Gears of War tag
Tutorial
Opracowanie:
PaulPoziom trudności:
średni
W tym tutorialu będziecie mogli dowiedzieć się jak zrobić powyższą sygnaturkę. Do jej zrobienia użyłem c4d i tekstur, które są dostępne w załączniku.
Tutorial napisany w wersji GIMP 2.6. W innych wersjach nazwy narzędzi i pojęć mogą się różnić.
Zaczynamy 1. Tworzymy
Nowy obraz (ja dałem wymiary
375x180px), wklejamy stocka (w załączniku) i Skalujemy (
Skalowanie)
[Shift+T] go według uznania. Następnie za pomocą
Przesunięcia [M] go tak żeby wyglądał jak na obrazku. Po zrobieniu tych czynności można użyć opcji
dopasuj wymiary warstwy do obrazka (
Warstwa -> Dopasuj wymiary warstwy do obrazka).
2. Na nowej warstwie mażemy trochę białym
Pędzlem [P] (najlepiej koło ręki), następnie smużymy (
Rozsmarowywanie)
[S ] i tryb warstwy ustawiamy na
Pokrywanie.
3. Tworzymy nową warstwę i w okolicach ramienia mażemy białym pędzlem, następnie delikatnie smużymy i ustawiamy na
Nasycenie . Kopiujemy ją i ustawiamy na tryb
Zwykły ,krycie ok
30 %.
4. Dodajemy c4d z załącznika(
1 i
2), ustawiamy ja jak na obrazku poniżej, za pomocą
Gumki [Shift+E]usuwamy nie pasujące nam elementy. Obydwa c4d ustawiamy na
Rozjaśnianie.
5. Teraz dajemy
Gradient [L] biało-czarny, promienisty. Tryb ustawiamy na
Pokrywanie, krycie
60 %. Gradient powinien przyciemnić nam boki sygnatury, a rozjaśnić środek. Kolejną warstwę wypełniamy (
Wypełnienie)
[Shift+B] kolorem -
#70002d, tryb -
Pokrywanie, krycie
20 %. Wklejamy
pierwszą teksturę i używamy na niej opcji
Kolory -> Desaturacja, tryb -
Pokrywanie.
6. Dodajemy kolejne
c4d i
teksturę na ramię. Używamy na nich opcji Desaturacja (
Kolory -> Desaturacja). Obydwie warstwy ustawiamy na
Rozjaśnianie.
7. Dodajemy kolejno trzy tekstury(
3 4 5), tryb dajemy na
Pokrywanie, krycie na około
30 % -
35 %.
8. Nową warstwę wypełniamy kolorem czarnym i ustawiamy na
Nasycenie, ok.
10 %. Kolejną warstwę wypełniamy kolorem
#91683d, tryb ustawiamy na
Odcień, ok.
10 %. Następną warstwę wypełniamy kolorem
3a3a3a i ustawiamy na
Pokrywanie, krycie -
70 %. Teraz warstwę wypełniamy kolorem
#473726 i dajemy na
Pokrywanie, około
20 %.
9. Tworzymy nową warstwę i wypełniamy ją kolorem czarnym. Tryb ustawiamy na
Nasycenie, krycie
40 %.
10. Tym kolorem
#6d3232 wypełniamy nową warstwę i jej tryb dajemy na
Kolor, krycie
6 %. Następnie (na nowej warstwie) dajemy gradient liniowy czarno-biały (robimy to tak aby kolor czarny był po prawej, a biały po lewej). Tryb ustawiamy na
Pokrywanie.
11. Ponownie dodajemy
pierwszą teksturę (tylko umieszczamy ją w inny sposób), używamy na niej opcji
Kolory -> Desaturacja, tryb ustawiamy na
Pokrywanie. Następnie dodajemy clipping maski (jak je zrobić można dowiedzieć się w
tym tutorialu).
12. Teraz dodajemy napis i ramkę. Napis tworzymy w ten sam sposób co clipping maski, następnie przekręcamy napis o 90 stopni za pomocą narzędzia
Obrót [Shift+R]. Ramkę tworzymy poprzez
Zaznaczenie -> Wszystko. Później zmniejszamy zaznaczenie (
Zaznaczenie -> Zmniejsz) o
10 pikseli i odwracamy zaznaczenie (
Zaznaczenie -> Odwróć). Teraz wypełniamy je czarnym kolorem. Nową warstwę wypełniamy kolorem
#3a3a3a i ustawiamy ją na
Tylko Jaśniejsze, krycie
50 %.
13. Tworzymy nową warstwę z widoku i na niej używamy opcji modyfikacji krzywych kolorów (
Kolory -> Krzywe), w kanałach przechodzimy do niebieskiego i ustawiamy go jak na poniższym obrazku.
14. Tworzymy nową warstwę i wypełniamy ją kolorem
#3a3a3a, tryb ustawiamy na
Tylko Jaśniejsze, krycie
40 %.
15. Ponownie tworzymy nową warstwę z widoku i na niej
Zaznaczeniem eliptycznym [E] zaznaczamy poszczególne miejsca w naszej sygnaturze (między innymi elementy w lewym górnym rogu, rękę wraz z napisem oraz jego ramię). Gdy już zaznaczymy poszczególny obiekt używamy na nim opcji Wyostrzenia (
Filtr -> Uwydatnienie -> Wyostrzenie), o wartości
60 -
70.
Koniec
Jeżeli byście mieli jakieś problemy ze zrobieniem tutoriala zapraszam do przejrzenia
.xcf-a mojej pracy na
XCFmanii.
Mam nadzieję że poradnik czegoś was nauczył
. Życzę miłego GIMPowania