix122
Użytkownik

Reputacja: 28 Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
GIMP: 2.6
Licencja: Copyright
Wiadomości: 327
Galeria Użytkownika


hollow


Zobacz profil
« Odpowiedz #1 : 05.04.2007, 20:47:27 »

10/10 tut ale mi chyba nic z tego nie wychodzi Smutny
Zapisane


Wilu
Użytkownik

Reputacja: 3 Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
GIMP: 2.2
Licencja: Copyright
Wiadomości: 39
Galeria Użytkownika


Sleep,Wake,Power!!!


Zobacz profil
« Odpowiedz #2 : 06.04.2007, 13:32:15 »

Fajny tutek. Mi wyszło takie coś:

Zapisane

[img=http://www.gimpuj.info/replacement.png[/img]
______________________________________________________________
ll Strona, którą bardzo Polecam! ;] ll

regulamin §3
Phoenix
Użytkownik

Reputacja: 0 Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
GIMP: 2.6 + GAP
JID: pho3nix@jabber.org
Licencja: CC-NC-BY-SA
Wiadomości: 856
Galeria Użytkownika


twoja stara gra w guitar hero kierownicą


Zobacz profil
« Odpowiedz #3 : 06.04.2007, 14:52:05 »

Fajny tutek. Mi wyszło takie coś:



Za wiele razy skopjowałeś ramkę z miękkim świtałem. Niezdecydowany
Zapisane



Wilu
Użytkownik

Reputacja: 3 Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
GIMP: 2.2
Licencja: Copyright
Wiadomości: 39
Galeria Użytkownika


Sleep,Wake,Power!!!


Zobacz profil
« Odpowiedz #4 : 06.04.2007, 14:58:57 »

Za wiele razy skopjowałeś ramkę z miękkim świtałem. Niezdecydowany
nie. Zrobiłem ramke o grubosci 3pxl i dałem w warstwie na dzielenie.Nie kopiowałem ani razu ramki.
Zapisane

[img=http://www.gimpuj.info/replacement.png[/img]
______________________________________________________________
ll Strona, którą bardzo Polecam! ;] ll

regulamin §3
core
Nowicjusz

Reputacja: 3 Offline Offline

Wiadomości: 2
Galeria Użytkownika

core


Zobacz profil
« Odpowiedz #5 : 06.04.2007, 15:09:51 »


Wiem za mocno C4Da widac,ale tak jakos mi sie spodobalo Chichot
Zapisane

Wilu
Użytkownik

Reputacja: 3 Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
GIMP: 2.2
Licencja: Copyright
Wiadomości: 39
Galeria Użytkownika


Sleep,Wake,Power!!!


Zobacz profil
« Odpowiedz #6 : 06.04.2007, 15:12:41 »


Wiem za mocno C4Da widac,ale tak jakos mi sie spodobalo Chichot

Mogłeś inny render wziąść bo ten troche rozmyty. I następnym razem jak robisz sygnaturke zapisuj ją w formacie .png bo lepiej wszystko wygląda.
Zapisane

[img=http://www.gimpuj.info/replacement.png[/img]
______________________________________________________________
ll Strona, którą bardzo Polecam! ;] ll

regulamin §3
matiusmm
Użytkownik

Reputacja: 3 Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
GIMP: 2.2
JID: matiusmm@aqq.eu
Licencja: Copyright
Wiadomości: 581
Galeria Użytkownika


♫ ♪ ♫ ♪ ♪ ♫


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #7 : 06.04.2007, 21:37:42 »

spoko tutek Chichot oto mój out:



powiedzcie czy fajny? ;p
Zapisane


Piotreek
Gość
« Odpowiedz #8 : 06.04.2007, 21:43:59 »

Tylko ta ramka :/ Zdaje mi się, że przyciemna

Mój outcomik:



Wyraźnie widać jeden błąd :/ Chichot
Zapisane
Bizzar
Emeryt

Reputacja: 16 Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
GIMP: 2.4
Licencja: Copyright
Wiadomości: 1 160
Galeria Użytkownika


Lazy Sod


Zobacz profil
« Odpowiedz #9 : 07.04.2007, 21:12:19 »

Tut - GENIALNY! Hehe Mrugnięcie .

A oto moja praca 8) :

Zapisane
Freddy Kruger
Użytkownik

Reputacja: 14 Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
GIMP: 2.4
Wiadomości: 414
Galeria Użytkownika


Gimpowid


Zobacz profil
« Odpowiedz #10 : 08.04.2007, 08:17:28 »

Tut - GENIALNY! Hehe Mrugnięcie .

A oto moja praca 8) :



Widzę, że użyłeś mojego rendera Mrugnięcie


EDIT
Coś od siebie Uśmiech

No może nie do końca z tutem Język
« Ostatnia zmiana: 08.04.2007, 08:56:03 wysłane przez Freddy Kruger » Zapisane

Sheep
Użytkownik

Reputacja: 1 Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
GIMP: 2.2
Licencja: Copyright
Wiadomości: 584
Galeria Użytkownika


.


Zobacz profil
« Odpowiedz #11 : 09.04.2007, 11:13:17 »

Mój autcom (trochę sam pogrzebałem Język )



Wiem Język Napis mi nie wyszedł Język
Zapisane

- stary, lubisz miziać się po policzku bułką od chizburgera z MCdonalda? Uśmiech 2[Lsr.]
- ?? [Sheep]

Zapraszam do ankiety [click]
Brak_talentu
Użytkownik

Reputacja: 4 Offline Offline

GIMP: 2.2
Wiadomości: 86
Galeria Użytkownika



Zobacz profil
« Odpowiedz #12 : 09.04.2007, 17:19:06 »

nie przebije pracy sheep /ah te pastelowe kolorki - zrob chociaz jeden tutek na sygne z tymi kolorami/ ale takze cos tam wymodzilem fajnego



na podstawie wskazowek Phoenixa Uśmiech ponizej jak zwykle outcome przed skalowaniem
moze to dnerwujace ze zamieszczam wiekszy format przed skalowaniem ale dzieki temu wyrazniej widac bledy



Język pozdrawiam

edit:
calkowicie pozmienialem klory tla wklejonego renderu ... jak zwykle mialem koncepcje odwrocona juz o 180% podczas samego wykonywania pracy ...
Zapisane

Brak_talentu
Użytkownik

Reputacja: 4 Offline Offline

GIMP: 2.2
Wiadomości: 86
Galeria Użytkownika



Zobacz profil
« Odpowiedz #13 : 09.04.2007, 19:29:52 »

i jeszcze jeden outcome

Zapisane

Strony: [1] 2 3 ... 27
DrukujPobierz PDF
Polskie Forum Użytkowników GIMP-aTutorialeTutorialeGIMPSygnaturyWątek: Phoenix Tutorial 4 - sigAmerica
Skocz do: